معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد؛

شناسایی ۱۴ هزار زن تاثیرگذار در بخش بین‌المللی/ کارگروه زنان ضد فساد فعال می‌شود

خزعلی از شناسایی ۱۴ هزار زن تاثیرگذار در بخش بین‌المللی خبر داد.
کد خبر: ۵۶۷۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ - 18January 2023

.به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه پبرامون نخستین اجلاس بین‌المللی بانوان تاثیرگذار، اظهار داشت: سال گذشته اولین همایش بانوان با بهره‌‌گیری از توانمندی آنان برگزار شد و امسال درصدد گسترش آن بودیم.

خزعلی افزود: کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار در دو بخش ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود و هدف از این کنگره شناسایی اثرگذار آنها در حوزه‌های علمی،هنری، اشتغال،کارآفرینی و خانه‌داری است.

وی ادامه داد: معاونت زنان به وسیله امور زنان استانداری‌ها و سایت گوهرشاد این زنان را شناسایی کرده است و تا به امروز ۱۴ هزار زن تاثیرگذار شناسایی شدند.

خزعلی افزود: شناسایی این افراد براساس کیفیت اثرگذاری، مادری و زنان جهادگر است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: جشنواره‌هایی در بخشهای هنر و فرهنگ برای دختران ۱۲ تا ۱۸ سال برگزار شده است و پس از شناسایی به دنبال تقدیر، بهره‌برداری و حمایت از بانوان هستیم.

خزعلی گفت: در این کنگره مذکور ۴۰۰ مهمان حضور دارند و ۷۰ نفر از آنان مقامات سیاسی زن هستند و عموما این شرکت کننده‌ها در بخشهای علمی، پژوهشی، نوآوری اقتصادی و شرکت‌های نوپا حضور فعال دارند.

وی درباره پیشنهادات ایران برای کنگره زنان تاثیرگذار اظهار کرد: پیشنهاداتی برای کشورهای دیگر داریم؛ جام ورزشی نوروز ویژه زنان و صندوق نوآوری و شکوفایی که می تواند به صادرات و آموزش کمک کند. همچنین ۱۰ سند و تفاهم نامه آماده شده که بین دستگاههای مختلف با همتایانش امضا خواهد شد. کارگروه زنان ضد فساد فعال خواهد شد و با تعامل مناسب بین زنان ایرانی و سایر زنان کشورهای دیگر اعم از مقامات و فعالان اجتماعی و اقتصادی بتوانیم اقدامات خوبی را برای زنان کشورمان انجام دهیم

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ما به دنبال ایجاد ارتباط با زنان توانمند هستیم، اظهار کرد: در کنار این کنگره نمایشگاهی برای مهمانان داخل و خارج از کشور هم برگزار شده است که از میان ۱۰۰ نفر از آنها که در این نماشگاه حاضر هستند ۵۰ نفر در بخشهای اقتصادی و کارآفرین، صنایع غذایی، صنایع خلاق، مشاغل خانگی و نوآوری و شتاب‌دهی فعالیت دارند.

خزعلی به دو طرح که امسال یکی در هفته زن و یکی در دهه فجر رونمایی می‌شود تولید نرم افزار مرتبط با دختران را طرح نخست دانست که در پیام رسان‌های ملی قرار است از آن بهره‌برداری شود.

وی توضیح داد: نرم‌افزار هویت دختران برای دختران در فضای مجازی راه‌اندازی شده که قرار است در سال جاری از آن بهره‌برداری شود. این برنامه در فضای مجازی به نیازهای متعدد دختران از قبیل ورزش و تندرستی، سلامت و بهداشت، تفریح و اوقات فراغت، علم و زندگی، شناسایی خلاقیت و ابتکار دختران، امور تربیتی و اخلاقی، مهارت‌های ویژه بارویکرد بوم، محیط، جنسیت و بسیاری از دیگر نیازها که به اقتضای شرایط دختران و مزیت‌های ویژه نوجوانان باید به آن‌ها توجه کرد، می‌پردازد. 

وی با اشاره به اینکه مقامات و وزراء در این کنگره مشارکت دارند، بیان کرد: در همین راستا تفاهم نامه هایی خواهیم داشت و قراردادهایی خواهیم بست. میان برخی معاونت ها و وزارتخانه های کشور با همتایان خود نشست های دو جانبه‌ای برگزار خواهد شد. در واقع این نشست‌ها با حضور برخی زنان اثرگذار در حیطه‌ها و حوزه‌های مربوطه برگزار خواهد شد.

خزعلی درخصوص حمایت ایران از زنان افغانستانی هم گفت: سال گذشته در سازمان ملل اعلام کردیم و آنها هم اذعان داشتند که ایران حمایت خوبی از زنان افغانستانی انجام داده‌اند و از همین رو از ما تقدیر کردند. امیدوارم بیشتر در کنار زنان افغانستانی باشیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها