یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار؛ رسوایی مدعیان غربگرای مدافع حقوق زنان

مقامات زن خارجی با حضور در کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار با همفکری، همگرایی و هم‌اندیشی گامی برای احقاق حقوق زنان در دنیا برداشتند و مدعیان غربگرای مدافع حقوق زنان را رسوا کردند.
کد خبر: ۵۶۸۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۴ - 24January 2023

کنگره بین‌المللی زنان تاثیرگذار و رسوایی مدعیان غربگرای مدافع حقوق زنانگروه اجتماعی دفاع‌پرس_ سمانه حسن‌خانی؛ دشمنان زخم‌خورده و کینه‌توز نظام جمهوری اسلامی چند ماه اخیر با همدستی منافقین داخلی با تبلیغات مسموم در فضای ولنگار مجازی و حتی در کف خیابان‌های پایتخت تا شهر‌های مختلف کشور با از بین بردن عفت و پاکدامنی زنان ایران از اقتدار امروز کشورمان در عرصه علمی، دفاعی و اجتماعی انتقام می‌گیرند.

آن‌ها که چندین دهه است که با ترور، آشوب، تفرقه‌افکنی، تحریم، جنگ و ... به دنبال تضعیف ایران قوی هستند و هر بار با پیشرفت ایران در توسعه پزشکی، موشکی و دفاعی عزا می‌گیرند این بار با فتنه جدید آن هم با شعار بی هویت زن زندگی آزادی به دنبال ترویج بی‌حجابی و بدحجابی با عناوین پیشرفت، زندگی مدرن و القای تفکر عدم تساوی زن و مرد در کشوری متمدن و اسلامی هستند که ماهیتش به قول سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ملت امام حسین (ع) است و با مذهب و تشیع گره خورده است.

دشمنان این آب و خاک با دستاویز قرار دادن تفکرات مدرنیته فرهنگ برهنگی را ترویج می‌کنند و در جنگ نرمی که به راه انداختند زن را محور اصلی قرار دادند و برای تسلط و نفوذ در جامعه با دزدی عفت هجمه فرهنگی راه انداختند و با وسیله قرار دادن زنان به عنوان یک کالا هویت آنان را خدشه‌دار می‌کنند و تهاجم فرهنگی خود را ادامه می‌دهند.

این دشمنان در تازه‌ترین اقداماتشان شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد را مجبور کردند در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۳ آذر ۱۴۰۱) با اکثریت آرا ایران را از کمیسیون مقام زن ملل متحد اخراج کنند. قطعنامه پیشنهادی برای این امر از سوی ایالات متحده ارائه شده بود و ۲۹ عضو این شورا از قطعنامه پیشنهادی حمایت کردند و این اقدام به قول خودشان واکنشی از سوی جامعه جهانی به سرکوب اعتراضات زنان در طول خیزش اعتراضی بود که با فوت مهسا امینی آغاز شد.

در چنین شرایطی معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده چند روز پیش اولین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در تهران را با حضور ۷۰ نفر از مقامات زن و نمایندگانی از بیش از ۹۰ کشور جهان برگزار کرد.

این مهمانان اغلب همسران روسای جمهور، سفرا و مقامات ارشد بودند که با حضورشان در این کنگره نگاه غلط سیاستمداران غرب به پتانسیل زنان ایرانی و سیاه‌نمایی رسانه‌ها را بیش از پیش نشان دادند و مشخص شد که زن فارغ از نگاه متحجرانه و ابزاری می‌تواند هم در عرصه اجتماعی و سیاسی فعال باشد و هم نقش خود را به عنوان مادر در کانون خانواده حفظ کند.

امروز بسیاری از زنان نخبه کشور در بخش‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و هنری مشغول به فعالیت هستند و بخش مهمی از آنان در سطح بالای مدیریتی و اجرایی شاغل هستند. نویسندگان زن در سال جاری افزایش چشمگیری نسبت به قبل از انقلاب اسلامی داشته و ۲۸ هزار کتاب منتشر شده در سال جاری از بانوان فرهیخته کشورمان است.

همچنین بخش قابل توجهی از برگزیدگان در جشنواره‌های معتبر بین‌المللی فجر در رشته‌های سینما، تئاتر، موسیقی و هنر‌های تجسمی زنان هنرمند هستند و حتی در حوزه‌های روزنامه‌نگاری، فعالان قرآنی و شبکه‌های اجتماعی بخش مهمی از کنشگران بانوان هستند که نقششان بسیار قابل توجه است.

 امروز بانوانی که در این کنگره حضور یافتند می‌توانند با همفکری، همگرایی و هم‌اندیشی گامی برای احقاق حقوق زنان در دنیا بردارند؛ همچنین این اجلاس و تبادل نظرها می‌تواند مسیری را برای همکاری بین کشورها و ملت‌ها باز کند تا زنان به قله‌های پیشرفت و توسعه نزدیکتر شوند.

انتهای پیام/۳۴۱

نظر شما
پربیننده ها