معاون اول قوه قضائیه هشدار داد؛

روند فزآینده ورودی پرونده‌ها به قوه قضائیه

حجت‎الاسلام مصدق گفت: یکی از معضلات دستگاه قضائی، روند فزاینده ورودی پرونده به قوه‏ قضائیه است که علت و منشاء آن الزاماً ارتباط به قوه قضائیه ندارد.
کد خبر: ۵۶۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶ - 18January 2023

چالش جدی روند فزآینده ورودی پرونده‌ها به قوه قضائیهبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، چهارمین نشست هیات اندیشه‎ورزی حوزه در معاونت اول معاونت اول قوه ‏قضائیه با حضور روسای کل دادگستری استان‏های هرمزگان، گلستان، کرمانشاه، یزد، آذربایجان غربی، زنجان و البرز و تعدادی از مدیران ارشد ستاد قوه قضائیه با موضوع راهکار‌های عملی کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری برگزار شد.

حجت‎الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه در این نشست اظهار داشت: یکی از معضلات دستگاه قضائی، روند فزاینده ورودی پرونده به قوه‏ قضائیه است که علت و منشاء آن الزاماً ارتباط به قوه قضائیه ندارد و نیازمند راه‎ حل موثر برای کاهش فشار به قضات و کارکنان است.

وی افزود: برخی راهکار‌های کاهش پرونده نیازمند اصلاح قانون است و برخی هم با اتخاد تدابیر عملی و پیشگیرانه قابل تحقق است.

حجت الاسلام مصدق تصریح کرد: مبنای ما این است که برای حل معضلات دستگاه قضائی حتما از تجربه قضات و مدیران شاغل در صف قوه قضائیه یعنی دادسرا‌ها و محاکم استفاده کنیم و بدون لحاظ نظرات آن‌ها، راهکار‌هایی که ارائه خواهد شد، انتزاعی و ابتر خواهد ماند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: علت تشکیل هیات‎‌های اندیشه وزری در معاونت اول نیز همین رویکرد است و ما با استفاده از تجارب و راهکار‌های عملی مدیران و قضات دادگستری‎ها واندیشمندان و پژوهشگران، تلاش می‎کنیم پیشنهاد‌های موثر خود را به رئیس قوه قضائیه ارائه کنیم.  

در ادامه این جلسه روسای کل دادگستری استان تجارب و راهکار‌های عملی خود را در حوزه کاهش ورودی پرونده‌ها به اشتراک گذاشتند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار