معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا:

رویداد سرمایه‌گذاری «تا ثریا» در مازندران برگزار می‌شود/ تدوین کتابچه دانش بنیان

«مجیدی» از برگزاری رویداد سرمایه‌گذاری «تا ثریا» در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۵۶۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷ - 19January 2023

برگزاری رویداد سرمایه‌گذاری «تا ثریا» در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سرهنگ «عسگر مجیدی» معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا امروز در نشست خبری تشریح رویداد سرمایه گذاری کشوری تا ثریا «سرمایه گذاری بر روی طرح‌های برتر فناور و ارائه فناورانه های دانش بنیان اولویت دار» با اشاره به برگزاری این رویداد در مازندران اظهار داشت: علم و دانش از مولفه‌های قدرت به شمار می‌آید و باید این مهم به صورت دانش بنیان مورد توجه سطوح مختلف باشد.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص نهضت تولید علم افزود: ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی، علوم نظامی، نانو، صنایع دفاعی و... در ردیف کشور‌های برتر دنیا قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه پیوند بین دانشگاه و صنعت ضعیف است و باید تلاش شود ایده‌های ناب نخبگان علمی کشور تبدیل به ثروت شود، بیان کرد: قرار است ایران اسلامی به کشور اول تولید علم در منطقه تبدیل شود و در این زمینه نیاز به تقویت بین علم و صنعت هستیم.

وی اضافه کرد: برای تبدیل شدن علم به ثروت باید به گونه‌ای تلاش شود که درب چاه‌های نفت بسته شود و در آن روز موفقیت حاصل خواهد شد.

مجیدی با بیان اینکه علم زمانی ارزشمند است که تبدیل به ثروت شود، تصریح کرد: در این راستا از طرح‌های دانش بنیان با قابلیت تجاری سازی حمایت خواهد شد و شرکت پیشگامان در این زمینه ورود کرده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح فضای رقابتی بین نخبگان استان را فراهم خواهد کرد، گفت: اولویت اولویت طرح‌ها پرداختن به نظام مسائل استان است تا مشکلات استان در قالب این طرح‌ها مرتفع شود.

این مسئول با اشاره به اجرای رویداد سرمایه گذاری کشوری تا ثریا در ۹ استان بیان کرد: استان مازندران دهمین استانی است که میزبان این رویداد شده است.

وی بیان نیاز‌های فناورانه اولویت‌دار و جذب سرمایه‌ها برای تبدیل به محصول شدن ایده‌های فناورانه در جهت رفع نیاز‌های جامعه را از جمله اهداف این طرح بیان کرد و گفت: در مرحله اول ۲۸ طرح مبتنی بر نظام مسائل کشور و استان به تایید رسید و در قالب کتابچه‌هایی تدوین خواهد شد.

این مسئول اذعان داشت: این رویداد در چهارم بهمن با حضور سرمایه گذاران استانی و کشوری و مسئولین در شرکت کاسپین صدرا برگزار می‌شود.

مجیدی با بیان اینکه شرکت پیشگامان در استان یک سال تاسیس شده است، خاطرنشان کرد: تجاری سازی نیازمند تأمین منابع مالی است و شرکت‌های سطح استان این توان را ندارند و برای رفع این مشکلات و حمایت از طرح‌های دانش بنیان با پارک علم و فناوری مازندران، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و صندوق پژوهش و فناوری مازندران تفاهم نامه‌هایی به امضا رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار