رییس مجلس شورای اسلامی:

الگوگیری از فرهنگ شهدا راه عبور از مشکلات در عرصه های مختلف است

«قالیباف» الگوگیری از فرهنگ ایثار شهدا را راه عبور از مشکلات دانست و گفت: عمده‌ترین دلیل پایداری و قوی بودن‌مان امروز بعد از خدا، ایستادگی و پایداری و جانفشانی شهداست.
کد خبر: ۵۶۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳ - 19January 2023

الگوگیری از فرهنگ شهدا راه عبور از مشکلات در عرصه های مختلف استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی امشب در یادواره امیران، سرداران، فرماندهان و 437 شهید والامقام شهرستان بندرانزلی که با حضور جمعی از مسئولان استان گیلان در مصلی بزرگ شهرستان بندرانزلی برگزار شد، اظهار داشت: مجلس شهدا با یاد شهدا بار دیگر وظایف مسئولان و جامعه را به همه ما یادآوری می‌کند لذا همه مکلف هستیم به گونه‌ای عمل کنیم که میراث، یاد، مسیر و ارزش‌هایی که شهدا پیگیر آن‌ها بودند را دنبال کرده و بدانیم راه موفقیت ما همین مسیر است.

وی با بیان اینکه مردم ما در دوران دفاع مقدس با وجود تمام سختی‌ها اما یکپارچه و داوطلبانه به میدان دفاع مقدس آمدند و حماسه آفریدند تصریح کرد: در آن زمان یک سازماندهی مردمی از خانه تا پشت خاکریز و خط مقدم توسط مردم ایجاد شد.

قالیباف با اشاره به اینکه آرمان‌های انقلاب اسلامی و نفس گرم امام(ره)، جوانان و خانواده‌ها را متحول کرد و همه با تمام توان به میدان آمدند و تا پای جان ایستادند افزود: امروز نیز برای رهایی از مشکلات و اثربخش شدن کارهایمان باید به فرهنگ شهدا متوسل شویم و بدانیم برای تحول در بخش اقتصاد، فرهنگ و سیاست خارجی و داخلی راهی جز مسیر و فرهنگ شهدا نداریم.

وی با بیان اینکه در اکثر وصیت‌نامه‌های شهدا، اهمیت اطاعت از ولایت، عفاف و حجاب، رسیدگی به محرومان و گره‌گشایی از مردم، توقع نداشتن از انقلاب و هزینه دادن برای انقلاب و استکبارستیزی دیده می‌شود خاطرنشان کرد: شهدا به ما درس ایثار و اخلاص دادند و یاد دادند که برای انجام کاری، بهانه تراشی نکنیم و بصیرت داشته باشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات امام(ره) مبنی بر اینکه "کسانی تا آخر خط پای این انقلاب با شما می‌مانند که طعم فقر و محرومیت را چشیده باشند" افزود: یکی از آرزوهایمان در دوران دفاع مقدس، داشتن تجهیزاتی برای به‌دست آوردن یک عکس هوایی از منطقه دشمن در چند کیلومتر جلوتر بود که برای شناخت دشمن نیاز داشتیم و رزمندگان به‌ناچار با پای پیاده می‌رفتند تا ببینند پنج کیلومتر پشت خط چه خبر است و برخی نیز در این مسیر به شهادت می‌رسیدند اما امروز در حوزه هوافضا و دریافت اطلاعات از ماهواره پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و ماهواره‌ای که توسط جوانان این مرز و بوم ساخته شده می‌تواند در هر 24 ساعت بیش از 3 بار، اطلاعات با مختصات و تصاویر دقیق به ما مخابره کند که یک افتخار است.

قالیباف با تاکید بر بهره‌‌مندی از فرهنگ شهدا و الگوی جبهه برای دستیابی به موفقیت‌ها تصریح کرد: امروز با الگوگیری از فرهنگ شهدا می‌توانیم مشکلات اقتصاد را هم حل کنیم و عدم موفقیت در این زمینه به معنای فاصله گرفتن از فرهنگ شهداست.

وی با اشاره به نقش مهم خانواده، معلم و مدرسه در بهره‌گیری از فرهنگ شهدا افزود: اگر این فرهنگ را در مسیر دستگاه‌های فرهنگی، آموزش و پرورش و خانواده‌ها نهادینه نکنیم در این صورت نمی‌توانیم ادعا کنیم که از یاران شهدا هستیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران اسلامی در صحنه‌های مختلف نشان دادند که در گره‌گشایی از کارها همچون دوران دفاع مقدس نقش‌آفرین هستند تصریح کرد: عمده‌ترین دلیل پایداری و قوی بودن‌مان امروز بعد از خدا، ایستادگی و پایداری و جانفشانی شهداست.

قالیباف با بیان اینکه برای شکوفایی استعدادها، راهی جز شایسته‌سالاری نداریم و نماد و الگوی مدیریتی‌مان باید فرهنگ شهدا باشد افزود: هر اقدام موثر در آموزش و پرورش در واقع سرمایه‌گذاری است چراکه تربیت مهم‌تر از آموزش است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در جنگ تنگاتنگ ترکیبی و رسانه‌ای، ذهن جوانان را هدف قرار داده‌اند گفت: در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم قرار گرفته‌ایم اما باور داریم که در این شرایط هم می‌توانیم موفق باشیم و حماسه‌های دیگری مانند دوران دفاع مقدس خلق کنیم، اگر به آن فرهنگ باور داشته باشیم و همان راه را برویم.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد پارلمان اروپا به شورای اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: سپاه کانون فرهنگ جهاد، شهادت و خدمت در دفاع مقدس و بعد از آن دوران بوده و بزرگترین مبارزات با تروریسم را انجام داده است و این اقدام‌ پارلمان اروپا نشان می‌دهد که باز هم دچار محاسبات غلط شده‌اند و اتحادیه اروپا با معرفی سپاه به عنوان سازمان تروریستی در حقیقت خود را یک سازمان بزرگ حمایت از تروریست معرفی خواهد کرد چراکه سپاه در مبارزه با تروریست‌ها موفق‌‌ بوده است.

قالیباف با تذکر به اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه حامی خاص داعش نشوند خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در صورت معرفی سپاه به عنوان سازمان تروریستی توسط شورای اروپا، قطعاً مقابله به‌مثل خواهد کرد و دولت‌های اروپایی و ارتش‌های آنان را حامی تروریست و در گروه تروریستی قرار خواهیم داد بنابراین امیدواریم اروپایی‌ها عاقلانه تصمیم بگیرند و خود را از سلطه پنهان استکبار خلاص کنند در غیر این صورت، هزینه خواهند داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار