امام جمعه موقت تهران:

سپاه پاسداران نقطه قوت جمهوری اسلامی است/ دشمن در محاسباتش باز هم اشتباه کرد

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه سپاه پاسداران رکن رکین و نقطه قوت جمهوری اسلامی است، گفت: مردم و اندیشه‌های توحیدی امامین انقلاب همواره پشتیبان سپاه پاسداران هستند.
کد خبر: ۵۶۸۱۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰ - 20January 2023

نمازجمعه این هفته تهران دقایقی پیش آغاز شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» امام جمعه موقت تهران  امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رجب اظهار داشت: خداوند برای اینکه انسان‌های مومن بتوانند در این دنیای پر از تاریکی‌ها و آلودگی‌ها به سلامت زندگی کنند و زندگی آنان همراه با رشد باشد و برای اینکه بتوانند تقوا را از این زندگی کوتاه مدت برای خود فراهم کنند و زیست فردی و خانوادگی عطر بهشت پیدا کند، در مسیر زندگی آن‌ها فرصت‌هایی قرار داده است که یکی از این فرصت‌های بی‌بدیل ماه رجب است.

وی این ماه را یکی از پشتوانه‌های اصلی برای سالکان کوی حق در این مسیر پر فراز و نشیب دانست و ادامه داد: اهل معرفت برای آمدن این ماه روزشماری می‌کنند. ماه رجب آغاز فصل نیایش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری، رجب و شعبان را آماده گاهی برای ماه رمضان و درک لیله‌القدر برشمرد و گفت: در روایات ماه رجب، ماه بزرگ تعبیر شده است.

وی با اشاره به اعیاد و مناسبت‌های ماه رجب گفت: در این ماه امام محمدباقر (ع) به دنیا آمد و دومین بشارت هم پژواک دل انگیز این ماه خجسته است که بندگان خدا را برای درک این ماه شگفت انگیز دعوت می‌کند؛ مفتخریم باقرالعلوم بزرگترین شخصیت تاریخ، کسی که جز خدا و رسول و ائمه معصومین مقام او را درک نکرد، در این ماه متولد شده است و این ماه فرو باریدن رحمت الهی است.

امام جمعه موقت تهران نقطه اوج این ماه را ۱۳ رجب عنوان و بیان کرد: خداوند در این ماه علی (ع) را آورد و پایان آن، روز مبعث رسول اکرم (ص) است. ولادت امام جواد (ع)، شهادت موسی بن جعفر (ع) و رحلت حضرت زینب کبری (س) هم فرصت‌های دیگری برای بهره مندی از این ماه رحمت الهی است.

وی با تاکید بر اهمیت روزه در این ماه، همچنین عمره رجبیه، ذکر ستغفار، اعتکاف، گفت: ایام اعتکاف جوانان و مومنان عاشقانه صف می‌کشند و در خانه‌های خدا معتکف می‌شوند و امسال بعد از کرونا، شاهد اعتکاف متفاوتی خواهیم بود. امیدواریم خداوند ما را برای یک ماه رجب متفاوت آماده کند.

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به بارش برف و باران و برودت هوا گفت: در این مدت بیشتر متوجه نعمت گاز در کشور شده‌ایم و در این ایام دستاورد‌های عظیم انقلاب اسلامی بیشتر و بهتر خود را نشان داد. ایران به همت مجاهدان در رتبه سوم تولید گاز در جهان از یک سو قرار گرفته و نمادی از مجاهدت و عدالت پروری برای گسترش خطوط انتقال گاز در میام شهر‌ها و روستا‌ها انجام شده است به طوری که برای پوشش قرار گرفتن گاز از دو هزار کیلومتر از قبل از انقلاب به ۳۸ هزار کیلومتر در بعد از انقلاب رسیده است. خطوط گاز شهری هم از دو هزار کیلومتر به ۴۲۰ هزار کیلومتری افزایش یافت و خانواده شهری از یک درصد به ۸۶ درصد به برکت مجاهدت‌ها انجام شده که همه این دستاورد‌ها به جهاد تبیین نیاز دارد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه در آستانه ماه بهمن، ماه پیروزی و ماه خاطرات جاودانی ملت رشید ایران هستیم، گفت: ملت مظلوم در حالی امسال به ماه بهمن می‌رسد که باز هم یک پیروزی بزرگ را پشت سر گذاشته و به مدد الهی از یک نبرد ترکیبی بسیار پیچیده با حضور همه سران کفر و نفاق و عناصر خائن و خودفروخته که در این میدان وارد شده‌اند و همه تجربه خود را وارد کردند و یک نقشه تحسین برانگیز برای براندازی داشتند به هدایت امام عالیقدر خود توانست از این امتحان سخت سربلند بیرون بیاید.

وی افزود: برنامه دشمن جامع، اما محاسبه آنان غلط بود. چون نظام محاسباتی دشمن مادی است و از وجود عنایت الهی و ایمان و ریشه ملت ما و همچنین از وجود رهبر حکیم و عالیقدر ما غافل هستند و نمی‌توانند در نظام محاسباتی خود خوب محاسبه کنند. در این نبرد و اغتشاشات اخیر دوستان و دشمنان و عظمت انقلاب اسلامی و جایگاه رفیع شهیدان و نقاط قوت و ضعفمان را بیشتر شناختیم. بر این عظمت انقلاب اسلامی و نقاط قوت باید مجددا برنامه‌ریزی کنیم و برای نقاط ضعف باید همت ملی به میدان بیاوریم.

خطیب نمازجمعه تهران اقدام پارلمان اروپا در قرار دادن نام سپاه در فهرست آنچه که «سازمان‌های تروریستی» نامیده است را محکوم کرد و با اشاره به اینکه سپاه پاسداران رکن رکین و نقطه قوت جمهوری اسلامی است گفت: مردم و اندیشه‌های توحیدی امامین انقلاب همواره پشتیبان سپاه پاسداران هستند.

وی افزود: اقدام زشت و غیرقانونی پارلمان اروپا اگرچه هیچ ارزش و اهمیتی ندارد و آن‌ها کم‌تر از این حرف‌ها هستند، ولی هنوز هم کارشان را به تعبیر خودشان تکمیل نکردند. اینکه سپاه پاسداران سرافراز نخبه‌پرور ما را هدف قرار می‌دهند به این خاطر است که سپاه نقطه قوت در اقتدار جمهوری اسلامی و بازدارندگی فعال در عرصه جنگ سخت و نرم است. این اقدام به خاطر این است که مردم ما پشتوانه و قدرت نرم سپاه هستند و تجلی آن را در بسیجیان عزیز ایران، جبهه مقاومت و منطقه می‌بینیم. این سپاه مقتدر ماست که هزاران هزار عنصر دانا و کارآمد در آن حضور مجاهدانه دارند و آرمان‌های انقلاب اسلامی را با قوت بیشتر دنبال می‌کنند. این اقدام نشان‌دهنده استیصال دشمنان ماست و متأسفانه اروپایی‌ها مانند عروسک خیمه‌شب‌بازی در دست آمریکا و صهیونیسم جهانی عمل می‌کنند؛ آن‌ها الان گرفتار جنگ و سرمای سخت هستند.

وی گفت: آنان می‌خواستند در اغتشاشات به هدف خود برسند، ولی نشد و می‌خواهند با این بازی‌های دیپلماتیک مثلا بر ملت رشید ایران فشار وارد کنند و حیثیت رفته خود را بازیابند. مردم عزیز ما سپاه را دوست دارند و نظام اسلامی به این حرکت پاسخ‌های محکم و متناسبی خواهد داد.

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به تعبیر پیچ تاریخی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: رهبری اولین بار سال ۱۳۹۶ در آستانه دهه فجر از این عنوان «پیچ تاریخی» استفاده کرده و فرمودند پیچ تاریخی نقطه عطف است و با این نگاه اهمیت دهه فجر متفاوت می‌شود، از آن سال این کلمه وارد ادبیات سیاسی ما شد. امام عزیز در ۳۰ سال گذشته تعبیر پیچ تاریخی را ۳۰ بار در بیانات خود مطرح کردند. در پیام به دانشجویان خارج از کشور بعد از قضیه اوکراین باز هم از پیچ تاریخی اشاره کرده و آن را بخشی از پیچ تاریخی جهان دانستند. ایشان در دیدار دانش آموزی هم اعلام کردند که در حال ورود به نظم نوین جهانی هستیم؛ بدین معنا که جمهوری اسلامی مسیر تاریخ را به نفع جبهه حق تغییر داد و از آن به عنوان مقدمه‌ای برای طلوع خورشید ولایت امام زمان (عج) بود یاد کرد.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم این پیچ تاریخی را شرح کرده و آینده ایران را پر امید و با نشاط توصیف کردند، بیان کرد: در بیانیه گام دوم الزامات هفتگانه معرفی شده تا در این مقطع حساس از تاریخ بشریت نقشی را که آغاز کرده‌ایم را تکمیل کنیم و گام‌های بلندی برداریم.

وی با برشماری سه فوریت و الزام بیانیه گام دوم انقلاب یکی از این فوریت‌ها را توجه ویژه به حل مشکلات معیشتی و فوریت‌های زیست عمومی مردم اعلام و فوریت دوم را تحولی بیان کرد و گفت: مسئولان و ملت عزیز ما عنایت داشته و حل مشکلات معیشتی و فوریت‌های زیست عمومی مردم باید مد نظر باشد؛ مهار تورم، تقویت پول ملی و امداد اقشار ضعیف از این‌فوریت‌ها در این مرحله است. در اغتشاشات اخیر زمینه‌هایی برای تاثیر جنگ شناختی دشمن، ناکارآمدی‌ها، بستر‌های فسادزا و گاهی اصرار بر شیوه‌های پوسیده در برخی نظام‌های اداری ما فراهم می‌کند که باید مورد توجه فوری عناصر انقلابی در نهاد‌ها و ادارات و مسئولان قوا قرار بگیرد و به سیاست‌های ابلاغ شده رهبری عمل کنند.

وی ضمن تأکید بر وحدت ملی عنوان کرد: حفظ انسجام ملی برای انجام کار‌های بزرگ اهمیت بسیار دارد. مطالبه عمومی ملت ما از مسئولان و رئیس‌جمهور و سایر قوا تسریع در تحول اداری کشور است تا حال مردم را از این جهت خوب‌تر کنند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار