بیانیه جمعی از اساتید دانشگاه‌ها خطاب به دولتمردان اروپایی؛

دست از خصومت و کینه‌توزی علیه ملت شریف ایران بردارید/ سپاه نیروی مسلح قانونی و رسمی جمهوری اسلامی ایران است

جمعی از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با صدور بیانیه‌ای، اقدام مذبوحانه دولتمردان اروپا را محکوم کرده و از نهاد انقلابی و مردمی سپاه پاسداران حمایت کردند.
کد خبر: ۵۶۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴ - 20January 2023

دست از خصومت و کینه توزی علیه ملت شریف ایران بکشید/ سپاه نیروی مسلح قانونی و رسمی جمهوری اسلامی ایران استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، جمعی از استاید دانشگاه‌های سراسر کشور خطاب به دولتمردان اروپایی در واکنش به تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ(آل عمران۵۴) 
 
پارلمان اروپا با واکنش عصبی به شکست خویش در جنگ ترکیبی و پیچیده غرب علیه ملت ایران، سند شکست خود را با تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امضاء کرد. سیاستمداران اروپا به درستی بار دیگر به شکست کامل خود در برابر ملت ایران پی برده و به خوبی اقتدار، عقلانیت و هوشمندی سپاه را فهم کرده اند. اما آنچه را هرگز نفهمیده و ظاهراً از درک آن عاجز هست، علت اصلی شکست سیاست خود در ایران اسلامی و جهان اسلام است. 

این درحالیست که رهبر معظم انقلاب اسلامی نقشه غرب را تحسین کرده اما علت عدم موفقیت آن‌ را در محاسبات غلطی توصیف فرمودند که غربی ها در شناخت از ملت ایران و مسئولان آن مرتکب شدند.  

مشکل اصلی مقامات غربی ظاهرا در اینجاست که بجای اذعان به شکست‌های خویش و اصلاح روش های غلط خویش در قبال انقلاب اسلامی ، همچنان بر طبل خصومت و خشونت کوبیده و بر مسیر انحرافی خویش ادامه می دهد. 

اشتباهات محاسباتی اروپایی‌ها بویژه دولت انگلیس در تروریست خواندن سپاه پاسداران عبارتند از:


1) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیروی مسلح قانونی و رسمی جمهوری اسلامی ایران است و معرفی کردن ارتش یک کشور خلاف همه قوانین و منطق حاکم بر مناسبات بین الملل بوده و فاقد هرگونه ارزش حقوقی و اجرایی است. 


2) تروریست معرفی نمودن نیروی مسلح یک کشور به معنای بازگذاشتن دست آن کشور برای تروریست خواندن ارتش کلیه کشورهای متخاصم بوده و هیچ خللی بر توان و محبوبیت این نهاد مردمی نداشته الا آنکه بر عزم و اراده اش می افزاید.  


3) سپاه تنها نیروی مسلح مردمی جهان است که بخش اعظم توان خود را از نیروهای مردمی بسیج گرفته و این گونه اقدامات مذبوحانه نه تنها پایگاه مردمی آن‌ را کاهش نداده بلکه بر محبوبیت مردمی و جایگاه آن در قلب ملت‌ها خواهد افزود. 


4) سپاه پاسداران بیشترین نقش را در مقابله با تروریست های داخلی، منطقه‌ای و جهانی داشته و دولت‌های اروپایی خود مدیون رشادت‌های این نیرو در عرصه مقابله با تروریست‌های داعشی است. 


5) واقعیت آن‌ است که سپاه پاسداران نقش بزرگی در ناکامی دشمن در جنگ ترکیبی داشته اما علت آن نه تنها سرکوب اغتشاش نبوده بلکه دفاع از مردم و امنیت آنها بود و این مردم بودند که با حضور در تشییع جنازه شهدای امنیت و راهپیمایی‌های محکومیت آمیز علیه اغتشاشگران بویژه حضور میلیونی در 13 آبان به مدافعان امینت دلگرمی داده و قدردان زحمات آنها بودند. 


لذا ما جمعی از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ضمن محکوم نمودن اقدام مذبوحانه دولتمردان اروپا و حمایت از نهاد انقلابی و مردمی سپاه پاسداران، توصیه می کنیم به جای کوبیدن بر طبل جنگ و خشونت و تیز کردن بیش از پیش تیر پاسداران شجاع و غیور ایران، به واقعیت های انکارناپذیر عظمت و بصیرت ملت شریف ایران تمکین کرده و دست از خصومت و کینه توزی علیه این ملت بکشید. 
 
جمعی از اساتید دانشگاه های کشور 
دی ماه ۱۴۰۱

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها