در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

کارشناس مسائل بین‌الملل: سپاه خطر داعش را از سر اروپا رفع کرد

هانی‌زاده با تاکید بر اینکه اقدام پارلمان اروپا در تروریستی خواندن سپاه نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل درخصوص استقلال کشورها است، گفت: این اقدام دخالت آشکار در مسائل داخلی ایران محسوب می‌شود.
کد خبر: ۵۶۸۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 22January 2023

سپاه خطر داعش را از سر اروپا رفع کرد/ مصوبه پارلمان اروپا نقض منشور سازمان ملل متحد بود«حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به اقدام مداخله‌جویانه پارلمان اروپا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: اقدام اخیر پارلمان اتحادیه اروپا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی یک بدعت خطرناک در جامعه جهانی و تعاملات بین‌الملل است.

هانی‌زاده تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد رسمی و تاثیر‌گذار در مقابله با گروهک‌های تروریستی همچون داعش بوده است که خطر آن را نه تنها از سر کشورهای منطقه بلکه اروپا رفع کرد،‌ این نهاد انقلابی برای ریشه‌کن کردن تروریسم و صلح در منطقه و جهان هزینه‌های زیادی متحمل شده است.

کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: متأسفانه اتحادیه اروپا و آمریکا با همکاری رژیم صهیونیستی نه تنها انعکاس مناسبی از فعالیت‌های انسانی و بشردوستانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نداشته‌اند، بلکه با وارونه جلوه دادن حقایق موجود جریان‌سازی وسیعی علیه این نهاد تأمین‌کننده امنیت منطقه و جهان ایجاد کردند.

وی افزود: در حالی که ما در حوادث اخیر ایران شاهد بودیم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بی‌نهایت خویشتن‌داری کرد و با هزینه بسیار پایین و بدون هیچ‌گونه کشتاری ایران را از حوادث دردناکی که حداقل 40 کشور مختلف جهان از جمله کشورهای اتحادیه اروپا در ایجاد و تشدید آن نقش داشتند مصون نگه داشت.

هانی‌زاده با تاکید بر اینکه اقدام اتحادیه اروپا نقض قوانین بین‌المللی و نقض منشور سازمان ملل درخصوص استقلال کشورها است، گفت: اقدام اتحادیه اروپا دخالت آشکار در مسائل داخلی ایران محسوب می‌شود، جمهوری اسلامی ایران هم طبیعتاً اقدامات مناسبی در پاسخ به مصوبه اخیر پارلمان اروپا انجام می‌دهد. در کل معتقدم اقدام اتحادیه اروپا نه تنها تاثیر زیادی بر فعالیت‌های سپاه نمی‌گذارد، بلکه خود اروپایی‌ها از مصوبه‌شان آسیب جدی می‌بینند.

کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه اشاره‌ای به طرح مجلس شورای اسلامی کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی پیش‌نویس طرحی برای مقابله به مثل مصوبه اتحادیه اروپا را در دستور کار دارد که مبتنی بر آن تمام نهاد‌های نظامی کشورهای اروپایی به عنوان سازمان تروریستی اعلام خواهند شد.

وی ادامه داد: شورای وزیران اتحادیه اروپا بعید است که مصوبه پارلمان اروپا را به تصویب برسانند، باید منتظر بمانیم تا طی روز‌های آینده واکنش شورای وزیران مشخص شود، طبیعتاً اگر مصوبه اخیر پارلمان اروپا به تصویب برسد مجلس شورای اسلامی در واکنش اقدامات شایسته‌ای انجام می‌دهد. اگر نیروهای اروپایی تروریستی محسوب شوند هدف مشروعی برای جمهوری اسلامی ایران خواهند بود و به مثابه تروریست با آنها برخورد می‌شود.

هانی‌زاده تاکید کرد: یکی از اقدامات اساسی که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند انجام دهد اخذ عوارض و مالیات از کشتی‌های کشورهای اتحادیه اروپا است، زیرا جمهوری اسلامی ایران به عنوان تأمین کننده امنیت در این منطقه و پرداخت هزینه‌های سنگین این حق را برای خود محفوظ می‌دارد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها