وزارت امور خارجه ترکیه توهین به قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد

وزارت امور خارجه ترکیه با صدور بیانیه ای حمله به کتاب مقدس مسلمانان در سوئد را شدیدا محکوم و تأکید کرد: این اقدام شنیع نشان دیگری از سطحی است که جریان‌های اسلا‌هراس، نژادپرست و تبعیض‌آمیز در اروپا به آن رسیده است.
کد خبر: ۵۶۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷ - 21January 2023

وزارت امور خارجه ترکیه توهین به قرآن کریم در سوئد را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای تصریح کرد: حمله شنیع به کتاب مقدس ما قرآن کریم را که به‌ رغم تمامی هشدارها در سوئد صورت گرفت، شدیدا محکوم می‌ کنیم.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه آمده است: این اقدام شنیع (سوزاندن قرآن کریم در سوئد) نشان دیگری از سطحی است که جریان‌های اسلا‌هراس، نژادپرست و تبعیض‌آمیز در اروپا به آن رسیده است.

اتحادیه علمای فلسطین هم ساعاتی پیش اقدام اخیر موهن در سوئد در ارتباط با به آتش کشیدن قرآن کریم را به شدت محکوم کرده بود.

شیخ «مروان ابوراس» رئیس اتحادیه جهانی علمای اسلامی در فلسطین دراین‌باره گفت: ما به شدت اقدام یکی از شخصیت‌های راستگرای افراطی دانمارکی را در به آتش کشیدن قرآن کریم در برابر ساختمان سفارت ترکیه در استکهلم، را محکوم می‌کنیم.

این شخصیت دینی فلسطینی، این اقدام را کینه‌توزانه دانست و تصریح کرد که چنین اقدامی بیان‌گر نفرت عمیق غربی‌ها از دین مبین اسلام است.

وی خواستار واکنش جدی کشورهای عربی و اسلامی در برابر این اقدام شد و تاکید کرد: رخدادهایی این چنینی بیانگر حاکمیت سیاست‌های دوگانه بر کشورهای غربی است، آن‌ها از یک جهت بر احترام به ادیان تاکید می‌ورزند اما از طرف دیگر در برابر آزادی‌های دینی مانع ایجاد کرده و حقوق برخی ادیان الهی را نقض می‌کنند.

مقامات سوئدی به یکی از شخصیت های راستگرای افراطی دانمارکی اجازه دادند که در استکهلم (پایتخت سوئد) نسخه‌ای از قرآن کریم را به آتش بکشد. دادستانی کل سوئد نیز از بررسی و گشودن پرونده تحقیقاتی در این باره خودداری کرده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار