معاون هنری حوزه هنری:

تایید گزارش سازمان تبلیغات از سوی رهبر انقلاب مایه دلگرمی بود

فروزان فر با بیان اینکه تایید گزارش‌های سازمان تبلیغات از سوی رهبر معظم انقلاب مایه دلگرمی بود گفت: عرضه محصولات فرهنگی با محتوای خوب نیازمند ویترین است.
کد خبر: ۵۶۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ - 22January 2023

تایید گزارش سازمان تبلیغات از سوی رهبر انقلاب مایه دلگرمی بودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علی فروزانفر» معاون هنری حوزه هنری با اشاره به جزئیات دیدار جمعی از مسئولان و مدیران سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: چند روز گذشته رؤسا و مدیران ارشد سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری توفیق شرفیابی به محضر مبارک مقام معظم رهبری را داشتند.

فروزانفر افزود: هدف از حضور این جمع متشکل که تعداد آن قریب به ۴۰ نفر می‌رسید ارائه گزارش اولیه از مجموعه اقدامات و عملکرد‌های سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری در طول ۴ سال اخیر بود که این ارائه توسط حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی صورت پذیرفت. همچنین در این دیدار حضرت آقا نکاتی را درباره گزارش ارائه شده و سوالاتی که رؤسای این دو مجموعه مطرح کرده بودند بیان فرمودند و پاسخ دادند. علاوه بر آن نکات، تذکرات و نصایحی را هم در این نشست صمیمی مطرح کردند.

معاون هنری حوزه هنری به اهداف این جلسه اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر در مجموعه سازمان تبلیغات و حوزه هنری انقلاب اسلامی یک سری تصمیمات و مجموعه اتفاقاتی رغم خورد و تلاش شد تحولی در موضوع تبلیغ نوین، موضوع توسعه مخاطب، نظام توزیع آثار تبلیغی، فرهنگی و هنری، موضوع جوان گرایی و در مجموع نگاهی نو به تبلیغ مباحث دینی، انقلابی و فرهنگی صورت بپذیرد و به آن توجه شود.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های این جمع حاضر این بود که تصمیمات خودشان را به محضر، ولی و رهبر خویش عرضه کنند و این پرسش را داشته باشند مبنی بر اینکه آیا مسیر طی شده مورد تأیید حضرت آقا هست؟ آیا همین مسیر را باید ادامه داد؟ برای پیمودن این مسیر چقدر نیازمند اصلاحات هستیم؟ و…؛ بنابراین فلسفه و هدف دیدار روز گذشته این بود که ما الان کجای مسیر بوده و در حال طی کردن چه مسیری هستیم، که الحمدالله در این جلسه چندین اتفاق خوب رغم خورد.

فروزانفر با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری گزارش‌های ارائه شده را تأیید کردند، اظهار داشت: حضرت آقا در این جلسه گزارش‌های ارائه شده را تأیید کردند و فرمودند هر آنچه شما در این جلسه ارائه کردید با آن مطالبی که من شنیده بودم و به اطلاع بنده رسیده بود مطابقت داشت و همین موارد را اثبات می‌کردد؛ ایشان بعد از شنیدن گزارشات ارائه شده خدا قوت گفتند. این مساله مسؤولیت همکاران در مجموعه حوزه هنری و سازمان تبلیغات را سنگین‌تر کرد و کلام رهبری نشان داد باید این مسیر ادامه پیدا کند علاوه بر اینکه این تأییدیه سبب دلگرمی دوستان شد و فهمیدند که مسیر طی شده اشتباه نبوده است.

معاون هنری حوزه هنری ادامه داد: البته ایشان در کنار این دلگرمی و رضایت یک سری چارچوب‌هایی را نیز برای جمع مطرح و ترسیم کردند که بخشی از آن در تفسیر آیه مبنایی تبلیغ که می‌فرماید الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ…؛ جلوه کرد. معظم‌له با شرح و تفسیر این آیه توضیحاتی را پیرامون موضوع خشیت الهی و کسانی که بار تبلیغ را بر دوش دارند ارائه فرمودند و به چارچوب‌هایی که در این زمینه باید لحاظ شود اشاره داشتند. همچنین تاکید فرمودند هیچ ملاحظه‌ای از نظر مبنا و محتوا در موضوع تبلیغ غیر از ملاحظه تبلیغ حضرت حق و چارچوب‌هایی که در دین و آئین اسلام مقرر شده نباید در مسیر تبلیغ لحاظ شود.

وی اضافه کرد: البته از باب تکمیل ایشان در مراحل بعدی نسبت به نحوه بیان و بسته بندی درست محتوای تبلیغی و فرهنگی که باید ارائه شود و اینکه در مورد ضرورت برقراری ارتباط با توجه به مخاطبی که پیام را می‌شنود و منطبق کردن پیام با آن مخاطبی که می‌خواهد این پیام را دریافت کند نکات ظریف و دقیقی مطرح کردند که بسیار جالب بود.

فروزانفر بیان کرد: نکته‌ای که در این جلسه بسیار برای بنده شاخص و جالب بود و شخصاً از آن درس گرفتم مشاهده تفاوت مبنایی حکومت الهی و ولایت فقیه با سایر حکومت‌ها بود وقتی یک مجموعه خدمت شخص اول جامعه می‌رسند عملکرد خود را گزارش می‌دهند و از اقدامات صورت گرفته سخن می‌گویند؛ ایشان در پاسخ، عکس‌العمل خویش را درگیر مباحث کمی و… نمی‌کنند بلکه به بیان موضوع پیام و احیای کلمه حق و مفهوم توحیدی و برافراشتن پرچم لااله الا الله می‌پردازند و در بیاناتشان این مشخص ایت که حواستان باشد هر کاری می‌کنید مبتنی بر انتقال پیام حق و پیام الهی باشد و هیچ ملاحظه‌ای جز ملاحظه حضرت حق در مناسبات خود نداشته باشید. امروز انقلاب اسلامی در اختیار حکیم فرزانه‌ای است که مناسبات اصلی در ذهن ایشان و آنچه را که دیگران را به آن متوجه می‌کنند موضوع پیام الهی و بی توجهی به مسائل دنیوی است.

معاون هنری حوزه هنری به نکته‌های محوری بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: یکی از نکات قابل توجه به فکر نو و ایده جدید و عرضه به موقع و مناسب این فکر و ایده نو در بسته بندی صحیح بود. بحث دیگر که بسیار جالب بود و رهبری به آن توجه و تاکید داشتند پرهیز از نگاه‌های سیاسی و جناح بندی‌های سیاسی بود و این موضوع که هر جریانی که در چارچوب انقلاب اسلامی فعالیت داشتند گاهاً در یک نگاه نحله‌های فکری متفاوت از آن‌ها منشعب شدند و این باعث دو دستگی آن‌ها شده است. ایشان مجموعه‌ها را و به طور خاص سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری را از این مساله برحذر داشتند تا درگیر جناح بازی سیاسی نشوند و با یک نگاه انقلابی اصیل و نگاه فرهنگی بنیادین فعالیت خود را داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بخشی از بیانات خویش که بسیار خوب و دقیق مطرح کردند، اما متأسفانه در برخی از رسانه‌ها با انتخاب تیتر‌های نامناسب و غلط، انعکاس این بخش از سخنان معظم‌له به صورت صحیح اتفاق نبوفتاد خاطرنشان کرد: می‌طلبد این رسانه‌ها بار دیگر فیلم این جلسه را به صورت دقیق مشاهده کنند. حضرت آقا در بخشی از بیانات روز گذشته فرمودند از کار ویترینی صرف اجتناب شود و بلا فاصله فرمودند شما هر محتوای خوب و کاملی را که می‌خواهید عرضه کنید نیاز به ویترین دارید. ایشان در این زمینه مثال کتاب را زدند و فرمودند کتاب زمانی که تولید می‌شود اگر پشت ویترین نرود مردم متوجه چاپ آن نمی‌شوند بنابراین ویترین ضروری و مهم است، اما آن چیزی که من شما را از آن برحذر می‌دارم این است کاری که از محتوا خالی بوده و صرفاً برای شکل قضیه است از این اتفاق حذر کنید؛ این در حالی است که برخی رسانه‌ها این بخش از بیانات را چنین مطرح کردند رهبر انقلاب خطاب به سازمان تبلیغات و حوزه هنری فرمودند کار‌های ویترینی نکنید؛ این دو مبحث کاملاً متفاوت از هم است. اتفاقاً معظم‌له در زمینه نحوه عرضه و نحوه توزیع و زیبا جلوه دادن کار‌های پر محتوا و خوب تاکید خاص و مضاعف داشتند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها