مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری:

حوزه هنری درحال تدارک کنسرت موسیقی/ «نوآوری» و «تولیدات فراوان» موسیقی ایرانی را حفظ می‌کند

عرفان‌پور با تاکید براینکه موسیقی ایرانی از دیرباز آمیخته با حکمت و معرفت بوده است از تدارک برگزاری کنسرت‌های موسیقی توسط حوزه هنری خبر داد و گفت: موسیقی ایرانی گنجینه‌ای از فرهنگ ایرانی است که حفظ آن مستلزم نوآوری، چاره اندیشی و تولیدات فراوان با سلیقه مخاطب است.
کد خبر: ۵۶۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴ - 07January 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین رونمایی از آلبوم «زار» محسن نفر نوازنده شناخته شده موسیقی ایرانی با حضور «میلاد عرفانپور» مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری، «امیرحسین سمیعی» معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و «علی فروزانفر» معاون هنری حوزه هنری در حوزه هنری برگزار شد.

عرفانپور مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری در ابتدا به تشریح توضیحاتی پرداخت و به آلبوم «زار» اشاره کرد و اظهار داشت: این افتخار در مرکز موسیقی حوزه هنری نصیب ما شده که ناشر این اثر گرانبها و ارزشمند باشیم. در این چارچوب آنچه صورت گرفته تلاش برای تولید آلبومی است که شناسنامه فرهنگ ایرانی است. یکی از این گونه‌های ارزشمند که فرهنگ ما را با ریشه‌های ایرانی ساخته موسیقی ایرانی است.

وی افزود: موسیقی ایرانی در روزگار کنونی به سبب عوامل و دلایل گوناگون دچار مشکلاتی در حوزه محتوا و مخاطب است و ما باید تدبیر داشته باشیم که مخاطب امروز ما به این گونه موسیقایی بازگشت درستی داشته باشد.

حوزه هنری درحال تدارک کنسرت موسیقی/ نوآوری و تولیدات فراوان موسیقی ایرانی را حفظ می‌کند

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری با طرح این پرسش که چرا بازگشت به موسیقی اصیل ایرانی دارای اهمیت است، گفت: موسیقی ایرانی از دیرباز آمیخته با معنا و حکمت و معرفت و فرهنگ اصیلی است که انسان ایران سده‌های مختلف را با این فرهنگ زندگی کرده است.

عرفان‌پور موسیقی ایرانی را موسیقی همه ساحت‌های زندگی دانست و ادامه داد: این موسیقی گاهی درباره عشق، گاهی درباره معرفت و گاهی درباره اعتراض سخن است لذا موسیقی ایرانی با سلوک انسان ایرانی گره خورده است. در این چارچوب هنرمندان و مخاطبان این نوع موسیقایی اگر راه لذت بردن و تعامل برقرار کردن آن را یاد بگیرد قطعاً با رشد و فهمی مواجه می‌شود که می‌تواند دربرگیرنده نکات مهمی در نسبت با فرهنگ ایرانی داشته باشد.

وی تاکید کرد: موسیقی ایرانی گنجینه‌ای از فرهنگ ایرانی است که حفظ آن مستلزم نوآوری، چاره اندیشی و تولیدات فراوان با سلیقه مخاطب است.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری با اشاره به رونمایی از آلبوم «زار» گفت: محسن نفر یکی از مهم‌ترین و شناخته‌ترین هنرمندان موسیقی ایرانی است که طی سال‌های اخیر تلاش‌های بسیار ارزنده و شکوه‌مندی را در عرصه موسیقی ایرانی داشته‌اند و امیدوارم مرکز موسیقی حوزه هنری این توفیق را داشته باشد که باز هم از این دست تولیدات را به مخاطبان ارائه دهیم.

حوزه هنری درحال تدارک کنسرت موسیقی/ نوآوری و تولیدات فراوان موسیقی ایرانی را حفظ می‌کند

عرفان‌پور در پاسخ به سوالی پیرامون برنامه‌های حوزه هنری برای توزیع این آلبوم موسیقی اصیل ایرانی گفت: آلبوم‌های موسیقی ایرانی شرایط سختی برای رسیدن به مخاطب دارند اما ما در مرکز موسیقی حوزه هنری تمام تلاشمان را انجام می دهیم که این آلبوم به بهترین شکل ممکن به مخاطبان ارائه شود. حتی شاید برگزاری این نشست بتواند مقدمه خوبی برای معرفی چنین اثر ارزشمندی باشد. این آثار مخاطبان بسیار خاصی دارند که وقتی هنرمندان در این عرصه کاری را تولید می‌کنند ما انتظار مخاطبان فراگیری نمی‌توانیم داشته باشیم. اما همان مخاطبان اندک هم به قدری دارای ارزش هستند که می‌توانند ما را برای رسیدن به اهدافمان کمک کند.

عرفانپور درباره برنامه‌های مدیریت مرکز موسیقی حوزه هنری درباره برگزاری کنسرت‌ها موسیقی در حوزه هنری با توجه به شرایط اخیر گفت: محدودیتی‌های در فضای مجازی به هنرمندان کشور تحمیل می‌شود تا کنسرت برگزار نشود؛ دیدگاهی که کار بسیار غلطی است و آنهایی که هنرمندان را وادار به سکوت می‌کنند از جنس هنر نیستند بر همین مبنا ما در حوزه هنری در حال برنامه‌ریزی برای کنسرت‌ها هستیم که به زودی جزییات آن اعلام می‌شود اما مدعی تغییر شرایط نیستیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها