مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

برگزاری اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ «آسمند» از برگزاری آیین اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج خبر داد.
کد خبر: ۵۶۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵ - 22January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، نشست هماهنگی برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و مقاومت امروز با حضور جمعی از مدیران و نمایندگان دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی در سالن‌ جلسات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام محمد باقر (ع)، اظهار داشت: شعر، در ادوار مختلف نقش مهمی در ارتقاء فرهنگ عامه داشته و پایه و اساس و مرجعی است که می‌تواند راهگشای جریان‌های فکری بشر باشد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت، افزود: این جشنواره هرساله با هدف تبيين مبانی نظری و تعيين شاخص‌ها و معيارهای امروزی شعر دفاع‌ مقدس و مقاومت، تبيين راهکارهای ترويج و گسترش اشعار دفاع مقدس، هويت‌بخشی به فعاليت‌ شعرای استان، شناسایی و پرورش استعداد شعری شاعران جوان و برجسته عرصه شعر دفاع‌مقدس، فعال‌سازی و تقويت جريان توليد شعر مقاومت و تقویت انجمن‌های ادبی در حوزه شعر دفاع مقدس و مقاومت برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: فراخوان جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در اوایل مرداد سال جاری منتشر شد که در موعد مقرر تا ۲۰ آبان، حدود ۷۳ اثر در دبیرخانه جشنواره دریافت شد.

آسمند بیان کرد: پس از داوری آثار در مرحله استانی، با نظر هیئت داوران سه اثر به عنوان مقام‌های اول، دوم و سوم و سه اثر شایسته تقدیر انتخاب و به دبیرخانه کنگره ملی شعر دفاع مقدس ارسال شد.

وی ابراز کرد: اختتامیه مرحله استانی جشنواره شعر دفاع مقدس، روز یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۰ با حضور مسئولان و جمعی از شاعران استان برگزار و از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خواستار همکاری دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان در برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها