مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران:

فرهنگ ایثار و شهادت ضامن ارتقای ملت ایران است

«کهنسال» گفت: اگر فرهنگ ایثار و شهادت در باور مردم اثر بگذارد از بسیاری مشکلات مصون خواهیم ماند و ما را یک پله از موضوعات مختلف به بالا خواهد کشید.
کد خبر: ۵۶۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶ - 22January 2023

فرهنگ ایثار و شهادت ما را مشکلات مصون می‌دارد/ ارزش ایثار و شهادت به تکرار پذیر بودن استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان مازندران امروز با حضور ریاحی مشاور استاندار در امور ایثارگران، سردار ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نمایندگان دستگاه‌های عضو کار گروه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد.

«سعید کهنسال» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران ضمن روایت ماجرای بازگشت پیکر پاک یک شهید بعد از ۴۰ سال، اظهار داشت: خانواده‌های معظم شهدا چشم انتظاری را به معنای واقعی معنا کردند و این موارد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر است.

وی افزود: شش کارگروه تخصصی شامل رسانه، فضای مجازی، آموزش، تألیف و تدوین، مالی و پشتیبانی یادواره‌ها و مراسم در حال حاضر فعال است، شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال ۱۳۸۱، ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل و در سال ۱۳۸۵ به شورای عالی ترویج تبدیل شد، در سال ۱۳۹۴ این شورا با ریاست رییس جمهور و دبیری رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مصوب شد.

کهنسال تاکید کرد: اگر قرار است که شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آن شش کارگروه به طور هماهنگ کار کنند باید دبیرخانه‌ای منسجم شکل بگیرد؛ انتظارمان این است که هر گروه رابطی به ما معرفی کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران همچنین گفت: با تشکیل گروه اندیشه ورز ذیل این شش کارگروه‌ها می‌توانند بر اساس نوع فعالیت حوزه تخصصی عمل کنند و برنامه‌ها از حالت روزمرگی و معمولی خارج خواهد شد، چرا که برنامه‌ها باید بر اساس شرایط روز و تکنولوژی برگزار شوند.

این مسئول عنوان کرد: این اولین جلسه ایجاد هماهنگی است، تا بتوانیم با دوری از انجام کار‌های موازی اقدامی موثر انجام دهیم، شرح وظایف کارگروه‌های تخصصی باید دوباره نوشته و ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه نظارت عملکرد دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق مطالبه فرهنگ ایثار و شهادت نیز موثر است، خاطرنشان کرد: باید مشخص شود که چه مقدار اعتبارات به بنیاد منتقل شده است، باید رصد فعالیت‌هایی را که قابلیت پایش و ارزیابی انطباق در سامانه را دارند در دستور کار قرار بگیرد.

کهنسال خواستار ایجاد هماهنگی بیشتر در کارگروه‌ها شد و اذعان داشت: انتخاب افراد شایسته در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را باید در دستور کار قرار بدهیم، از طرفی باید از ظرفیت مشاوران امور ایثارگران در تمام دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

وی تصریح کرد: با ایجاد قرارگاه رسانه‌ای در بنیاد مصاحبه از ایثارگران و مراجعان به‌عمل می‌آید که حس و حال خوبی دارد؛ اگر فرهنگ ایثار و شهادت در باور مردم اثر بگذارد از بسیاری مشکلات مصون خواهیم ماند و ما را یک پله از موضوعات مختلف به بالا خواهد کشید، به این مهم نخواهیم رسید جز اینکه دستگاه‌های مرتبط با هم هماهنگ عمل کنند، کار فرهنگی باید صورت بگیرد ارزش ایثار و شهادت به تکرار پذیر بودن آن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها