امام جمعه بندرانزلی:

دشمنان از معنویت نظام اسلامی هراس دارند

حجت الاسلام «شمس‌الدین» گفت: اگرچه در طول ۴۳ سال گذشته به اوج برخورداری دفاعی و نظامی و علمی با تکیه بر جوانان این مرز و بوم رسیده‌ایم، اما دشمن از معنویت ما هراس دارد.
کد خبر: ۵۶۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳ - 22January 2023

دشمنان از معنویت نظام اسلامی هراس دارندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس‌الدین» امام جمعه بندرانزلی امروز در اولین سالگرد شهید گمنام و یادواره شهدای دانشجوی استان گیلان که در دانشگاه پیام نور رشت برگزار شد، با اشاره به عظمت ماه رجب اظهار داشت: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان ماه‌های استثنایی سال هستند و باید از فرصت آن‌ها برای نیایش استفاده شود.

وی انقلاب اسلامی را حرکتی عظیم در عصر معاصر دانست و تصریح کرد: امتیاز و وجه تمایز انقلاب اسلامی با سایر نظام‌ها و انقلاب‌ها و جوامع در امور معنوی است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه دنیا بدون معنویت برای انسان‌ها جهنم است، افزود: همه جنگ‌ها و غارتگری‌ها و ظلم‌ها و تحریم‌ها ناشی از فقر معنویت است.

حجت الاسلام شمس الدین به چرایی راه‌اندازی جنگ ترکیبی و روانی علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی منادی معنویت است
دشمنان در تلاش هستند صدای معنویت را خاموش کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان از معنویت نظام اسلامی هراس دارند، خاطرنشان کرد: اگرچه در طول ۴۳ سال گذشته به اوج برخورداری دفاعی و نظامی و علمی با تکیه بر جوانان این مرز و بوم رسیده ایم، اما دشمن از معنویت ما هراس دارد؛ نه امکانات و تجهیزات ما.

امام جمعه بندرانزلی، توجه به خدا، نماز، قرآن، اهل بیت و معارف دین را در قدرت معنوی موثر دانست و اضافه کرد: عمل به قرآن نقطه قوت نظام اسلامی است و شهدای ما نیز همین ویژگی را داشتند.

وی توجه به معنویت را ویژگی همه شهدا دانست و گفت: توجه به معنویت در سیره شهدا از صدر اسلام تا امروز دیده می‌شود.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به تعبیر شهید سلیمانی که شرط شهید شدن را شهید بودن می‌دانست، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در مسیر شهدا حرکت کنیم باید معنویت خودمان را ارتقا ببخشیم و ماه رجب فرصت کسب معنویت است.

وی توجه به معنویت را شرط قرار گرفتن در مسیر نورانی شهدا دانست و یادآور شد: اگر می‌خواهیم از مسیر انقلاب جا نمانیم، باید مانند شهدا مجاهدت کنیم و اهل محاسبه باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار