زبان طنز به یاری آموزش خدمات حقوقی و قضایی می‌رود

کارگردان سریال طنز «از این به بعد» معتقد است که معرفی و آموزش خدمات حقوقی و قضایی محور اصلی سریال طنز «از این به بعد» است.
کد خبر: ۵۶۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲ - 23January 2023

زبان طنز به یاری آموزش خدمات حقوقی و قضایی می‌رودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «آرمین قاسم‌زاده» کارگردان سریال طنز «از این به بعد» در گفت‌و‌گویی در مورد این سریال، اظهار داشت: سریال طنز «از این به بعد» یک مجموعه ۵۲ قسمتی است که با هدف افزایش دانش قضایی و حقوقی شهروندی تهیه شده است. این مجموعه روز‌های زوج ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه نسیم پخش می‌شود و بازپخش‌های دیگری نیز دارد.

قاسم‌زاده علل پرداختن به سوژه قضایی در قالب سریال طنز را مورد بررسی قرار داد و افزود: یکی از دغدغه‌های امروز جامعه ما کمبود دانش حقوقی افراد در جامعه است، به همین دلیل شاهد شلوغی دادگاه‌ها و یا درگیری‌های افراد به دلیل عدم آگاهی آنان از قوانین محسوب می‌شود، لذا مشکلات با داشتن آگاهی از قوانین به حداقل می‌رسد و زمان و چالش‌های کمتری را برای بسیاری از افراد فراهم می‌آورد.

کارگردان سریال طنز «از این به بعد» تاکید کرد: هدف یک کارگردان و یا هنرمند بیان راه حل و انعکاس مشکلات جامعه است، همین امر سبب شد تا به همراه همکارانم اثری را تولید کنیم که درمانی پیش از وقوع باشد. هنگامی که از قوانین آگاهی بیشتری داشته باشیم، آنگاه می‌توانیم خودمان رویداد‌ها را مدیریت و حل و فصل کنیم. در عین حال دادگاه‌ها مملو از پرونده‌ها نمی‌شود و از همه مهم‌تر زمان تلف شده افراد برای پرونده‌ها و شکایت در ساختمان‌های قضایی به حداقل می‌رسد.

وظیفه رسانه

وی آگاهی‌رسانی را بخشی از وظیفه هنرمندان دانست و تصریح کرد: رسانه به کمک هنرمندان موظف است تا در جهت فرهنگ‌سازی گام‌هایی را بردارد. سریال طنز «از این به بعد» با در نظر گرفتن این مهم تلاش کرد تا با کمک شبکه نسیم اطلاعاتی ارزشمند را در جامعه رواج دهد و فرهنگ‌سازی حقوقی شهروندان را پایه‌گذاری کند. سریال طنز «از این به بعد» آگاهی از قوانین و حقوق شهروندی را محور قرار داده که بیشتر مورد نیاز جامعه امروز بوده و قوانینی را که اطلاع از آنان زمینه حل مشکل و پیش‌گیری از جرم را در بر دارد، آگاهی‌رسانی می‌کند.

حقوقی

قاسم‌زاده بیان کرد: استفاده از زبان طنز و در نظر گرفتن زمان پیک شبکه نسیم دو نکته مهم سریال «از این به بعد» است، زیرا زبان طنز اقبال بیشتری به دنبال دارد و مخاطب بیشتری را به خود جذب می‌کند. این سریال با ورود به مسائل روزمره اجتماعی، روش‌های نوین ارائه خدمات در عرصه‌های قضایی و حقوقی را به بینندگان نشان می‌دهد. معرفی و آموزش خدمات حقوقی و قضایی محور اصلی سریال طنز «از این به بعد» است.

کابرد قوانین در جامعه

کارگردان سریال طنز «از این به بعد» درباره دلیل نام‌گذاری سریال بیان کرد: سریال «از این به بعد» به مخاطب اطلاع‌رسانی می‌کند، به عبارتی آنچه را تا به حال مخاطبان از آن بی‌اطلاع بوده‌اند، به آنان آموزش می‌دهد و به آن‌ها می‌گوید که با به‌کارگیری قوانین از این به بعد زندگی آرام‌تر و کم دغدغه‌تری خواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اطلاع از قوانین در زمان معامله زمین و یا خانه، نکات قانونی در زمان تنظیم اجاره‌نامه، حتی نحوه گرفتن سوءپیشینه نکاتی است که در این سریال مورد توجه قرار گرفته است.

سریال طنز «از این به بعد» کاری از مرکز رسانه قوه قضاییه به کارگردانی آرمین قاسم‌زاده و تهیه‌کنندگی آرمین فکری است.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها