رزمنده دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌‌پرس:

ویژگی‌های اخلاقی رزمندگان در دفاع مقدس با همه ابعاد بیان شود

«عارف‌نیا» گفت: اینکه صرفا دفاع مقدس را در معنویت خلاصه کنیم درست نیست چراکه بعضا در سیر تحول یک مخاطب ممکن است ابعاد دیگری مدنظر باشد که باید آن ها نیز بازگو شود.
کد خبر: ۵۶۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴ - 24January 2023

ویژگی های اخلاقی رزمندگان در دوران دفاع مقدس با همه ابعاد بیان شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، دوران 8 سال دفاع مقدس مملو از حماسه‌ها و درخشش‌ها است. دورانی که هر کدام از رزمندگان آن زمان امروز می‌توانند راوی روزهای سخت ایثار و مجاهدت باشند.

در ادامه گفت‌وگوی دفاع‌پرس با «جبرئیل عارف‌نیا» یکی از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس را از نظر می‌گذرانید.

دفاع پرس: لطفا خودتان را معرفی کنید.

اینجانب جبرئیل عارف نیا هستم و سال 1347 در روستای چورس از توابع شهرستان چایپاره به دنیا آمده ام.

دفاع پرس: در چه تاریخی برای اولین بار به جبهه اعزام شدید؟

سال 61 بود که برای اولین بار به جبهه اعزام شدم، آن موقع سن من 14 سال بود و تازه کلاس پنجم را تمام کرده بودم اما چون پدرم در جبهه حضور داشت با حال و هوای جبهه آشنا بودم و تصمیم من به رفتن اینگونه گرفته شد که ما چون کشاورز بودیم روزی پدرم گونی گندم 100 کیلویی را به من داد و وقتی من توانستم آن را جابجا کنم گفت تو دیگر مرد شده ای و می توانی به جبهه بروی و این کلمه نخستین جرقه در ذهن من برای رفتن به جبهه شد.

دفاع پرس: در مجموع چه مدت در جبهه بودید؟   

123 ماه در جبهه حضور داشتم

دفاع پرس: در کدام عملیات ها حضور داشتید؟

عملیات های والفجر مقدماتی، والفجر1، بدر، خیبر، کربلای2، فتح 1، عملیات نصر1 و بعضی درگیری های داخلی که در منطقه اتفاق افتاد حضور داشتم.

دفاع پرس: از امدادهای غیبی در جبهه چه خاطره‌ای دارید؟

جنگ تحمیلی ما کلا امداد غیبی بود و این امداد با معجزه کاملا متفاوت است ، اینکه با دست خالی با کمترین سلاح و امکانات نظامی بتوانیم در برابر دشمنان مسلح به تجهیزات بایستیم این خود بزرگترین امداد غیبی الهی است، برای نمونه در همین عملیات والفجر1 منطقه رمل بود و نمی شد به راحتی راه رفت اما با یک بارش نم نم باران حرکت کردن آسان می شد و ما این را لطف و نصرت خداوند می دانستیم.

دفاع پرس: در مورد دستاوردهای دفاع مقدس توضیح دهید.

اگر امروز ملت ایران حرفی برای گفتن در دنیا دارند این از دستاوردهای دفاع مقدس است پس اگر بتوانیم آن فرهنگی که در دوران دفاع مقدس در جبهه ها حاکم بود همان را در فرهنگ عمومی کشور نشر دهیم در هر مجموعه ای یقینا موفق خواهیم بود.

دفاع پرس: چگونه می توان معارف دفاع مقدس را بین نسل جوان تعمیق داد؟

اینکه صرف دفاع مقدس را در معنویت خلاصه کنیم درست نیست. مگر رزمندگان ما بایکدیگر شوخی نمی کردند؟ ورزش نمی کردند؟ اگر ما بتوانیم زندگی روزمره رزمندگان و شهدا را بدون تحریف بیان کنیم تا خود جوانان به روحیه اخلاص آنها پی ببرند حتما شاهد تحولات بهتری خواهیم بود.  

دفاع پرس: به نظر شما عوامل پیروزی در جنگ تحمیلی چه بود؟

نقش رهبری حضرت امام(ره)، وحدت نیروهای مسلح، حضور اقشار مختلف مردم اعم از دانش آموزان، روحانیون، کشاورز، اصناف، دانشگاهی همه باعث شد در این جنگ نابرابر پیروز شویم.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها