در دیدار با وزیر دادگستری ایران اعلام شد

دادستان کل روسیه: رایزنی های بین المللی تهران و مسکو نشانه سطح عالی روابط است

«یوری چایکا» دادستان کل روسیه گفت: فشردگی رایرنی ها و تماس های بین المللی تهران و مسکو، نشانه روند توسعه همکاری های دوجانبه در عرصه های مختلف و سطح عالی روابط است.
کد خبر: ۵۶۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲ - 06November 2015

دادستان کل روسیه: رایزنی های بین المللی تهران و مسکو نشانه سطح عالی روابط است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، «مصطفی پورمحمدی»  وزیر دادگستری که برای شرکت در هشتمین نشست کنوانسیون جهانی مبارزه با فساد در روسیه بسر می برد، با دادستان کل و مقامات قضایی این کشور دیدار و درباره گسترش همکاری های دوجانبه به ویژه قضایی مذاکره کرد.

در دیدار پور محمدی و چایگا همچنین در باره راهکاری اهمیت همکاری های قضایی و حقوقی دو کشور مذاکره شد و دو طرف توافق کردند رایزنی های بیشتری در این حوزه انجام گیرد.

دادستان کل روسیه اظهار کرد: بخش جدایی ناپذیر توسعه روابط بین دولت ها، برقراری همکاری بین نهادهای حکومتی از جمله تبادل تجربیات و انجام اقدامات مشترک است و خواهان گسترش این همکاری ها بین تهران و مسکو هستیم.

چایکا این دیدار که با حضور «علیرضا صانعی» معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، ضمن اعلام آمادگی مسکو برای تبادل متقابل تجربیات حوزه قضایی با تهران، افزود: دادستانی کل روسیه ارزش زیادی به همکاری های بین المللی از جمله در عرصه استرداد مجرمین و نیز کمک های حقوقی در پرونده های کیفری و تخلفات خاص دارد.

دادستان کل روسیه در ادامه با مثبت و ارزشمند خواندن نتایج دیدار اخیر خود با «ناصر سراج» رییس سازمان بازرسی کل کشور ایران، گفت: در مذاکرات انجام شده، دورنمای دوجانبه خوبی در عرصه های مهم مانند مقابله با فساد مالی شکل گرفت.

چایکا همچنین با اشاره به نشست بین المللی دادستان های کشورهای مختلف که قرار است هفته آینده در شهر سوچی روسیه برگزار شود، به برنامه دیدار و مذاکرات خود با حجت الاسلام و المسلمین «سیدابراهیم رییسی» دادستان کل ایران اشاره و ابراز امیدواری کرد که در مذاکرات پیش رو نیز زمینه های گسترش هر چه بیشتر روابط قضایی دو کشور فراهم شد.

دادستان کل روسیه همچنین گفت: نهادهای انتظامی دو کشور نقاط مشترک و تلاقی کاری بسیاری دارند که آمادگی داریم تفاهم نامه لازم را در این حوزه امضا کنیم.

چایکا امضای این تفاهم نامه همکاری های قضایی را زمینه ساز ارتقای سطح روابط دو کشور در مبارزه با تبهکاری بین المللی و همچنین تخلفات بزرگ خواند.

وی ابراز امیدواری کرد که نتایج مذاکرات با وزیر دادگستری ایران به افزایش همکاری های دوجانبه در عرصه دفاع از حقوق بشر و مقابله با تبهکاری فراملیتی شود.

وزیر دادگستری ایران نیز در دیدار با دادستان کل روسیه گفت: برای تهران و مسکو، حفاظت از صیانت از جامعه در برابر تبهکاری و فساد مالی یک وظیفه مشترک به شمار می رود و وزارت دادگستری ایران به همکاری با دادستانی کل روسیه علاقه مند است زیرا سبب تبادل تجربیات می شود.

پور محمدی افزود: تلاش های مشترک ایران و روسیه در مبارزه با فساد مالی باید افزایش یابد و راه های جدید همکاری در این زمینه جست وجو شود.

وی در این دیدار آمادگی جمهوری اسلامی ایران را به منظور توسعه همکاری های قضایی و حقوقی با روسیه و همچنین برنامه ریزی برای ادامه رایزنی ها برای رسیدن به این هدف اعلام کرد.

به گزارش بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو، هیات قضایی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی وزیر دادگستری در نشست یک هفته ای کنوانسیون جهانی مبازه با فساد که در سن پترزبورگ روسیه جریان دارد با مقامات و اعضای هیات های کشورهای مختلف دیدار و مذاکره خواهد کرد.

وزیر دادگستری ایران تاکنون در جریان این سفر ضمن امضای یک تفاهمنامه قضایی با وزیر دادگستری روسیه با همتایان الجزایری و اندونزیایی خود و همچنین با «راویل عین الدین» رییس شورای مفتیان روسیه به عنوان عالی ترین نهاد دینی این کشور دیدار و در باره توسعه روابط تهران و مسکو مذاکره کرد.

در نشست کنوانسیون جهانی مبارزه با فساد در شهر سن پترزبورگ روسیه، 170 هیات از کشورهای مختلف از جمله ایران در باره عملکرد اعضای این کنوانسیون در قبال تعهدات، نیاز به قوانین جدید، تقویت همکاری های ضد فساد دوجانبه، چند جانبه و منطقه ای، نقشه راه مبارزه با فساد اداری و مالی و همچنین برنامه ریزی برای جلوگیری از گسترش تخلفات فسادآور را بررسی می کنند.

وزیر دادگستری ایران به عنوان سخنران اصلی هشتمین نشست کنوانسیون جهانی مبارزه با فساد، دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرد و گفت: با توجه به رنج جوامع از فساد اقتصادی، سیاسی، تروریسم، قاچاق اسلحه و مواد مخدر، جامعه جهانی باید برای ریشه کردن این پدیده ها متحد و تلاش های خود را دو چندان کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار