نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

اروپایی‌ها امنیت خود را مدیون سپاه هستند/ گزینه‌های مجلس برای مقابله با اتحادیه اروپا روی میز است

آصفری با بیان اینکه مصوبه پارلمان اروپا علیه سپاه، اقدام بسیار غلطی بود، گفت: امیدواریم این اشتباه را شورای عالی وزرای اتحادیه اروپا ادامه ندهد که اگر اینگونه نشود، گزینه‌های مجلس شورای اسلامی روی میز است و نهاد‌های نظامی همه کشورهای اروپایی تایید کننده مصوبه اروپا، تروریستی اعلام خواهند شد.
کد خبر: ۵۶۸۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۵ - 25January 2023

اگر تنش با اروپایی‌ها زیاد شود، تنگه هرمز را می‌بندیم/ کشورهای اروپایی امنیت خود را مدیون سپاه هستند«محمدحسن آصفری» عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در واکنش به اقدام پارلمان اروپا در تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد رسمی و قانونی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: اقدام پارلمان اروپا نابخردانه و غلط بود، معتقدم این مصوبه پارلمان اروپا پوست خربزه‌‌ای بود که منافقین و لابی‌های صهیونیستی زیر پای کشورهای اروپایی قرار دادند.

آصفری تصریح کرد: کشوری مانند آلمان سلاح شیمیایی را در اختیار رژیم بعث عراق قرار داد تا بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم مظلوم ایران مصدوم شیمیایی شوند، انگلیس خبیث مقادیر زیادی تجهیزات و پول در اختیار صدام قرار داد تا بتوانند شهر‌های ما را بمباران کنند، همچنین فرانسوی‌ها با در اختیار قرار دادن «داسو سوپر اتاندارد» و «میراژ»  به عراق به ایران حمله کردند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اروپایی‌ها یک بار در جریان دفاع مقدس اقدامات خبیثانه علیه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران انجام دادند و با مقاومت سپاه و ارتش به در بسته خوردند، امروز اروپایی‌ها به خوبی می‌دانند که اقدامات ضد تروریستی سپاه در فلوجه، حلب و تمور علیه تروریست‌های تکفیری بود که داعش را زمین‌گیر کرد و امنیت را به اروپا هدیه داد.

وی افزود: اگر اقدامات ضد تروریستی سپاه نبود بمب‌گذاری در رستوران‌های لندن و پاریس تا همین امروز ادامه داشت، اگر سد محکمی به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقابل قاچاق مواد مخدر نبود، شاهد ترویج گسترده مواد مخدر در کشورهای اروپایی بودیم.

آصفری با بیان اینکه مصوبه پارلمان اروپا اقدام بسیار غلطی بود، گفت: امیدواریم این اشتباه را شورای عالی وزرای اتحادیه اروپا ادامه ندهد که اگر اینگونه نشود، گزینه‌های مجلس شورای اسلامی روی میز است و نهاد‌های نظامی همه کشورهای اروپایی تایید کننده مصوبه اروپا، تروریستی اعلام خواهند شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تنش ما با اروپا به حدی برسد که ضرورت بدانیم اقدام عملی علیه اروپا داشته باشیم، تنگه هرمز را می‌بندیم، اینکه برخی پیشنهاد داده‌اند از کشتی‌های اروپایی به دلیل ایجاد امنیت مالیات بگیریم خوب است و ما محصور در آن نمی‌شویم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها