نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گوی تفصیلی با دفاع‌پرس:

موضع‌گیری علیه سپاه پاسداران موضع‌گیری علیه ملت ایران است/ اروپایی‌ها مدیون شهید سلیمانی هستند+ فیلم

محمودوند موضع‌گیری علیه سپاه پاسداران را موضع‌گیری علیه ملت ایران دانست و گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی تروریست‌های دست‌پرورده آمریکا را نابود کرد تا امنیت اتحادیه اروپا مخدوش نشود.
کد خبر: ۵۶۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱ - 29January 2023

«مرتضی محمود وند» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گوی تفصیلی با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: موضع‌گیری و اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موضع‌گیری علیه ملت شریف ایران است.

مصوبه پارلمان اروپا ملت ایران را مورد هدف قرار داد

محمودوند تصریح کرد: در این اقدام، در اصل ملت شریف ایران مورد هدف قرار گرفت، همچنین ۲۲۷ نماینده در دستور کار برای تحریم قرار گرفتند که برای این موضوع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه فوق‌العاده داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخاسته از بطن مردم غیور ایران است، گفت: تحریم سپاه پاسداران و مجلس شورای اسلامی توسط پارلمان اروپا به منزله تحریم ملت ایران است،

پارلمان اروپا تحت تاثیر لابی‌های صهیونیستی است

وی افزود: پایه و اساس اسناد اتحادیه اروپا برای تحریم سپاه و مجلس شورای اسلامی مبنی بر اطلاعات دروغ و تحت تأثیر لابی‌های صهیونیستی است، به طور مثال برخی در پارلمان اروپا به دروغ مطرح کردند نمایندگان مجلس شورای اسلامی رأی به قتل عام ملت ایران دادند، نمایندگان مجلس شورای اسلامی کی چنین رأیی دادند؟

محمود وند خاطرنشان کرد: اگر شخصی طی یادداشت یا مصاحبه‌ای اعلام کرده است که تمام مخالفان جمهوری اسلامی باید اعدام شوند، نمی‌توانیم اظهاراتش را به منزله موضع تمام نمایندگان مجلس شورای اسلامی بدانیم، سوال بنده از پارلمان اروپا این است که ۲۲۷ نماینده‌ای که اروپائیان مدعی‌اند، خواستار قتل‌ عام مردم ایران شدند، کدام نماینده‌ها هستند؟ مستند ادعای مقامات اروپا چیست؟

آزادمردان و آزادزنان اروپایی با تحقق و بررسی لازم تصمیم‌گیری کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به تمام نمایندگان پارلمان اروپا که آزاداندیش، آزادمرد و آزادزن هستند، یک پیام دارم و آن این است که با تحقیق، بررسی دقیق، وجدان و انصاف موضع‌گیری و تصمیم‌گیری کنند.

مجلس شورای اسلامی منتظر تصمیم نهایی شورای وزیران اروپا می‌ماند

وی با بیان اینکه در محدوده جغرافیایی مسیحیت که تمام اروپا را دربرمی‌گیرد، خداباوری یک اصل است و مسیحیان هم به خداوند متعال ایمان دارند، گفت: معتقدم مصوبه پارلمان اروپا صرفاً جنبه سیاسی دارد و از حیث حقوقی الزام‌اور نیست، بنابراین مجلس شورای اسلامی منتظر تصمیم‌ شورای عالی وزرای اتحادیه اروپا می‌ماند و پاسخ خود را متناسب با تصمیم این نهاد تنظیم می‌کند.

اروپایی‌ها ستمی که در ۸ سال دفاع مقدس به مردم ایران روا داشتند را تکرار نکنند

محمود وند با اشاره به اینکه طبق دستور قرآن کریم و حکم عقل، پاسخ اروپا در سطح هجمه‌ای که وارد می‌کند داده می‌شود، گفت: امیدواریم اروپایی‌ها عاقلانه فکر کنند و ظلم، ستم و اجحافی که به ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس روا داشتند را تکرار نکنند، ستم به مردم شریف ایران باید ذهن آزاداندیشان اروپایی‌ را به تفکر و تعقل بیشتر وادار کند.

بمب‌های شیمیایی و میکروبی دفاع مقدس سوژه بهتری برای مطالبات حقوق بشری اروپا است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اروپائیان خوب است نسبت به بمب‌های شیمیایی، میکروبی و ویروسی که دولت‌هایشان توسط صدام لعین بر سر مردم مظلوم ایران آزمایش کردند، توجه داشته باشند و به بررسی بپردازند، پارلمان اروپا اگر دوستدار حقوق بشر و ملت ایران است، این موارد را بررسی کند.

وی افزود: همین یک مورد کافی است که اروپایی‌ها خود را سنجش کنند و ببیند که آیا در راستای حقوق بشر و حقوق انسان و سجایای اخلاقی حرکت کرده‌اند، یا خیر؟

محمود وند در مورد رشادت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی و نیروی قدس سپاه برای تأمین امنیت خاورمیانه و اروپا گفت: بنده دو سال پیش به بهانه سالگرد شهید سلیمانی در صحن مجلس نطقی خطاب به غربی‌ها داشتم و مضمونش به این نحو بود که ایران در طول تاریخ سربازان بزرگی داشته است.

شهید حاج قاسم سلیمانی سرباز جاویدان ملت ایران

وی افزود: دو سرباز جاویدان این ملت تمثال مقدسشان در موزه لوور پاریس درخشان‌ترین اشیاء باستانی هستند، اما این سربازان محصور در ایران باستان نیستند، بلکه در این عصر یک ابَر سرباز جاویدان دیگر به نام شهید حاج قاسم سلیمانی ظهور کرد.

حاج قاسم مردانه خودش را برای امنیت مردم جهان فدا کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی با جوانمردی تمام نه فقط برای ملت ایران، عراق، یمن، لبنان، افغانستان یا سوریه، بلکه برای تمام دنیا به خصوص اتحادیه اروپا جانفشانی کرد، او کسی بود که مردانه خودش را برای امنیت فدا کرد.

وی افزود: سردار سلیمانی کسی بود که می‌دانست نیروهای خودش آسیب می‌بینند، ولی جبهه مقابل که سنگر خود را مردم بیگناه قرار داده‌ بودند را مورد هجمه و حمله قرار نمی‌داد، به عبارتی حاضر بود که خودش تلفات بدهد، ولی به زن و بچه مردم سوریه و عراق آسیبی وارد نشود.

محمودوند خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی تروریست‌های دست‌پرورده آمریکا که خانم کلینتون از آنها با عنوان زنبور‌های وحشی یاد می‌کند را نابود کرد تا اتحادیه اروپا نابود نشود، مخدوش نشدن امنیت پایدار اتحادیه اروپا حاصل رشادت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی است. امروز باید دست‌مریزاد به سرباز جاویدان ملت ایران و شاخه برون مرزی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت که در مقابل تروریسم خوش درخشیدند.

هیچ ابَر قدرتی نمی‌تواند به ایران آسیبی وارد کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همیشه مدافع مظلومیت مردم منطقه و جهان بوده است، بنده نه بعنوان یک نماینده مجلس شورای اسلامی، بلکه، به عنوان یک رزمنده دفاع مقدس عرض می‌کنم که اروپا نیازمند تصمیم‌گیری واقع‌گرایانه است، در غیر اینصورت همانطور که همگان اذعان دارند، جمهوری اسلامی ایران به قدری قدرتمند است که هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند آسیب جدی به آن وارد کند.

انتهای پیام/371‌

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار