نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

ارتش و سپاه معادلات جهانی را در نقاط راهبردی دریایی تغییر می‌دهند/ اقدام پارلمان اروپا ماهیت اجرایی ندارد

مالکی گفت: جمهوری اسلامی ایران گزینه‌های زیادی، خصوصاً در دریا دارد، سپاه و ارتش در تنگه هرمز و دیگر نقاط استراتژیک جهان می‌توانند معادلات را به هم بزنند و اگر هم معادلات به هم بخورد بسیاری از موضوعاتی که برای اروپا حیاتی هستند به اوکراین و روسیه گره می‌خورد.
کد خبر: ۵۶۹۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۶ - 26January 2023

ارتش و سپاه معادلات جهانی را در نقاط استراتژیک دریایی تغییر می‌دهند/کشورهای اروپایی مانند آلمان به سر عقل بیایند«فداحسین مالکی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در واکنش به اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: مصوبه پارلمان اروپا یک اقدام غیر حرفه‌ای، سیاسی و فاقد مبنای حقوقی بود.

مالکی تصریح کرد: هیچ پارلمانی در جهان این اجازه را به خودش نمی‌دهد که نهاد رسمی یک کشور که ریشه در قانون اساسی آن دارد را تروریستی اعلام کند، این اقدام پارلمان اروپا معادلات دنیا را تغییر می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته مصوبه اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه ماهیت اجرایی ندارد، یعنی پارلمان اروپا چارچوب کارش به گونه‌ای است که مصوباتش جنبه توصیه برای شورای اروپا و کشورهای اروپایی دارد، از این جهت برای اجرایی شدن مصوبه پارلمان اروپا نیاز است که شورای عالی وزیران اتحادیه اروپا آن را به تصویب برساند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای که صادر کرد به اروپا هشدار داد که اگر شورای عالی وزیران اروپا اشتباه پارلمانشان را تکمیل کنند، قطعاً طرح دو فوریتی مجلس شورای اسلامی درخصوص تروریستی خواندن نهادهای نظامی کشورهای اروپایی به صحن می‌آید و تصویب می‌شود.

مالکی خاطرنشان کرد: اگر این اتفاقات رقم بخورد معادلات جهانی تغییر پیدا می‌کند و درگیری بین کشورها پررنگ می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش ما بر این است که برخورد مجلس شورای اسلامی برخلاف رفتار پارلمان اروپا که شتاب‌زده بود، عاقلانه و منطبق با واقعیات باشد، بر این اساس هم انتظار داریم شورای عالی وزیران اتحادیه اروپا خطای پارلمان اروپا را تکرار نکند، سپاه در سال‌های اخیر تلاش و مجاهدت بی‌بدیلی در ایجاد صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه و جهان داشته است و به خاطر داریم که سردار سهید حاج قاسم سلیمانی نقش اساسی در شکست داعش و ایجاد امنیت برای جهان داشت.

مالکی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران گزینه‌های زیادی، خصوصاً در دریا دارد، سپاه و ارتش در تنگه هرمز و دیگر نقاط استراتژیک جهان می‌توانند معادلات را به هم بزنند و اگر هم معادلات به هم بخورد بسیاری از موضوعاتی که برای اروپا حیاتی هستند به اوکراین و روسیه گره می‌خورد، بنابراین بهتر است که کشورهای اروپایی مانند آلمان رفتار عاقلانه از خود نشان دهند.

انتهای پیام/371       

نظر شما
پربیننده ها