دبیرعلمی بیست‌وچهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس:

دهم بهمن در اختتامیه شعر دفاع مقدس در شیراز از ۲۷ اثر برتر تجلیل می‌شود

«انصاری‌نژاد» گفت: در بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس هفت هزار و ۸۳۲ اثر در قالب‌های گوناگون در سطح کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شد که فارس با ۱۳۷۳ اثر بیشترین دریافت اثر را داشت و دهم بهمن در مراسم اختتامیه در شیراز از ۲۷ اثر برتر تقدیر خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۹۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵ - 25January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، حجت‌الاسلام «محمدحسین انصاری‌نژاد» دبیرعلمی بیست‌وچهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در نشست خبری اعلام برنامه‌های مراسم اختتامیه بیست وچهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت که امروز چهارشنبه ۵ بهمن در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد اظهار داشت: هفت هزار ۸۳۲ اثر در قالب‌های گوناگون در سطح کشور به دبیرخانه کنگره شعر دفاع مقدس ارسال شد که فارس با ۱۳۷۳ اثر بیشترین دریافت اثر را داشت و ۱۰ بهمن بهمن مراسم اختتامیه از ساعت ۱۵ در شیراز برگزار خواهد شد.

دبیر علمی بیست‌وچهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت تصریح کرد: در بخش عمومی، دبیرخانه این کنگره میزبان آثار مبین فرهنگ دفاع مقدس، مقاومت و ایثار و شهادت بود و ۷ محور اصلی این رویداد نیز عبارت بود از شعر دفاع مقدس با بهره‌گیرى از مضامین عاشورایى، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامى (کشورهاى محور مقاومت)، شعر دفاع مقدس و نقش آن در جهاد تبیین، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و نقش زنان.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور طی چند ماه اخیر درگیر اغتشاشات سراسری بود و نقش بیگانگان نیز جهت به‌آشوب کشیدن امنیت کشورمان و تهدید سرحدات کشور محرز بود دو محور تحت عنوان ایرانِ قوی و مستقل و شهدای شاهچراغ و شهدای امنیت به این کنگره اضافه شد.

انصاری‌نژاد دبیان داشت: هفت هزار ۸۳۲ اثر در قالب‌های گوناگون در سطح کشور به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که فارس با ۱۳۷۳ اثر بیشترین دریافت اثر را داشت که این مهم علاوه بر اینکه نشانگر جایگاه والای مردم فارس در پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت است مدیون تلاش غلامرضا کافی دبیر استانی این کنگره در فارس و هیات داوران و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس و حوزه هنری است.

دبیرعلمی بیست‌وچهارمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس تاکید کرد: با وجود رقابت بین چهار استان در میزبانی کنگره ملی شعر دفاع مقدس، در نهایت بیست و چهارمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت بین‌الملل اسلامی، امسال نیز برای چهارمین سال پیاپی در شیراز برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: علیرضا قزوه، محمود اکرامی‌فرد، مصطفی محدثی‌خراسانی، علی‌محمد مودب، رضا اسماعیلی، حبیب رزم‌جویی، ایرج قنبری، حمید هنرجویی، سید محمد میرزاده، زهرا مستشارنظامی و عارفه دهقانی داوران بیست و چهارمین دوره کنگره شعر دفاع مقدس بودند.

این مسئول افزود: گزیده آثار برگزیده و قابل قبول این کنگره نیز در کتاب کنگره چاپ خواهد شد و پیام سرلشکر محمد باقری، سردار بهمن کارگر و سردار کوشکی و همچنین مصاحبه با دبیران علمی و داوران این دوره نیز در این کتاب درج خواهد شد.

انصاری نژاد گفت: در مراسم اختتامیه از ۲۷ اثر شامل ۳ اثر از هر ۹ محور این کنگره تقدیر می‌شود.

اختتامیه کنگره ملی شعر دفاع مقدس، با سخنرانی غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و امیر سرتیپ ستاد نبی سهرابی جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ۱۰ بهمن از ساعت ۱۵ الی ۱۹ در مرکز اسناد و کتابخانه ملی شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار