رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

سبک زندگی شهدا در یادواره‌ها تبیین شود

«قاضی‌زاده هاشمی» با بیان اینکه در یادواره‌های شهدا باید سبک زندگی شهدا و چگونگی زندگی و ارتزاق آنها تبیین شود، گفت: در این یادواره‌ها، شهدا به نام بردن ما نیازی ندارند، بلکه ما نیاز به آنها داریم.
کد خبر: ۵۶۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ - 26January 2023

شهدابه گزارش دفاع‌پرس از همدان، «سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین یادواره شهدای مریانج با اشاره به اینکه دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون هر روز از دری آمد، یک‌روز با حمله نظامی و یک روز فتنه سیاسی و تهاجم فرهنگی، اظهار داشت: این مردم متدین، انقلابی و دلداده به فرهنگ اهل بیت (ع) هر بار مانند اغتشاشات اخیر، ایادی شیطان را ناامید کردند.

وی ادامه داد: دشمن تصور می‌کرد که با چند شعار ظاهری، تمرکز بر روی هنجار شکنی و ایجاد دو قطبی فرهنگی می‌تواند جمعی را به خیابان بکشاند، اما چیزی که آنها را ناامید کرد عدم همکاری ملت با آنها بود، مردمی که با علم و آگاهی دین خدا، مسیر اهل بیت و طریق ولایت و امامت را انتخاب کردند اطاعت از امامت و ولایت را بر خود فرض دانستند و نگذاشتند دشمن به نتیجه برسد.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: دشمن تمام ساز و کارهای تبلیغاتی خود را به میدان آورد، اما موفق نشد و در انتها مجبور شدند اقدامات مذبوحانه‌ای را انجام بدهند و سپاه و بنیاد شهید و امثال آنها را تحریم کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مردم شهید پرور و با بصیرت ایران بیش از ۴۳ سال در مقابل انواع توطئه‌های دشمن ایستادند و آنها را ناامید کردند.

وی با طرح این سوال که بنیاد شهید سازمانی که کارش خدمت رسانی به خانواده شهدا جانبازان و ایثارگران است چرا باید تحریم شود، تصریح کرد: سرداران بزرگی مانند سردار همدانی و آبنوش با ایستادگی خود نگذاشتند دشمن به نتیجه برسد و با مقاومت به آنها نشان می‌دهند که ما چه داشته‌های بزرگی داریم و تا زمانی که کسانی هستند تا در مقابل دشمن ایستادگی کنند و حاضرند در راه امام خود شهید شوند دشمن به اهداف خود نمی‌رسد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) فرمود ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد، خاطرنشان کرد: در این یادواره‌ها باید سبک زندگی شهدا و چگونگی زندگی و ارتزاق آنها تبیین شود.

قاضی ‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه یادواره شهدا فرصتی برای یادآوری ما است که تشخیص بدهیم کدام راه را باید انتخاب کنیم افزود: در این یادواره‌ها، شهدا به نام بردن ما نیازی ندارند، بلکه ما نیاز به آنها داریم.

وی ابراز داشت: روش و منش شهدا بر سیره معصومان انطباق کامل دارد و وقتی به زندگی آنها نگاه می‌کنیم چیزی جز کلام وحی در اعمال آنها نیست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهدا کسانی بودند که در میان همین مردم زندگی عادی داشتند اما باهوش و نابغه بودند، تصریح کرد: نابغه کسی است که در استعداد از هم نسلان خود جلوتر است، چه نابغه‌ای بالاتر از شهید که خود را گرفتار تعلقات زندگی نکرده و بعنوان مجاهد فی سبیل الله در مسیر منتهی به شهادت حرکت کرده است.

قاضی ‌زاده هاشمی، استان همدان را که استان علم و معرفت و تمدن دانست و افزود: این شهر پر از این شخصیت‌ها، فرماندهان بزرگ و اهل معرفت و بی نظیری مانند مانند شهید همدانی و شهید چیت سازیان در دوران جنگ است که توانستند در سنین مختلف راه درست را به ما نشان دهند.

وی بیان داشت: این فرماندهان شخصیت‌هایی بودند که با روحیه مردمی، با آموزش مردم و تزریق روحیه به مردم در جنگ مقابله با فتنه و دفاع از حرم در مقابل دشمن ایستادند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه این شهدا ابتدا رهبران معنوی و اجتماعی سپس فرماندهان انتظامی شدند، گفت: زمانی شهید همدانی نیروهای دمشق را برای مقابله با داعش سازماندهی کرد که از کشور ما نیرویی به سوریه اعزام نشده بود و وی با استفاده از مردم منطقه در مقابل داعش و النصره ایستاد.

در پایان این آیین از خانواده های چند تن از شهدای والامقام شهر مریانج تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار