بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت سالروز حماسه ششم بهمن؛

تبیین ابعاد مختلف حماسه اسلامی ششم بهمن آمل ضروری است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت چهل‌ویکمین سالروز حماسه اسلامی ششم بهمن مردم آمل بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۵۶۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲ - 26January 2023

تبیین ابعاد مختلف حماسه اسلامی ششم بهمن آمل ضروری استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت چهل‌ویکمین سالروز حماسه اسلامی ششم بهمن مردم آمل بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

ششم بهمن سال ۱۳۶۰ یکی از برگ‌های زرین حماسه‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌آید که با مقاومت، ایستادگی، آگاهی و بصیرت مردم مومن و انقلابی آمل به دست آمد و برای همیشه در کتاب انقلاب ثبت و ماندگار شد.

حماسه اسلامی ششم بهمن آمل یکی از افتخارات مردم ولایتمدار و علوی تبار استان مازندران و بویژه شهرستان آمل در مقابله با اتحادیه کمونیست‌ها و ضد انقلاب جنگل است که باعث تقویت نهال نوپای انقلاب اسلامی شده است.

در ششم بهمن سال ۱۳۶۰ مردم همیشه در صحنه و حزب اللهی آمل در دفاع از اسلام و انقلاب هوشیارانه به میدان آمدند و با ایجاد سنگر‌هایی در خیابان، برای پیچیدن طومار این توطئه بیش از هزاران سنگر درست کردند و از آن پس این شهر «هزار سنگر» نام گرفت.

حماسه مردم آمل آنقدر اهمیت داشت که حضرت امام خمینی (ره) در وصیتنامه سیاسی الهی خود آن را مندرج کردند و فرمودند «ما باید از شهر آمل و مردم فداکار آن تشکر کنیم» که نشان دهنده عظمت و مانایی این حماسه مردمی است.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۴۱ شهید حماسه اسلامی ششم بهمن آمل در سال ۱۳۶۰ چهل‌ویکمین سال این حماسه را ارج نهاده و بر ضرورت تبیین ابعاد مختلف آن تأکید داشته و اعلام می‌دارد امروز ملت ایران با قدرت و تمام توان خود هرگونه توطئه و تهدید علیه نظام جمهوری اسلامی را خنثی کرده و برای حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی جانانه و مجاهدانه تلاش و ایثار خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار