استاندار مازندران:

حماسه اسلامی ششم بهمن در تراز حماسه‌های انقلاب اسلامی است

«حسینی‌پور» گفت: حماسه اسلامی ششم بهمن آمل در تراز حماسه‌های انقلاب اسلامی است و باید به درستی تبیین شود.
کد خبر: ۵۶۹۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۴ - 25January 2023

حماسه اسلامی ششم بهمن در تراز حماسه‌های انقلاب اسلامی استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید محمود حسینی پور» استاندار مازندران شب چهارشنبه در مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالروز حماسه اسلامی ۶ بهمن آمل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و استان مازندران اظهار داشت: تقارن شهادت حضرت امام (ع) را با مراسم حماسه ششم بهمن مغتنم می‌شمارم.

وی با بیان اینکه مردم آمل بزرگترین حماسه را در تاریخ انقلاب اسلامی برجای گذاشتند که امروز به یکی از بزرگترین افتخارات ملی ایران مبدل شده است، افزود: حماسه ششم بهمن در تراز مناسبت‌های مهم انقلاب اسلامی است و باید متناسب با این تراز گرامی داشته شود.

وی با اظهار اینکه قبل از شکل گیری رسمی و سازمانی نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف از ۵۷ تا دهه ۶۰ بیش از ۴۰۰ گروهک در کشور فعالیت می‌کردند، افزود: با شکل گیری نهاد‌های انقلاب اسلامی، تکلیف گروهک‌های مختلف توسط مردم و نهاد‌های انقلاب اسلامی روشن شده است.

استاندار مازندران متذکر شد: یکی از گروهک‌های فعال در دهه ۶۰ اتحادیه کمونیست‌ها بود که مرکز ثقل فعالیت آن در بخشی از استان‌های شمالی و تهران بوده است و در کنار آن گروهک‌هایی نظیر دمکرات، منافقان و ... فعال بوده است.

حسینی پور ارتباط تشکیلاتی اتحادیه با جمهوری شوروی سابق از جمله مسائل ذکر کرد و ادامه داد: شرایط و موقعیت آمل و وجود جاده مواصلاتی هراز و ... سبب شده تا کمونیست‌ها، آمل را به عنوان مرکز فعالیت انتخاب کنند.

وی متذکر شد: موقعیت ژئوپولتیک و استراتژیک آمل از نظر نظامی و اطلاعاتی برای کمونیست‌ها مهم بود و در آن مرحله تمامی مناطق استراتژیک آمل مورد شناسایی قرار گرفته بود.

استاندار مازندران تصریح کرد: همچنین در آن شرایط کشور در جنوب و غرب مشغول نبرد با دشمن در دفاع مقدس بود و همه دستگاه‌ها در نواحی مرکزی و غربی کشور متمرکز بود دشمن مناطق شمالی را برای اجرای اهداف انتخاب کرده بود، اما با ورود مردم نقشه‌هایشان نقش برآب شد و به نتیجه نرسید.

وی با تاکید بر تبیین درست حماسه ششم بهمن خواستار تشکیل و راه اندازی ستاد عالی پاسداشت حماسه مردم آمل شد و افزود: مصوبه این ستاد در جلسه شورای اداری استان تصویب شده است.

حسینی پور با عنوان اینکه حماسه ششم بهمن در تراز حماسه‌های انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: این حماسه همانند حماسه ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ است و باید به درستی تبیین شود.

در این مراسم که با حضور پرشور مردم ولایتمدار مازندران برگزار شد، پیام سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالروز حماسه اسلامی ۶ بهمن آمل قرائت شد و نیز ابوذر روحی شاعر و مداح اهل بیت (ع) به مداحی پرداخت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار