در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

مدیر موسسه شهید حسن باقری: «جنگ شانزده ساله» ترکیبی از ۸ سال جنگ و ۸ سال روایت است/ شهید سیاف‌زاده به جای بهداری به دیدار حسن باقری رفت

سردار جعفری درخصوص نحوه نام‌گذاری کتاب «جنگ شانزده ساله» گفت: شهید احمد سیاف‌زاده از ابتدا تا پایان جنگ تحمیلی به‌طور منظم حضور داشت؛ از او خواستم روایت جنگ بکند. این کتاب ترکیبی از هشت سال جنگ و هشت سال روایت جنگ است برای همین نام کتاب «جنگ شانزده ساله» شد.
کد خبر: ۵۶۹۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵ - 29January 2023

سردار «فتح‌الله جعفری» مدیر مؤسسه شهید حسن باقری در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، در رابطه با نگارش کتاب «جنگ شانزده ساله»، اظهار داشت: این کتاب روایت زندگی شهید «احمد سیاف‌زاده» است که به قلم «سعید علامیان» به رشته تحریر درآمده و مؤسسه شهید حسن باقری آن را منتشر کرده است.

وی درباره نام‌گذاری کتاب «جنگ شانزده ساله» گفت:  شهید احمد سیاف‌زاده در دفاع مقدس، مسئول عملیات قرارگاه کربلا بود و از ابتدا تا پایان جنگ تحمیلی به‌طور منظم حضور داشت. به همین خاطر او را به دفتر کارم دعوت کردم و از او خواستم روایت جنگ بکند. این کتاب ترکیبی از هشت سال جنگ و هشت سال روایت جنگ است؛ برای همین نام کتاب «جنگ شانزده ساله» قرار گرفت.

«جنگ شانزده ساله» مخلوط هشت سال جنگ و هشت سال روایت جنگ/ تروریست خواندن سپاه ضمانت اجرایی ندارد

به‌جای بهداری، به دیدار حسن باقری رفت

سردار جعفری در مورد دیدار شهید سیاف‌زاده با شهید «حسن باقری» افزود: حاج احمد را اولین بار در گلف دیدم. آن موقع مسئول عملیات سپاه اهواز بود. خاطره‌ای که بسیار از او در ذهنم مانده، این است که در چزابه مجروح شده بود و احمد غلامپور داشت او را به بهداری می‌برد که حاج احمد (سیاف‌زاده) گفت: «مرا به بهداری نبرید. چون برای شناسایی به منطقه رفته‌ام، می‌خواهم حسن باقری را ببینم و گزارشی از شناسایی منطقه به او بدهم؛ به همین خاطر او را به قرارگاه مهدی در چزابه بردیم و گزارشی از شناسایی خود به حسن باقری داد.

وی افزود: در شناسایی منطقه‌ فاو، ما حاج احمد را زیاد می‌دیدیم. وی مدتی طولانی در منطقه ماند. با آنکه خانواده‌اش در شهر اهواز بودند، اما به اهواز نرفت. حضور مداوم و مستمری در منطقه داشت تا عملیات انجام شد.

«جنگ شانزده ساله» مخلوط هشت سال جنگ و هشت سال روایت جنگ/ تروریست خواندن سپاه ضمانت اجرایی ندارد

قرار دادن «سپاه» در لیست تروریستی، ضمانت اجرایی ندارد

سردار جعفری در واکنش به قرار دادن سپاه در لیست تروریستی اظهار داشت: این اقدام آن‌ها ضمانت اجرایی ندارد. دشمنان می‌دانند که سپاه پای انقلاب و دفاع از ملت ما ایستاده و برای حفاظت از انقلاب پای کار است و مقاومت می‌کند؛ بنابراین پارلمان اروپا این کار بزدلانه را انجام داد.

مدیر مؤسسه شهید حسن باقری افزود: دشمنان آنقدر ما را تحریم کرده و مسئولان لشکری و کشوری را تحریم کرده‌اند که به‌نظرم این اقدامشان کار تازه‌ای نیست و این نیز می‌گذرد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها