مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

طراحی ۴۰ اردو برای توانمندسازی نوجوانان/ مقابله با چالش‌های غرب آموزش داده می‌شود

علامتی از طراحی ۴۰ اردو برای توانمندسازی نوجوانان خبر داد و گفت: در «دوره‌ی معرفت و مهارت‌هایی هیات و تشکل‌های دینی» مقابله با چالش‌های غرب آموزش داده می‌شود.
کد خبر: ۵۶۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ - 28January 2023

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری اولین «دوره معرفت و مهارت افزایی هیآت و تشکل‌های دینی» با حضور حجت‌الاسلام والمسلیمن «مجید باباخانی» رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی، «حامد علامتی» رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و «وحید یامین پور» معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

در این نشست، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: اولین دوره معرفت و مهارت افزایی هیآت و تشکل‌های دینی برای ۱۵۰۰ تشکل دینی و در چهار لایه مدیران، مسئولان رسانه، حوزه بانوان و جوانان تشکل‌های دینی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: راهبری مجموعه‌ها و تشکل‌های دینی برای مسلح شدن تشکل‌ها در مواجهه با مبانی غربی، اصلاح مهارتی، ایجاد زمینه تقویت مهارت‌های مجموعه‌ها و کمک به ارتقای روش آنها، تقویت کیفی و کمی مجموعه‌ها و تشکل‌های دینی از اهداف این دوره آموزشی است.

علامتی تاکید کرد: تشکل‌ها و مجموعه‌هایی که خدمات اجتماعی برای مردم انجام می‌دهند در زمره این دوره‌های آموزشی قرار می‌گیرند و در این دوره‌ها آشنایی با پایه‌های لیبرالیسم فرهنگی، بحث‌های فلسفی، روش‌های غرب برای کم سو کردن سنت‌های اصیل، تضعیف خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی، چالش‌های مطرح از سوی غرب در حوزه سبک زندگی و مهارت آموزی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این دوره آموزشی دو ساله بوده و در قالب آن می‌توانیم از ظرفیت تشکل‌هایی که جوانان و نوجوانان پرچمدار آن هستند به عنوان کنشگران جامعه و حلقه‌های میانی استفاده کنیم.

علامتی افزود: ۴۰ اردو در قالب دوره معرفت و مهارت افزایی هیئات و تشکل‌های دینی برگزار می‌شود که اردو‌ها در قالب ۲ تا چند روزه پیش بینی شده اند که آموزش‌های تئوری و عملی با رویکرد توجه به تربیت نوجوانان در اولویت می‌باشد.

وی تاکید کرد: اگر به تربیت نسل جوان امروز درست بپردازیم حتما آینده انقلاب و نظام اسلامی را بیمه می‌کنیم، بنابراین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به ویژه در حوزه نوجوانان تلاش خود را انجام خواهد داد تا به روش‌های علمی و فرهنگی در این دوره‌ها حضور یابد.

علامتی تاکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ظرفیت‌های خود برای اجرای این دوره آموزشی استفاده خواهد کرد. ظرفیت‌هایی مانند تولید فیلم و انیمیشن، انتشار کتاب، تالیف کتاب‌های مختلف، نگارش، خوانش و اجرا به روش هنرمندانه، بیان ادبی می‌توانند به کمک این دوره آموزشی بیایند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار مجموعه فرهنگی هنری داریم که تشکل‌های دینی می‌توانند از ظرفیت آن‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار