سردار باقرزاده در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

تصویر حماسه همه رزمندگان کشور باید در موزه دفاع مقدس خوزستان دیده شود

سردار باقرزاده افزود: فرق موزه دفاع مقدس خوزستان با دیگر استان‌ها در این است که این موزه تنها متعلق به جغرافیای این استان نیست به همین دلیل باید ردی از حماسه همه رزمندگان کشور در آن دیده شود.
کد خبر: ۵۶۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵ - 28January 2023

رد پای حماسه همه رزمندگان کشور باید در موزه دفاع مقدس خوزستان دیده شود

سردار سرتیپ پاسدار «سید محمد باقرزاده» فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیرو‌های مسلح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اهواز، به اهمیت جایگاه مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: همه در هر جایگاهی مکلف به جهاد در راه خدا هستیم و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس باید با جهاد محتوایی، سطح مطالبات فرهنگی جامعه به خصوص در حوزه دفاع مقدس را بالا ببرد.
 
وی افزود: مدت‌هاست که پیگیر موزه دفاع مقدس خوزستان هستم و با توجه به اهمیت این مرکز و تاثیر آن در سطح موزه‌های کشور، دغدغه هایی داشته و دارم که به عنوان یک سرباز آن‌ها را در اختیار متولیان این پروژه قرار می‌دهم به امید اینکه بتوانم گامی در جهت غنی کردن این مرکز برای نسل امروز و فردا بردارم.
 
سردار باقرزاده گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان باید جز نسل‌های نوین موزه‌های دنیا باشد. باید نقش جنگ در خوزستان و نقش خوزستان در جنگ، توامان در این موزه دیده شوند چرا که هر کدام از این مباحث ارزش تاریخی ارائه به نسل امروز را دارند.
 
فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیرو‌های مسلح یادآور شد: انرژی نسل جوان ما باید در فضای موزه‌ها تخلیه شوند لذا مخاطب شناسی باید از مباحث فراگیر و بنیادین در روند ساخت و تکمیل این پروژه ها قرار بگیرند.
 
وی متذکر شد: مخاطب موزه‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند که همه این اقشار باید به یک نسبت مورد توجه طراحان واقع شوند. گروه اول، اهل باور و یقین شامل ایثارگران و رزمندگان هستند که باید با حضور در موزه به تقویت اراده‌هایشان افزوده شود و بابت نقش آفرینی در این برهه از تارذیخ کشور بر خود ببالند. گروه دوم مخاطب، آن‌هایی هستندکه باید به یقین آن‌ها جهت داد. گروه بعدی کسانی هستند که تردید دارند و ما باید با تولید محتوای فاخر ارزشی و حماسی، تردید را از ذهن آن‌ها پاک کنیم و گروه آخر موسوم به مخالفین هستند که با دیدن محتوای موزه باید وادار به مراجعه به وجدان و ناخودآگاه خود شوند.
 
سردار باقرزاده افزود: فرق موزه شما با دیگر استان‌ها در این است که موزه خوزستان تنها متعلق به جغرافیای این استان نیست بلکه باید ردی از حماسه همه رزمندگان کشور در آن دیده شود لذا در فرآیند تولید محتوا باید به یک بانک بزرگ سوژه‌ها دست پیدا کنید.
 
فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: ایده‌ها را باید بیان و سپس طراحی کنید و به دست جامعه فرهیخته هنری بسپارید تا به بهترین شکل ممکن، خروجی طرح‌ها را به بیننده ارائه دهند. نکته دیگر این که پایه و اساس محتوای موزه باید مستندات واقعی و قابل لمس باشد چرا که نسل امروز کشور غیر از این را به سختی می‌پذیرد.
 
وی در پایان یادآور شد: مهمترین رسالت موزه‌ها رساندن پیام فرهنگی دفاع مقدس و تاثیر بر مخاطب است. مخاطبی که با الهام از این الگوها و اسطوره‌های واقعی باید تا همیشه به نسل ماندگار حماسه ساز کشورش در این هشت سال افتخار کند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار