گذری بر زندگی شهید «محمد رئوف احمدی»

شهید «محمد رئوف احمدی» متولد سال ۱۳۴۷ در شهرستان بانه بود که در روز ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۳ سینه‌اش آماج ترکش بمب‌افکن‌های رژیم بعث عراق قرار گرفت و به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۶۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹ - 28January 2023

گذری بر شهید «محمد رئوف احمدی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، شهید «محمد رئوف احمدی» شهریور ماه سال ۱۳۴۷ در شهر بانه به دنیا آمد. پدرش کریم و مادرش خدیجه نام داشت. در حاشیه شهر سکونت داشتند و از طریق کشاورزی و نگهداری چند رأس دام امرار معاش می‌کردند.

شجاع و نترس بود و در عنفوان جوانی دوشادوش پدر کار می‌کرد. پدرش راننده بود و او در انجام کارها پدر را همراهی می‌کرد. قبل از آن هم با وجود سن و سال کم در کارهای کشاورزی و نگهداری و چرای احشام کمک کار خانواده بود.

تحصیلات ابتدایی را با موفقیت پشت سر نهاده بود و در سال ۱۳۶۰ در پایه اول مدرسه راهنمایی حاج محمد امین کمالی درس می‌خواند که پس از اتمام امتحانات نوبت سوم ترک تحصیل کرد تا بتواند بیشتر پدر را در تأمین معاش و نیازهای زندگی یاری کند.

شانزده بهار از عمرش می‌گذشت و در اوج جوانی قرار داشت. چند ماه بیشتر از مراسم نامزدیش نمی‌گذشت و قرار بود در همان سال عروسی را برگزار کنند که سینه‌اش آماج ترکش بمب‌افکن‌های رژیم بعث عراق قرار گرفت و در روز ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۳ خونین بال به شهادت رسید و در قبرستان محله «صالح آباد» مأوا گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها