سیری در زندگینامه شهید «یوسف افشاریان»

سردار شهید «یوسف افشاریان» از شهدای شاخص و برجسته استان کردستان است که سال ۱۳۶۵ با سمت فرماندهی عملیات تیپ ۳۹ بیت‌المقدس، از ناحیه سینه مورد اصابت ترکش خمپاره دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۵۳۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۹ - 03November 2022

ویژه‌نامه شهید «یوسف افشاریان»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، کردستان، دیار دلیران کرد، نقش ویژه‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشته است. مردمان کردستان شهدای بسیاری را در راه انقلاب هدیه داده‌اند.

شهید «یوسف افشاریان» متولد سال ۱۳۳۷، یکی از شهدای کردستان است که پس از اتمام خدمت سربازی، به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بیجار درآمد و پس از چند ماه برای فراگیری آموزش‌های تخصصی سپاه به کرمانشاه اعزام شد.

وی در سال ۱۳۶۰ و یک ماه بعد از ازدواج، در یک درگیری با نیرو‌های ضد انقلاب در روستای «کوپه قرآن» تکاب از ناحیه پا مجروح شد و پس از بهبودی برای فراگیری آموزش‌های چتربازی به تهران رفت. وی پس از گذراندن شش ماه آموزش چتربازی برای آموزش مربیگری به ارومیه منتقل شد و برای مدت دو سال و چند ماه به فرماندهی عملیات تیپ ۳۹ بیت المقدس منصوب شد.

در تیر سال ۱۳۶۵ پس از عملیات کربلای یک که منجر به آزادسازی مهران شد، ماموریت یافت تا در مرز‌های خروجی مهران از خارج شدن نیرو‌های دشمن جلوگیری کند که در حین انجام ماموریت، در حالیکه سوار موتور بود از ناحیه سینه مورد اصابت ترکش خمپاره دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.

بخشی از وصیت‌نامه شهید «افشاریان» را در ادامه می‌خوانید:

آمریکای خیانتکار بداند که ما از شهادت باکی نداریم زیرا جان را خداوند منان به ما داده و در راه او خواهیم داد و شهادت بر فرزند قرآن مانند مادری است که تنها فرزندش را در آغوش می کشد.

شهادت نقطه اوج و آرزوی مسلمین است در اسلام آنچه منجر به مرگ آگاهان در راه هدف مقدس می گردد به صورت یک اصل درآمده و نام آن جهاد است هرکه لیاقت یافت باب جهاد به رویش گشوده می شود هر فردی شایستگی مجاهد بودن در راه اسلام را ندارد خداوند این در را به روی دوستان خاص خویش گشوده است.

شهادت شربتی است که هر کس توان آن را ندارد بنوشد مگر آنکه خود را از تمام قید و بندهای ظاهری اعم از مال و جان باشد من از خداوند منان طلب کردم تا زمانی که به مقام شهید نرسیدم شهید نشوم این را خود می دانم که آخرین لحظات خوشم زمانی است که چشمانم بسته می شود «انا لله و انا الیه راجعون».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار