به مناسبت ایام‌الله دهه فجر؛

برنامه‌های کمیته ایثارگران دهه فجر انقلاب اسلامی در کردستان تشریح شد

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان به تشریح برنامه‌‏های کمیته ایثارگران کردستان به مناسبت دهه مبارک فجر پرداخت.
کد خبر: ۵۶۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴ - 25January 2023

برنامه‌های کمیته ایثارگران دهه فجر انقلاب اسلامی در کردستان تشریح شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «سید محمد جلال زمانی» معاون فرهنگی آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان امروز در جلسه برنامه‌ریزی کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان کردستان به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست‌ اظهار داشت: چهل و چهارمین پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر ثمره خون شهیدان و فداکاری جانبازان و ایثارگران بوده و فرصت مناسبی برای شناخت هر چه بیشتر حق شهیدان و ایثارگران است.

وی به مهم‌ترین برنامه‌های کمیته ایثارگران استان کردستان در دهه فجر اشاره کرد و افزود: از اصلی‌ترین برنامه‌های ما در کمیته ایثارگران، آغاز مراسم مهمانی لاله‌ها در ۱۹ هزار گلزار مطهر شهدای سراسر کشور است که در روز پنجشنبه ۱۳ بهمن برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان ادامه داد: امسال در ویژه‌ برنامه مهمانی لاله‌ها مزار شهدای بهشت زهرا به عنوان نماد ملی و گلزار شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) در شیراز به‌ عنوان نماد استانی انتخاب شدند.

وی با اشاره به مزار مطهر قریب به ۶۰ شهید اهل تسنن در روستایی در شهرستان گنبدکاووس که در ایام جنگ از آنجا به جبهه‌های جنوب اعزام و شهید شده بودند، گفت: به عنوان نماد روستایی در کشور، گلزار مطهر شهدای اهل تسنن روستای «آق بیه» در شهرستان گنبدکاووس استان گلستان عطرافشانی و گلباران خواهد شد.

زمانی، برگزاری آیین مهمانی لاله‌ها و تجلیل از شهدای ادیان توحیدی در آرامستان زرتشتیان تهران از دیگر برنامه‌های امسال کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر اعلام کرد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان خاطرنشان کرد: گروه موسیقی آیین مهمانی لاله‌ها در شهرستان سنندج بر عهده لشکر ۲۸ پیاده کردستان و در قروه و بیجار بر عهده سپاه پاسداران و نیروی انتظامی نیز در برخی از شهرستان‌های استان اجرای این برنامه‌ رو بر عهده خواهد داشت.

وی تعویض پرچم مزار شهدا و اجرای مراسم اهتزاز پرچم در سراسر استان‌، برگزاری یادواره‌های شهدا با تاکید بر شهدای فجرآفرین، تجلیل از گروه‌های ایثارگری از جمله والدین، همسران و فرزندان شهدا و ایثارگران و مروجین فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی، پخش فیلم و مستند از شبکه استانی صداوسیما و برگزاری مسابقات کتابخوانی، شعر، داستان و خاطره‌گویی در شبکه‌های داخلی ادارات عضو کمیته ایثارگران را از دیگر برنامه‌های فرهنگی کمیته ایثارگران استان در دهه فجر امسال عنوان کرد.

زمانی افزود: دیدار با خانواده شهدا بویژه شهدای فجرآفرین و مدافع حرم و امنیت، نصب بنر و تصاویر شهدا در سطح استان و شهرستان‌ها، آذین‌بندی ساختمان‌های اداری، اجرای طرح روایت‌گری و پیام‌آوران ایثارگر و نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس استان، انتشار زندگینامه شهدا در فضای مجازی، عیادت از جانبازان، ایثارگران و والدین معظم شهدا در بستر بیماری و دیدار با نمایندگان فقیه و ائمه جمعه در سطح استان از دیگر برنامه‌های این دهه مبارک است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای فرهنگی و زیارتی مشهد مقدس ویژه ایثارگران، اعزام جانبازان و فرزندان شهدای استان به مسابقات والیبال نشسته و تنیس روی میز، اعزام بانوان ایثارگر به مسابقات دارت و تنیس روی میز و تجلیل از مدال‌آوران ایثارگر از دیگر برنامه‌های کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر استان در حوزه تفریحی و ورزشی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار