نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

رعایت حجاب یک حکم الهی است

آیت‌الله «طیاطبایی‌نژاد» گفت: رعایت حجاب اسلامی یک حکم الهی است نه یک حکم حکومتی و توسط نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است بنابراین ما موظف به رعایت حدود الهی هستیم.
کد خبر: ۵۷۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹ - 30January 2023

رعایت حجاب یک حکم الهی استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، آیت‌الله «سید یوسف طباطبایی‌نژاد» نماینده ولی فقیه در استان اصفهان امروز (دوشنبه) در دیدار «یوسف افشاری‌نیا» مدیر کل جدید صداوسیمای مرکز استان اظهار داشت: امیدوارم براساس تجارب اندوخته در طی سالیان گذشته خود بتوانید صداوسیمای استان اصفهان را چون دیگر شاخصه‌های استان که در سطح کشور پیشتاز است، سرآمد کنید.

آیت‌الله طیاطبایی‌نژاد با بیان اینکه توقع این است که در بدنه صدا و سیمای نسبت به رعایت مسائل مرتبط با حجاب بانوان خاصه خبرنگاران خانم که با مسئولان مصاحبه می‌کنند، دقت نظر بیشتری صورت گیرد، عنوان کرد: امروز پس از اغتشاشات حقیقتا متوجه شده ایم که دشمن هیچ بهانه‌ای جز آزادی حجاب علیه جمهوری اسلامی ایران ندارد، چنانچه شعارهایی که اغتشاشگران در وقایع اخیر می‌دادند را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که آنها هرگز علیه پیشرفت‌های صنعتی، فناوری، پزشکی، هسته‌ای نظام شعار نمی‌دادند و تنها مساله‌ای که بر روی آن به دستور جبهه استکبار تمرکز داشتند، مساله حجاب و آزادی پوشش بانوان بود.

امام جمعه اصفهان متذکر شد: رعایت حجاب اسلامی یک حکم الهی است نه یک حکم حکومتی و توسط نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است بنابراین ما موظف به رعایت حدود الهی هستیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه برخی در جواب لزوم رعایت حجاب اسلامی در کشور، بیان می‌کنند «لا اکراه فی الدین» گفت: این یک خطای استراتژیک است، چرا که طبق حکم عقل و شرع، اکراهی در تعیین اصل دین نیست نه در رعایت حکم های الهی، هیچگاه نمی توان کسی را در انتخاب دین اجبار و زور کرد، ولی چنانچه کسی دین اسلام را پذیرفتیم، باید قوانین و احکام قطعی آن را رعایت کرد.

وی بیان کرد: دشمن می‌داند که نماد جمهوری اسلامی ایران در دنیا رعایت حجاب اسلامی است، براین اساس حربه جبهه غرب در قبال ایران اسلامی اندولس‌سازی است. بنابراین ما نیز باید با رعایت بیشتر حجاب اسلامی در ارکان نظام چون صدا و سیما، توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: از دیگر نکات قابل اهمیت آن است که در ساخت و تولید فیلم‌های سینمایی و کارتون برای کودکان هدف فقط سرگرمی و تفریح نباشد بلکه باید مفاهیم آموزشی در آن قالب ارائه شود، امروز دنیای غرب درصدد القای اصول و سیاست‌های خود در قالب فیلم وکارتون است.

آیت الله طباطبایی نژاد با برشمردن توانایی و امکانات داخلی در عرصه سینمایی افزود: شایسته است مفاهیم بلند ارزشی ودینی و حتی اثرات انواع خدمت به دیگران در قالب فیلم سینمایی و به شکل زیبای هنر به نسل جوان آموزش داده شود. باید قدم به قدم ما در هرعرصه‌ای در راه ترویج دین و تحکیم اعتقادات برداشته شود تمام مردم اصفهان دغدغه دین دارند.

«یوسف افشاری نیا» مدیر کل جدید صدا و سیمای استان اصفهان در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارش عملکرد از وضعیت امروز صداوسیمای استان، استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان در بدنه صداوسیما به جای سلبریتی‌ها را از اصول و سیاست رئیس سازمان صداوسیمای کشور دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها