سخنگوی سپاه پاسداران خبر داد؛

بسیج همه ظرفیت‌های سپاه برای کمک به زلزله‌زدگان خوی

سردار «شریف» با تشریح جزئیاتی از عملیات امداد و خدمات‌رسانی سپاه به زلزله‌زدگان در خوی گفت: سپاه ظرفیت‌ها و آمادگی‌های امدادی و خدماتی خود را بسیج و به منطقه گسیل داشته است.
کد خبر: ۵۷۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵ - 31January 2023

بسیج همه ظرفیت‌های سپاه برای کمک به زلزله زدگان خویبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «رمضان شریف» سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در گفت‌وگویی پیرامون اقدامات سپاه و بسیج به‌منظور امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی، اظهار داشت: تاکنون ۱۲ اردوگاه و کمپ برای اسکان و استقرار زلزله‌زدگان آماده و در حال کمک‌رسانی به کسانی است که مشکل اسکان دارند، است.

شریف ادامه داد: یک اکیپ سیار از بیمارستان عارفیان ارومیه با امکانات و تجهیزات مورد نیاز اعم از اتاق عمل، ارتوپدی، مغز و اعصاب و... در منطقه مستقر و فعال است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه افزود: سه هزار بخاری برقی بین مردم توزیع شده است؛ توزیع نان نیز با استقرار یک اکیپ نانوایی سیار در منطقه فعال و آغاز شده تا به‌صورت شبانه‌روزی نیاز‌های زلزله‌زدگان را مرتفع سازد.

وی عنوان کرد: علاوه بر توزیع بیش از یک هزار تخته پتو طی روز‌های گذشته بیش از ۲ هزار چادر توسط گرو‌های جهادی و سپاه خوی نیز تهیه و توزیع شده است.

شریف اظهار داشت: تاکنون بیش از ۷۲ گروه جهادی از سلماس و خوی به منطقه اعزام شده‌اند و تعداد هشت دستگاه کامیون، ۲ لودر و یک بیل مکانیکی در منطقه مستقر و متناسب با نیاز‌های اعلامی در حال خدمات‌رسانی هستند.

سخنگوی سپاه پاسداران همچنین به سایر اقدامات سپاه شهدای آذربایجان غربی برای کمک به زلزله‌زدگان اشاره و تصریح کرد: سپاه آذربایجان غربی با فعال‌سازی ۱۰ قرارگاه منطقه‌ای و ۲۵ قرارگاه محله‌ای در ۷۰ روستای زلزله‌زده منطقه خوی و اعزام ۵۰ دستگاه آمبولانس نیز مبادرت ورزیده است.

شریف در پایان با تأکید بر اینکه امداد و خدمت‌رسانی به هموطنان عزیز زلزله‌زده تا رفع مشکلات تداوم خواهد داشت، گفت: طی ۲ روز گذشته چهار هزار پرس غذای گرم در وعده‌های مختلف توسط گروه‌های جهادی در منطقه توزیع شده است و علاوه بر این روزانه پنج هزار پرس غذای گرم توسط مرکز پشتیبانی شمال غرب قرارگاه حمزه نیز طبخ و بین زلزله‌زدگان توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار