دستگاه‌های برتر حوزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند

در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد، از نهادها و دستگاه‌های برتر حوزه دفاع مقدس این استان تجلیل شد.
کد خبر: ۵۷۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷ - 31January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز به ریاست معاون سیاسی و امنیتی استاندار و با دستورکارهای «گزارش عملکرد سالانه روسای کمیته‌های هفت‌گانه»، «تجلیل از فعالین مناسبت‌های ملی و استانی دفاع مقدس در سال جاری» و «یادواره شهدای شهرستان بویراحمد» در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: در طول ۱۱ ماه گذشته، ۱۲۶ برنامه توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با همکاری ادارات و نهادهای مختلف برنامه‌ریزی شد که ۸۹ درصد از برنامه‌ها انجام شد و برخی برنامه‌ها هم پیشرفت بالای ۱۰۰ درصد داشته‌اند.

وی افزود: شروع عملیات اجرایی پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، نگارش ۱۸۸ مقاله دانشنامه استانی دفاع مقدس و تأیید نهایی ۹۳ مقاله، تولید و چاپ ۵۳ عنوان کتاب، تولید ۶۳ مورد محتوای فضای مجازی، تولید ده‌ها اثر هنری و زمینه‌سازی برای اجرای ۹ جشنواره ادبی و هنری از جمله اقدامات این اداره‌کل بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲۳ همایش استانی برای تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، خانواده‌های شهدا و ایثارگران، نویسندگان هنرمندان و غیره در استان برگزار شد.

آسمند خاطرنشان کرد: برگزاری ۲۱۳ جلسه تخصصی و کارگاه آموزشی در سطح ادارات و سازمان‌ها، اجرای ۱۲۴ پروژه تاریخ شفاهی و مصاحبه با رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا، تجلیل از بیش از هشت هزار پیشکسوت دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا و ایثارگران، دیدار با ۲۱۹ پیشکسوت معسر، شناسایی و جمع‌آوری و ثبت بیش از ۱۸ هزار سند مکتوب دفاع مقدس، خاطره‌گویی در ۴۱۲ مرکز آموزشی‌ و دانشگا‌ه‌ها و ادارات و غیره و تشییع و تدفین دو شهید گمنام در استان از دیگر برنامه‌هایی بود که در حوزه دفاع مقدس استان اجرا شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از ارزیابی عملکرد ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در مناسبت‌های ملی و استانی دفاع مقدس و مقاومت خبر داد و گفت: این ارزیابی با توجه به میزان ثبت برنامه‌ها در سامانه دفاع مقدس انجام شده و در این راستا از دستگاه‌های برتر تجلیل می‌شود.

در پایان این نشست، از نهادها و دستگاه‌های اجرایی فعال در مناسبت‌های ملی و استانی دفاع مقدس و تعدادی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار