استاندار زنجان:

۱۳۱ پروژه طی دهه فجر در زنجان کلنگ‌زنی می‌شود

«افشارچی» گفت: در ایام دهه فجر ۱۳۱ پروژه با اعتبار ۸۸۱ میلیارد تومان در زنجان کلنگ‌زنی می‌شود.
کد خبر: ۵۷۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴ - 31January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در زنجان، «محسن افشارچی» استاندار زنجان امروز در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های ایام دهه فجر اظهار داشت: این برنامه‌ها با حضور در مراسم گلبانگ انقلاب در آموزشگاه شهید حاج قاسم سلیمانی و سپس حضور در حسینیه دفتر نماینده، ولی فقیه در استان و گلباران مزار شهدا آغاز می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه در ایام دهه فجر ۱۳۱ پروژه با اعتبار ۸۸۱ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: تعداد پروژه‌های آماده افتتاح و بهره‌برداری در ایام دهه فجر را یک هزار و ۵۳ مورد و اعتبار ریالی و ارزی این پروژه‌ها به ترتیب پنج هزار و ۶۳۳ میلیارد ریال و بیش از ۲۵ میلیون یورو بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۹ پروژه از مجموع یک هزار و ۵۳ پروژه آماده بهره‌برداری مربوط به پروژه‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و بهداشت است، افزود: برای این تعداد پروژه ۳۰۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که در روز ۱۳ بهمن افتتاح می‌شود.

افشارچی به برنامه‌ریزی انجام شده برای بهره‌برداری از ۳۱۰ پروژه در حوزه عمران روستایی در روز شنبه ۱۵ بهمن اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها شامل تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات سبک و سنگین و افتتاح پروژه‌های عمرانی است.

استاندار زنجان با بیان اینکه بخش برق هم در ایام دهه فجر ۳۷ پروژه آماده بهره‌برداری دارد، افزود: این پروژه‌ها شامل ۵۸۹ ریزپروژه در سطح استان در پنج محور اصلاح و بهسازی تبدیل شبکه‌های مسی به کابل خودنگهدار، پروژ‌ه‌های اصلاح و بهسازی و توسعه و احداث شبکه‌های برق روستایی، پروژه‌های توسعه و احداث شبکه برای تامین برق متقاضیان جدید و بهبود پایداری شبکه، پیک سایی و احداث یا اصلاح روشنایی به ارزش ۱۳۲ میلیارد تومان است.

وی به آماده افتتاح بودن ۱۱۶ پروژه آب با اعتبار ۲۲۶ میلیارد تومان در روز دوشنبه ۱۷ بهمن اشاره و تصریح کرد: ۹۷ پروژه هم در بخش گاز برای روز ۱۸ بهمن آماده شده است که اعتبار این پروژه‌ها ۱۱۱ میلیارد تومان برآورد شده است.

افشارچی تعداد پروژه‌های حوزه راه و مسکن را ۳۳ پروژه اعلام کرد و گفت: این پروژه‌ها با اعتبار ۲۸۱ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری شده که شامل افتتاح مسکن مددجویی، تعریض و احداث باند دوم محور سلطانیه- قیدار- کبودرآهنگ، افتتاح ۱۴ پروژه بهسازی و بازسازی محور‌های مواصلاتی و افتتاح ۱۰ پروژه ساخت مقاوم سازی مسکن توسط بنیاد مسکن است.

استاندار زنجان از بهره‌برداری از ۲۵ پروژه در حوزه دانش‌بنیان فناوری اطلاعات با اعتبار ۱۳۱ میلیارد تومان در روز ۲۰ بهمن خبر داد و تصریح کرد: تعداد پروژه‌های عمران شهری هم ۱۰۴ مورد است که با اعتبار ۴۱۹ میلیارد تومان برای روز ۲۱ بهمن آماده افتتاح شده است.

وی افزود: در روز ۲۲ بهمن هم ۴۷ پروژه در حوزه کشاورزی با اعتبار ۷۵۶ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری می‌شود که پایانه صادراتی و میدان میوه و تره‌بار، افتتاح ۹ پروژه گلخانه‌ای افتتاح ۲۰ پروژه تولید مواد لبنی، غذایی و محصولات کشاورزی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار