۴۴ سال افتخار/ دفاع‌پرس از ۱۲ بهمن ۵۷ گزارش می‌دهد؛

ثانیه‌شماری برای بازگشت عزت و استقلال به میهن/ ۳۳ کیلومتر انتظار برای دیدن رهبر انقلاب

شور و شوق مردم ایران در روز ۱۲ بهمن سال ۵۷ برای دیدن رهبرشان به نحوی بود که روزنامه کیهان صف جمعیت منتظر امام خمینی را ۳۳ کیلومتر اعلام کرد.
کد خبر: ۵۷۰۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱ - 01February 2023

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، ثانیه‌شماری برای بازگشت امام خمینی (ره) به میهن وجه مشترک مردم ایران در ۱۲ بهمن سال ۵۷ بود، مردمی که یک صده استعمار و استکبار را به لطف شاهان بی‌لیاقت تحمل کردند. اما ابَر مردی از سادات به پشتوانه مردمی ولایت‌مدار به استعمار و استکبار آنگلوساکسون‌های جهان‌خوار پایان داد.

قیامی که دایره وسعتش تمام منطقه خاورمیانه را تحت تأثیر قرار داد

این قیام حق علیه باطل دایره‌ای به وسعت کل منطقه خاورمیانه داشت، تا جایی که یکی از سران رژیم صهیونیستی پس از پیروزی انقلاب در مصاحبه‌ای اعلام کرد، در ایران زلزله‌ای به وقوع پیوسته است که پس لرزه‌های آن اسرائیل را نابود می‌کند.

خبر بازگشت امام خمینی به میهن قلوب مردم مظلوم ایران را شاد کرد، اما تَن سردمداران سلطنت وابسته به استکبار را به لرزه درآورد، اگر بختیار نخست‌وزیر وقت سعی در عادی نشان دادن شرایط و اوضاع داشت، اما همه می‌دانستند که نهایت با پایان بهمن‌ اثری از سلطنت در ایران باقی نمی‌ماند.

تهدیدات پوچی که تأثیری بر اراده امام نداشت

مسئولان سازمان مخوف موسوم به «سازمان کماندویی مبارزه در راه قانون اساسی» وقتی این خبر را دریافت کرد، بلافاصله با دفتر «آسوشیتدپرس» تماس گرفتند و اعلام کردند: «اگر آیت‌الله خمینی قصد داشته‌باشد از پاریس به سمت تهران پرواز کند، هواپیمای حامل ایشان را منهدم خواهند کرد.» در پی این تهدید‌ها، امام خمینی (س) به نزدیکان و همراهان خود فرمودند: «من بیعت خود را از شما برمی‌دارم، ما به طرف کار بزرگی می‌رویم. شما هم جانتان را به خطر نندازید.»

ثانیه‌شماری برای بازگشت عزت و استقلال به میهن/ ۳۳ کیلمتر صف انتظار برای دیدن امام خمینی

گلباران ارتشیان پیرو ولایت

رهبر محبوب ملت ایران ساعت ۹:۲۷ دقیقه ۱۲ بهمن سال ۵۷ به انتظارات پایان داد و به حکومت ظلم و استبداد پهلوی مهر بطلان زد، لحظه ورود، لحظه‌ای وصف نشدنی بود و خیابان‌ها به احترام ارتشیانی که در صف انقلاب و مطیع امام قرار گرفتند، گلباران می‌شد.

ثانیه‌شماری برای بازگشت عزت و استقلال به میهن/ ۳۳ کیلمتر صف انتظار برای دیدن امام خمینی

صف انتظار 33 کیلومتری

شور شوق مردم برای دیدن رهبرشان به نحوی بود که روزنامه کیهان صف جمعیت منتظر امام خمینی را ۳۳ کیلومتر اعلام کرد. از سویی دیگر کسانی که در تهران حضور نداشتند یا به هر شکلی امکان حضور برایشان فراهم نبود از طریق پخش زنده تلوزیون صحنه‌های حماسه‌آفرین فرزندان خود را نظاره می‌کردند.

اما، زمان زیادی نگذشت که نظامیان و پیرو حکومت پهلوی به سازمان صدا و سیما یورش بردند و مانع از ادامه پخش زنده مراسم بازگشت امام به ایران شدند.

قطعه شهدا بهشت زهرا اولین مقصد امام

امام خمینی پس از ورود به تهران از میان انبوه جمعیت استقبال کننده به سوی قطعه شهدا در بهشت زهرا رفتند و در آنجا طی یک نطق تاریخی و مهم دیدگاه‌های خود را درباره شاه، دولت، مجلس ها، ارتش و برنامه‌های آینده در کشور اعلام فرمودند.

ثانیه‌شماری برای بازگشت عزت و استقلال به میهن/ ۳۳ کیلمتر صف انتظار برای دیدن امام خمینی

بخشی از نطق امام خمینی به شرح ذیل است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم، ما در این مدت مصیبت‌ها دیده‌ایم؛ مصیبت‌های بسیار بزرگ، مصیبت‌های زن‌های جوان‌مرده، مرد‌های اولاد از دست داده، طفل‌های پدر از دست داده... این آقا که خودش هم خودش را قبول ندارد، رفقایش هم قبول ندارند، ملت هم قبولش ندارد، ارتش هم قبولش ندارد، فقط آمریکا از او پشتیبانی کرده... بر همه ما واجب است که این نهضت را ادامه بدهیم تا آن وقتی که این‌ها ساقط شوند. ما به واسطه‌ی آرای مردم، مجلس مؤسسان و دولت موقت و دولت دائم را تعیین می‌کنیم.»

برنامه‌های امام خمینی همچنین برای بازدید بیشتر مردم شریف ایران تا میدان آزادی و دانشگاه تهران ادامه داشت، ولی به دلیل تراکم جمعیت علی‌رغم علاقه زیاد جهت سخنرانی برای مردم، نتواسنت با آن‌ها صحبت کند.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها