۴۴ سال افتخار/ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

بزرگداشت دهه فجر احترام به شروع حرکت ملت ایران برای رسیدن به تعالی است

آیت‌الله عابدینی گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت دهه فجر در واقع احترام به مبدأ و شروع حرکت بزرگ ملت ایران برای رسیدن به تعالی و پیشرفت است که در طول دهه‌های اخیر اثرات پرخیر و برکت آن را در همه وجوه علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دیده‌ایم.
کد خبر: ۵۷۰۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶ - 01February 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، همزمان با آغاز جشن‌های ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، زنگ انقلاب به صورت همزمان در مدارس استان قزوین به صدا درآمد.

در این مراسم نمادین که با حضور آیت‌الله «عبدالکریم عابدینی» نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، فرماندار قزوین، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، شهردار و اعضای شورای شهر قزوین در سالن اجتماعات کوثر قزوین برگزار شد، گلبانگ انقلاب همزمان با ساعت ورود تاریخی امام راحل به کشور به صدا در آمد.

امام جمعه قزوین در این مراسم اظهار داشت: امام‌ خمینی (ره) در شرایطی حرکت انقلابی خود را آغاز کرد که ایران تحت سلطه و نفوذ کامل دشمنان امروز ما یعنی آمریکا و اسرائیل قرار گرفته و آن‌قدر از سلطه خود بر ایران مطمئن بودند که اسم ایران را جزیره ثبات گذاشته و برای اعمال سیاست‌های سلطه‌جویانه خود در منطقه، ایران را پایگاه اصلی خود قلمداد می‌کردند.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه ایران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یک مستعمره بزرگ برای آمریکایی‌ها بود، اضافه کرد: در این شرایط امام خمینی (ره) به عنوان یک نجات‌دهنده ظاهر شد و توانست با رهبری بی‌نظیر خود انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده و زنجیرهای استعمار و بندگی را از پای ملت ایران باز کند و به این شکل توانستیم نعمت آزادی و استقلال را تجربه کنیم.

وی ادامه داد: وقتی امام‌خمینی (ره) حرکت خود بر علیه رژیم ستم‌شاهی را در سال 1342 آغاز کرد، حاج قاسم سلیمانی 6 یا 7 ساله بود؛ اما این شهید بزرگوار بعدها توانست با پیروی از ولی زمان خود یعنی امام خمینی (ره)، یک راه درست را انتخاب کند و به همین خاطر بود که شهید سلیمانی به بالاترین درجات انقلابی‌گری دست یافت و در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌نظیر شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، دانش‌آموزان امروز را آینده‌سازان انقلاب اسلامی و مدیران آینده نظام جمهوری اسلامی توصیف کرد و گفت: باید دانش‌آموزان را طوری آموزش و تربیت کنیم که در درجه نخست به نقش خود در آینده‌سازی انقلاب اسلامی آشنا شوند تا بتوانند علم، مهارت و ایمان خود را برای نقش‌آفرینی در این مسیر تقویت کنند.

آیت‌الله عابدینی افزود: دشمنان ما امروز به دنبال گمراه کردن دانش‌آموزان و محصلان ما هستند و به همین خاطر نظام آموزش و پرورش باید طوری عمل کند که این دانش‌آموزان به بهترین شکل مسیر رشد خود را در مسیر ارزش‌های انقلاب اسلامی پیدا کنند. نباید بگذاریم که دشمن دانش‌آموزان که بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی نظام هستند را از ما بگیرد.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم بزرگداشت دهه فجر در واقع احترام به مبدأ و شروع حرکت بزرگ ملت ایران برای رسیدن به تعالی و پیشرفت است که در طول دهه‌های اخیر اثرات پرخیر و برکت آن را در همه وجوه علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دیده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار