۴۴ سال افتخار/ استاندار مازندران:

افتتاح بیش از ۲۱۰۰ پروژه اقتصادی و عمرانی به مناسبت دهه فجر در مازندران

«حسینی‌پور» از افتتاح بیش از دو هزار و ۱۰۰ پروژه در حوزه اقتصادی و عمرانی به ارزش بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در ایام الله دهه فجر در استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۵۷۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹ - 01February 2023

افتتاح بیش از ۲۱۰۰ پروژه اقتصادی و عمرانی به مناسبت دهه فجر در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «سید محمود حسینی‌پور» استاندار مازندران عصر امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر به تبیین دستاورد‌های چهل‌وچهار ساله انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: همه سیاستمداران دنیا شخصیت منحصر بفرد امام راحل را به عنوان مهم‌ترین شخصیت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جهان معاصر قلمداد کردند.

وی افزود: معمار کبیر انقلاب توانست اکوسیستم سیاسی دنیا را تغییر دهد و شرایط اطلس سیاسی دنیا را به هم بریزد و رهبر انقلاب توانست پس از رحلت حضرت امام خمینی انقلاب اسلامی را تثبیت کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه ملت شریف ایران اسلامی در بروز و ظهور انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم و امنیت خوش درخشیدند و خون پاک فرزندان این آب و خاک تقدیم درخت تنومند انقلاب اسلامی شد، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به درستی مسیر انقلاب اسلامی را مطابق اندیشه‌های امام راحل هدایت کرد و امروز شاهد نهادینه شدن انقلاب اسلامی در میان بسیاری از ملت‌های آزادی‌ها دنیا هستیم.

وی بیان کرد: در چهل‌وچهار سال اخیر منافع جریان استکباری توسط انقلاب اسلامی به مخاطره افتاد و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار همواره در این سال‌ها سر دشمنی و نفاق با ملت ایران داشته است.

حسینی‌پور با بیان اینکه الگوی حکمرانی جمهوری اسلامی ایران آمریکایی‌ها را نگران کرده است و در استراتژی ۲۵ سال آینده آمریکایی‌ها نسبت به انتقال سبک حکمرانی جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی کردند، اذعان داشت: آمریکا تنها ابرقدرتی است که به عنوان بزرگترین دشمن جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌هایش را برای متوقف کردن انقلاب اسلامی تنظیم کرده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه ایران اسلامی به عنوان یک قدرت نوظهور در عرصه بین الملل در منطقه خاورمیانه ظهور پیدا کرد، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران تبدیل به قدرت بلامنازع در مقابل آمریکا و رژیم کودک کش اسرائیل شده است و قطار توسعه و پیشرفت ایران اسلامی در حال حرکت است.

حسینی‌پور از افتتاح بیش از دو هزار و ۱۰۰ پروژه در حوزه اقتصادی و عمرانی به ارزش بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در ایام الله دهه فجر در استان مازندران خبر داد و گفت: رشد اقتصادی استان مازندران در ده سال گذشته منفی بود و در یک سال اخیر نیز با برنامه تحولی که اجرا شد رشد اقتصادی به بالای ۳ درصد رسید و تا پایان سال به بیش از ۵ درصد می‌رسد.

استاندار مازندران اضافه کرد: یکی از محوری‌ترین اقدامات در یک سال اخیر در استان مازندران جذب سرمایه گذاری بوده است که اولین فاینانس دولت سیزدهم در سطح کشور توسط استان مازندران منعقد شد و قرارداد فاینانس تامین نیروی برق به مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان با کشور چین در ایام دهه فجر منعقد خواهد شد.

وی با بیان اینکه بزرگترین پروزه بیمارستانی با هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در استان اجرا می‌شود، اظهار داشت: این بیمارستان برای توریست درمانی به عنوان بزرگترین مجتمع سلامت احداث می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه این بیمارستان ظرف مدت سه سال احداث می‌شود، ادامه داد: با مشارکت کنسرسیوم بانکی سه هزار میلیارد تومان در حوزه آب شرب و کشاورزی سرمایه گذاری خواهد شد.

حسینی پور اضافه کرد: آزاد راه قائم شهر ساری که درسال‌های قبل طراحی شد، ولی اجرایی نشد با سرمایه گذاری بانک ملی در ایام الله دهه فجر کلنگ زنی می‌شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: طبق سیاست‌ها در استان مقرر شد هفت منطقه سرمایه گذاری در استان راه اندازی شود و تاکنون پنج همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در استان برگزار و ۷۱۲ پروژه مهم سرمایه گذاری شناسایی شده است.

وی اذعان داشت: برای اولین توانستیم پروژه‌های مهم هر شهری را شناسایی و به سرمایه گذاران معرفی کنیم و در آینده نزدیک با راه اندازی سامانه‌ای خاص پروژه‌های برای سرمایه گذاری معرفی می‌شود.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر توانستیم بیش از ۹ مجوز سرمایه گذاری خارجی را به ارزش سرمایه گذاری ۵۱ میلیون دلار جذب کنیم که ۲۲ درصد از کل مجوز‌های سرمایه گذاری را در استان تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار