«روایت انقلاب» و «طلیعه آزادی» در گالری‌های پایتخت

نمایشگاه‌هایی همچون «۴۴ سال»، «روایت انقلاب»، «چهل منفور»، «خط خُطوه» و «طلیعه آزادی» به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر در گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت برپا شده است.
کد خبر: ۵۷۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷ - 02February 2023

«روایت انقلاب» و «طلیعه آزادی» در گالری‌های پایتختبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، پانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر هفتم بهمن با نمایش آثار منتخب هنرمندان به طور رسمی فعالیت خود را در موسسه فرهنگی هنری صبا آغاز کرد، در این دوره از جشنواره در دو بخش «طوبای زرین» و «قله‌ها» مجموعا ۴۴۰ اثر از ۲۷۴ هنرمند در رشته‌های مختلف تصویرسازی، حجم، خوشنویسی، طراحی گرافیک، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، نقاشی و نگارگری به نمایش گذاشته شده است. علاقه‌مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۸ بهمن همه روزه به جز روز‌های ۱۵ و ۲۲ بهمن از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به این موسسه به نشانی خیابان، ولی عصر (عج)، نرسیده به خیابان طالقانی، فرهنگستان هنر مراجعه کنند.

همچنین به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر، نمایشگاه‌هایی به این مناسبت در بعضی از گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران برپا شده است. بعضی دیگر نیز میزبان نمایشگاه‌هایی با موضوع‌های مختلف هستند.

نمایشگاهی از عکس‌های دیده نشده وقایع انقلاب

خانه عکاسان ایران نمایشگاه «۴۴ سال»، شامل عکس‌هایی از مهمترین واقعه تاریخ معاصر ایران را به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب در گالری خانه حوزه هنری انقلاب اسلامی برپا کرده است. این نمایشگاه از ۱۱ بهمن تا سوم اسفند در روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در روز‌های پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در این گالری به نشانی خیابان سمیه، تقاطع خیابان حافظ، میزبان علاقه‌مندان است.

«۴۴ سال» عکس‌هایی از حضور و زندگی امام خمینی (ره) در کشور فرانسه و اتفاقات ایران را در روز‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به نمایش گذاشته است، در این نمایشگاه، ۸۳ اثر از ۱۰ عکاس که هفت نفر از آنان از عکاسان آژانس عکس سیپا فرانسه هستند؛ به روی دیوار رفته است.

این نمایشگاه، عکس‌هایی از مهمترین واقعه تاریخ معاصر ایران است که شامل ۹ عکس در اندازه ۱۰۰ در ۷۰ سانتی‌متر از قاسم حاج‌محمدی، ۴۰ عکس در اندازه ۲۰ در ۲۵ از عکاسان آژانس عکس سیپا فرانسه، ۱۵ عکس در اندازه ۳۰ در ۴۰ از مرحوم قربان خلیلی و ۱۹ عکس نیز در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتی متر از میشل ستبون عکاس برجسته فرانسوی است.

در این نمایشگاه عکس، ۱۵ اثر تک نسخه چاپ شده از روی نگاتیو‌های مفقود شده مرحوم قربان خلیلی به همراه عکس شاهکار «نزن سرباز» که روز‌های پایانی پیروزی نهضت انقلاب اسلامی در ایران را به تصویر می‌کشد، به نمایش گذاشته شده است. همچنین در نمایشگاه «۴۴ سال»، عکس‌های قاسم حاج‌محمدی و میشل ستبون، اتفاقات روز‌های ۱۲ آبان تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ را در شهر‌های قم و تهران؛ روایت می‌کنند.

«روایت انقلاب» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه عکس «روایت انقلاب» به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۲ تا ۳۰ بهمن روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۸ تا ۱۳ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز دایر است.

این نمایشگاه شامل ۱۵ تصویر ۱۰۰ در ۷۰ از حضور پرشور مردم در راهپیمایی و تجمعات مردمی در روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی است.

در بخشی از متن بیانیه نمایشگاه آمده است: «ما فراموش می‌کنیم، حافظه جمعی دیر و حافظه فردی زود. هر فرهنگی برای نگه‌داشتِ ایده‌ها، ارزش‌ها و هنجارهایِ بنیانیِ خود از مکانیسم‌های متفاوتی بهره می‌برد. تمام مراسم، اعیاد، جشن‌ها، مناسک برای به یاد آوردن و فراموش نکردن است.

انقلاب اسلامی واقعه تکین حافظه جمعی انسان ایرانی در تاریخ معاصر است. بخشی از این حافظه جمعی، تصاویری است که عکاسان آن را ثبت کرده‌اند. رویداد انقلاب از تار و پود این لحظه‌ها، متنِ تصویری خاطره انقلاب را در تک‌تک عکس‌ها تکرار می‌کند و این چرخه تکرار حافظه جمعی را از فراموشی نجات می‌دهد.

برای به یادآوردن و نجات از سلطه فراموشی در این نمایشگاه، ۱۵ لحظه از انقلاب که تعدادی از عکاسان برای نبرد با فراموشی، حقیقتِ انقلاب را از طریق دوربین بر نگاتیو‌ها ثبت کرده‌اند، به تماشا گذاشته‌ایم تا یادآوری حقیقتِ انقلاب را بر سطر‌های حافظه جمعی ثبت کند.»

«روایت فجر» در خانه موزه شهید بهشتی

نمایشگاه «روایت فجر» با نمایش آثاری از عکاسان برجسته از ۱۲ تا ۲۴ بهمن همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ به جز روز‌های تعطیل در خانه موزه شهید بهشتی واقع در خیابان شریعتی، خیابان شهید دستجردی (ظفر)، خیابان صبر، خیابان مطهری، کوچه شهید بهشتی، شماره ۱۲ دایر است.

این نمایشگاه با ۱۰ قطعه عکس از محمد صیاد (برنده جایزه بهترین عکاس خاورمیانه با مجموع عکس‌های واقعه طبس)، محسن راستانی (عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی، مدرس دانشکده هنر‌های زیبا و موسس انجمن عکاسان ایران)، امیرعلی جوادیان (عکاس جبهه‌های جنگ عراق علیه ایران، نشان درجه یک هنری، تالیف ۱۰جلد کتاب مصور ایران)، ساسان مویدی (هنرمند عکاس مجموعه آغوش با عکس‌هایی از حلبچه، حمله موشکی عراق به تهران و ورود آزادگان به وطن اسلامی)، مهدی قاسمی، مجید سعیدی (برنده جایزه فستیوال «فوتو ریپورتر» کشور فرانسه با پروژه سرزمین مناقشه)، اسماعیل داوری (عنوان برترین عکاس زلزله رودبار در سال ۱۳۷۴)، امیر خلوصی، محمد نوروزی، نادر داودی (از موسسان خانه عکاسان، همکاری با خبرگزاری ایرنا و بانک جهانی عکس، سازنده مستند‌های کندلوس، سفرنامه قرن ۱۳، سیزده و نیم) برپا شده است.

نمایشگاه آثار تصویرگری با موضوع انقلاب اسلامی در موزه کودک کانون

نمایشگاه آثار تصویرگری کتاب‌های کانون با موضوع انقلاب به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۱۶ در موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برپاست.

این نمایشگاه به مرور آثار و کتاب‌های تولید شده در کانون با موضوع انقلاب اسلامی پرداخته و دستاورد‌های کانون در طول سال‌های فعالیت خود را در بیان رویدادها، تاریخ حوادث و اتفاق‌های دوران انقلاب برای مخاطبان کودک و نوجوان به نمایش گذاشته است.

در این نمایشگاه، ۵۰ فریم تصویرگری کتاب‌هایی همچون «مهربان مثل مسیح، خاطرات بچه‌های انقلاب، جای پای خون، در پناه خانه دوست و...» به تصویرگری هنرمندانی مانند سعید رزاقی، پرویز اقبالی و ابوالفضل همتی‌آهویی به نمایش گذاشته شده است. همچنین کتاب پوستر «دانستنی‌های انقلاب اسلامی» در فضای جانبی موزه کودک برای علاقه‌مندان به نمایش درآمده است.

«چهل منفور» در برج آزادی

آثار برگزیده از کارتونیست‌های پنجمین جشنواره هنر مقاومت از بنیاد روایت فتح با عنوان «چهل منفور تاریخ انقلاب اسلامی» به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از دهم تا ۲۲ بهمن از ساعت ۹ تا ۱۸ در تالار آیینه مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه «خط خُطوه» در موزه فلسطین

نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی‌خط با عنوان «خط خُطوه» با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برای نخستین بار به مناسبت دهه مبارک فجر، از ۱۱ تا ۲۶ بهمن همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در موزه هنر‌های معاصر فلسطین وابسته به فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان بزرگمهر، خیابان شهیدبرادران مظفر، شماره ۷۴ دایر است.

مجموعه «خط خُطوه» حاصل سه سال مطالعه مستمر و کار جدی سیدهدایت موسوی هنرمند نوگرای معاصر بر روی ظرفیت‌های بصری و تجسمی متنِ بیانیه تمدن‌ساز گام دوم انقلاب اسلامی است که در راستای این گفتمان، تولید و ارائه شده و پس از این نمایشگاه به صورت مرقع خطی منتشر خواهد شد.

این مجموعه آثار مشتق شده از فرم‌های متنوع خوشنویسی، شامل ۱۸ اثر کتابت نستعلیق، دوازده اثر قطعه نستعلیق، هجده اثر سیاه‌مشق و ۲ اثر نقاشی‌خط، برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

«طلیعه آزادی» در نگارخانه کلک خیال

نمایشگاه گروهی عکس «طلیعه آزادی» به مناسبت دهه مبارک فجر، مشتمل بر ۲۰ اثر با تکنیک مونولوگ سیاه و سفید و در ابعاد ۵۰*۷۰ با موضوع مبارزات مردمی بر علیه رژیم ستم شاهی و ورود امام خمینی (ره) به ایران و استقبال مردم در بهمن سال ۱۳۵۷، از ۱۲ تا ۲۰ بهمن از ساعت ۹ تا ۱۶ در نگارخانه کلک خیال فرهنگسرای اخلاق به نشانی خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهیدکاظمی، جنب بوستان گلزار، طبقه دوم دایر است.

در این نمایشگاه آثار عکاسانی همچون عباس ملکی، محمد صیاد، عبدالحسین پرتوی و کاوه گلستان به نمایش گذاشته شده است.

«کار خودشونه» در گالری ابوالفضل عالی

نمایشگاه پوستر «کار خودشونه» با نمایش آثار محمدحسین نیرومند کاریکاتوریست و طراح گرافیک با موضوع نقد اعتراضات و اغتشاشات ۷۰ روزه، از دهم تا ۲۶ بهمن روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ برپاست.

نیرومند طی سال‌ها فعالیت هنری در زمینه کاریکاتور موفق به دریافت گواهینامه درجه یک هنری – معادل دکترا – از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نشان عالی تجسمی از جشنواره بین‌المللی هنر‌های تجسمی فجر شده است.

تدریس و آموزش در دانشکده هنر‌های زیبای سازمان صدا و سیما، مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، سردبیری و مدیر مسئول نشریه کیهان کاریکاتور، تألیف کتاب و مقاله و… بخشی از فعالیت‌های نیرومند در عرصه علمی – هنری و فرهنگی کشور بوده است. وی که تاکنون دبیری و داوری چندین جشنواره ملی و بین‌المللی را برعهده داشته، با شرکت در رقابت‌های هنری مختلف موفق به دریافت جوایز و الواح تقدیر متعددی از جمله جایزه طلای هنرمند برگزیده هشت سال دفاع مقدس و جایزه و مدال ویژه جشنواره ژاپن شده است.

«ناتمامی» در گالری ثالث

نمایشگاه مجسمه‌های علی اعتبار با عنوان «ناتمامی» از هفتم تا ۲۵ بهمن شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در گالری ثالث به نشانی خیابان کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۴۸ برپاست. ساعت بازدید روز اختتامیه ۱۰ تا ۱۸ است.

نمایش «بی‌وزنی» محمدعلی ترقی‌جاه در آرتیبیشن

مجموعه طراحی‌ها و آثار آب‌مرکب از محمدعلی ترقی‌جاه هنرمند نقاش فقید با عنوان «بی‌وزنی» از ۱۳ تا ۲۰ بهمن همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و روز‌های پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به همت، خیابان گل نبی غرب، میدان احمدی روشن، خیابان ساسانی‌پور، کوچه قندی، پلاک ۶ برپاست.

این نمایشگاه با ۲۶ اثر از این هنرمند معاصر شامل فیگور، طبیعت، پرتره، خروس‌ها و اسب‌های شناخته شده ترقی‌جاه است و گرچه رنگ در این آثار به کار نرفته، اما همچنان کمپوزیسیون آثارش چشم را در اثر می‌چرخاند و موفقیت و تمایز آثار او را نشان می‌دهد.

همان‌طور که سابین نقدی داوه، دارنده دکترای تاریخ هنر و کارشناس سابق ساتبی لندن درباره هنر و فرم آثار محمدعلی ترقی‌جاه در کتاب «برگزیده آثار محمدعلی ترقی‌جاه» از فرانس ماری هائگر چنین نوشته است: «در شیوه نقاشی تکامل‌یافته ترقی‌جاه، ساختار مستحکم اشکال که یک سبکی شناور بر آن‌ها غالب است، در یک دورنمای ذهنی (abstract) ارائه شده‌اند. نه افقی وجود دارد نه سطحی. خطوط وی دقیق، ولی زیبا و ظریف و با اطمینان رسم شده‌اند. آغاز و پایان خطوط کاملا مشخص نیست و پیوسته رو به تکامل‌اند. نقاشی‌های این هنرمند پیوسته می‌طلبند که بیننده فعالانه در آن‌ها مشارکت کند و خود مخاطب آنچه را در نقاشی کشیده نشده، تصور کند.»

«سرخی من از تو» در شریف

نمایشگاه آثار پگاه مشفقی با عنوان «سرخی من از تو» جمعه (۱۴ بهمن) ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ افتتاح می‌شود و تا ۲۵ بهمن (دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۹) برپاست. گالری شریف شنبه‌ها تعطیل و بازدید یکشنبه‌ها با قرار قبلی است.

«امتداد» در یافته

نمایشگاه آثار کامران مهراد با عنوان «امتداد» در قالب «جریان یافته» از هفتم بهمن تا هفتم اسفند (روز‌های عادی از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۱) در گالری یافته به نشانی دروس، خیابان یارمحمدی، بن‌بست طالقانی، پلاک هشت برپاست. کامران مهراد دارای مدرک لیسانس طراحی صنعتی و مجسمه‌سازی است. گالری روز‌های شنبه تعطیل است.

«نقاشان کوچک» در نگارخانه معرفت

نمایشگاه گروهی «نقاشان کوچک» به سرپرستی محبوبه دهقان از ۱۱ تا ۲۱ بهمن همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۸ در نگارخانه فرهنگسرای معرفت واقع در بلوار شهران، بعداز زیرگذر شهیدهمت دایر است. در این نمایشگاه، ۴۶ اثر از هنرمندان چهار تا هشت سال با تکنیک آبرنگ و پاستل به نمایش گذاشته شده است.

محبوبه دهقان مربی نقاشی تخصصی کودک با سابقه ۲۵ سال کار تخصصی در این زمینه است که در این سال‌ها نمایشگاه‌های متعدد آثار نقاشی کودکان را با هدف عرضه آثار هنری کودکان برای ایجاد انگیزه و تشویق کودکان و توجه به مقوله هنر در خانواده‌ها برگزار کرده است.

نمایشگاه چاپ و نقاشی روی پارچه در نگارخانه پردیسان

نمایشگاه «پرنا» شامل آثار چاپ باتیک، چاپ ترافارد، چاپ لینو، تای دای و نقاشی قلمکار به صورت دکوراتیو از آثار لیلا استادی از نهم تا ۲۰ بهمن در نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی برپاست.

لیلا استادی کارشناس طراحی پارچه و لباس و کارشناس ارشد پژوهش هنر دارای دو گواهینامه بین‌المللی شرکت در کارگاه ماربلینگ پارچه ترکیه، گواهینامه بین‌المللی شرکت در کارگاه باتیک پارچه اندونزی، گواهینامه هنری از سازمان میراث فرهنگی در رشته نقاشی باتیک، گواهینامه هنری از دانشگاه علم و فرهنگ در رشته نقاشی باتیک، گواهینامه هنری از دانشگاه علم و فرهنگ در رشته چاپ دستی و پروانه تولید انفرادی از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و مقام اول جشنواره هنری دانشجویی در بخش پارچه دانشگاه هنر تبریز را کسب کرده است.

در کارنامه هنری این هنرمند فعالیت در زمینه طراحی روی پارچه و لباس از سال ۱۳۸۴، آموزش و تدریس از سال ۱۳۹۰ تاکنون در آموزشگاه‌های هنر‌های تجسمی تهران، همکاری با برنامه تلویزیونی فیتیله شبکه دو سیما در بخش طراحی روی لباس و عکاسی از سال ۹۳ – ۱۳۹۰، طراحی روی لباس بازیگران برنامه فیتیله در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان سال ۱۳۹۲ و همکاری با پروژه تلویزیونی سلمان فارسی به کارگردانی داوود میرباقری به چشم می‌خورد و تاکنون نمایشگاه‌های مختلفی را به صورت گروهی و انفرادی برپا کرده است.

«خواهی جواب حاضر، اینک من ایدرم» و «مرگ قو»

نمایشگاه‌های آثار نقاشی پروین شکری با عنوان «خواهی جواب حاضر، اینک من ایدرم» و «مرگ قو» از آثار زهرا شاه‌چراغی، ۳۰ دی تا ۱۸ بهمن (دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۱) در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ١٨ برپاست. گالری روز‌های شنبه و یکشنبه تعطیل است.

«روزنه‌ی نور» در باوان

نمایشگاه گروهی «روزنه‌ی نور»، ۲۲ دی تا ۲۰ بهمن یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت دایر است.

در بیانیه نمایشگاه آمده است: ««مشاهده و دریافت» عنوان مجموعه نمایشگاه سالانه گالری باوان است که فارغ از موضوع، نمایه‌ای از تفکر و خط سیر گالری و فرصتی جهت ایجاد گفتمان میان هنرمندان است. در این مجموعه نمایشگاه‌ها مخاطب با طیف متنوعی از رویکرد‌های هنرمندان در قبال زیبایی‌شناسی و تکنیک روبه‌رو می‌شود.

در دومین دوره این مجموعه که «مشاهده و دریافت؛ روزنه‌ی نور» نام دارد؛ آثاری از پونه اوشیدری، شبنم جهانشاهی، آهو حامدی، ثریا شرقی، رقیه نجدی، مهسا طهرانی و لاله معماراردستانی به نمایش درآمده است. هر یک از هنرمندان این نمایشگاه با نگاه منحصر به فرد خود سعی داشته‌اند در این برهه زمانی واکنشی به رویداد‌های تاریخی و اجتماعی دوران حاضر داشته باشند.»

«نور هدی نور حسین (ع) است و بس»

نمایشگاه «نور هدی نور حسین (ع) است و بس» با ۴۸ تابلوی نقاشی و ۶ مجسمه برنزی از آثار عبدالحمید قدیریان از هنرمندان نقاش و مجسمه‌ساز و چهره برگزیده هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۰، برای دومین بار تمدید شده است و از ۱۷ دی تا ۲۱ بهمن روز‌های عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و روز‌های تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران به نشانی انتهای خیابان پاسداران، رو به روی ضلع غربی بوستان نیاوران برپاست. قدیریان در این نمایشگاه سعی کرده بر نقش نور الهی در جنگ ترکیبی با رژیم اشغال‌گر قدس تمرکز کند.

نمایشگاه «مسیح علیه السلام» در باغ موزه نگارستان

نمایشگاه موقت «مسیح علیه السلام» به مناسبت سالروز ولادت مبارک حضرت عیسی بن مریم (ع) و آغاز سال نوی میلادی از نگاه تابلو نقاشی‌های باغ موزه نگارستان با آثاری از استادان فتح الله عباد، حسین محجوبی و علی محمد حیدریان، از پنجم دی تا پایان بهمن در تمامی ایام هفته به غیر از روز‌های دوشنبه و ایام سوگواری از ساعت ۹ تا ۱۷ در این باغ موزه به نشانی میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع دایر است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار