۴۴ سال افتخار/ وزیر ارشاد:

امام خمینی (ره) در کنار همه خصلت‌های بزرگ خود یک شاعر توانمند بودند

اسماعیلی در اختتامیه هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر گفت: امام در کنار همه خصلت‌های بزرگ خود یک شاعر توانمند بودند. رهبر انقلاب اسلامی هم همین‌طور در کنار همه خصلت‌های برتری که دارند یک شاعر برجسته هستند.
کد خبر: ۵۷۱۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴ - 04February 2023

وزیر ارشاد: امام خمینی (ره) در کنار همه خصلت‌های بزرگ خود یک شاعر توانمند بودندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، اختتامیه هفدهمین دوره از جشنواره بین‌المللی شعر فجر با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، یاسر احمدوند معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات و جمعی از شعرای داخلی و بین‌المللی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

در این مراسم اسماعیلی درخصوص انقلاب اسلامی که بافت فرهنگی دارد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک نهضت بزرگ و در عین حال کاملاً یک بافت فرهنگی است. اندیشمندان بزرگ انقلاب رهبران انقلاب هستند، در حالی که در خیلی از تحولات سیاسی یک‌گروه نظریه‌پرداز و گروهی اجرا کننده هستند.

وی ادامه داد: بزرگترین امتیاز انقلاب اسلامی این است که رهبرش در این حرکت بزرگ نفر اول بود، امام شخصیت بزرگی بود. عالم و مرجع تقلید مؤمنین و مؤمنات بودند به همین دلیل می‌گوییم که بافت انقلاب اسلامی، فرهنگی است که در تمام فعالیت‌های فرهنگی نقش آفرینی کرده است.

وزیر ارشاد گفت: امام در کنار همه خصلت‌های بزرگ خود یک شاعر توانمند بودند. رهبر انقلاب نیز همین‌طور در کنار همه خصلت‌های برتری که دارند یک شاعر برجسته هستند. ایشان هرسال در ماه مبارک رمضان در شب کریم اهل بیت به دیدار با شاعران می‌پرداختند.

اسماعیلی با بیان این مطلب که در دولت به صورت ویژه برای ترفیع حوزه شعر برنامه‌ریزی شده است،‌ گفت:‌ در جلسه‌ای که در شب عید غدیر در خدمت رئیس جمهور بودیم، دوستان عزیز مطالبه‌ای را بیان کردند که در وزارتخانه یک بخشی را برای حوزه شعر داشته باشیم.

وی افزود: دوستان مدت‌ها جلسه گذاشتند و بررسی کردند که در چه قالب و ساختاری در وزارت این اتفاق رخ دهد. جمع‌بندی اکثریت این بود که جایگاهی در نزدیک‌ترین حوزه به حوزه وزارتی و وزیر فرهنگ را برای این کار انتخاب کنیم.

اسماعیلی از امضای حکم علی محمد مؤدب به عنوان دستیار حوزه شعر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت:‌ ان شالله آقای مؤدب با همکاری دوستان در معاونت فرهنگی برای سال آینده برنامه کاملی را برای ارتقای هر چه بیشتر جایگاه شعر و شعرا تنظیم کنند، من هم با همه وجود در خدمت هستم تا کارهای مهم را جلو ببریم.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها