با اعلام سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس:

هدررفت گاز فلر مشمول عوارض آلایندگی شد

زارع گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس، به ازای هدر رفت هر متر مکعب گاز مشعل (فلر) معادل پنج هزار ریال عوارض آلایندگی باید به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز شود.
کد خبر: ۵۷۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ - 05February 2023

هدررفت گاز فلر مشمول عوارض آلایندگی شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «رحیم زارع» سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در تشریح جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲، اظهار داشت: جلسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه امروز به منظور بررسی پیشنهادات الحاقی کمیسیون‌ها به این لایحه برگزار شد.

زارع بیان کرد: کمیسیون انرژی پیشنهاداتی را جهت شفاف سازی بخش درآمدی بند (الف) لایحه بودجه مطرح کرد که به واسطه آن مصوب شد تا جدولی با عنوان «منابع و مصارف کل زنجیره تولید و احکام با ملاحظه یارانه پنهان بر احکام بودجه سال ۱۴۰۲» به این بند الحاق شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه تصریح کرد: بند (الف) لایحه بودجه به موضوع درآمد صندوق توسعه ملی، وزارت نفت، مناطق محروم و بودجه عمومی از محل فروش نفت اشاره دارد. در این جدول، منابع و مصارف «نفت خام و میعانات گازی و صادرات»، «میعانات گازی فروش داخلی پتروشیمی‌ها، بورس و سایر شرکت‌ها»، «نفت خام و میعانات تهاتری» و غیره مشخص شده است.

زارع تاکید کرد: همچنین در جریان این جلسه پیشنهاد کمیسیون انرژی به کل تبصره یک لایحه بودجه تصویب شد که بر این اساس به ازای هدر رفت هر متر مکعب گاز مشعل (فلر) ناشی از فعالیت کلیه واحدهای عملیاتی شرکت‌های تابعه از جمله گازهای همراه نفت و گاز، مشعل واحدهای پالایش و فرآوری گاز، معادل ۵,۰۰۰ ریال عوارض آلایندگی از محل منابع داخلی خود به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز شود.

وی گفت: همچنین در ادامه این پیشنهاد الحاقی آمده است نسبت به کاهش تلفات شبکه و گازهای محاسبه نشده در زنجیره انتقال و توزیع گاز طبیعی به زیر ۴ درصد از گاز تزریقی به خطوط انتقال اقدام نماید و به ازای هر متر مکعب هدر رفت گاز طبیعی در شبکه سراسری بیش از حد مجاز فوق الذکر، مکلف به پرداخت عوارضی به میزان ۵۰۰ ریال از منابع داخلی خود به حساب خزانه داری کل کشور است.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها