دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

پیروزی انقلاب اسلامی؛ نقطه پایان وابستگی

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را می‌توان نقطه‌ای طلایی بر پایان وابستگی کشور به کشور‌های بیگانه به خصوص دنیای غرب و آمریکا دانست.
کد خبر: ۵۷۱۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۰ - 07February 2023

دهه فجر نقطه پایانی بر وابستگی به بیگانگانگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی (ره) را می‌توان مقطعی تاریخی و نقطه‌ای طلایی بر پایان وابستگی کشور و تمامی ارکان و ساختار‌های آن از جمله اقتصاد، فرهنگ و سیاست به کشور‌های بیگانه به خصوص دنیای غرب و آمریکا دانست. موضوعی که موجب شد تا از همان روز‌های ابتدایی این پیروزی بزرگ و تاریخ‌ساز هدف کینه و دشمنی کشور‌های غربی به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار بگیریم.

انقلاب اسلامی ایران با پیروزی خود بر نظام سلطنت شاهنشاهی پهلوی از همان روز‌های نخست تولد خود تاثیرات شگرف و عمیقی را در مناسبات بین‌المللی و جهانی ایجاد کرد و پدید آورد. در واقع انقلاب اسلامی در ایران را می‌توان نقطه آغاز خیزی بیداری اسلامی در قرن بیستم دانست که با دوره جدیدی از ظهور و بروز دین مبین اسلام، اما با رویکرد سیاسی همراه شده است.

به صورت کلی می‌توان گفت که پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تاثیرات بسیار عظیم و گسترده‌ای را در بیرون از مرز‌های ایران اسلامی و در کشور‌های مختلف جهان داشته که این تاثیرات در کشور‌های اسلامی همسایه به مراتب بیشتر و قابل توجه‌تر بوده است. در واقع هرقدر ارتباط ایران و مردم کشور ما با کشور‌های همسایه بیشتر و گسترده‌تر و حتی عمیق‌تر بوده به همان میزان نیز تاثیرپذیری آن‌ها از انقلاب اسلامی بیشتر بوده است.

اما بی‌شک می‌توان گفت دنیای قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران باهم بسیار متفاوت است و جهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی دیگر از آن نظم جهانی قبل از پیروزی انقلاب نیست. ضمن اینکه میزان تاثیراتی که پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام داشته به دلیل ماهیت این کشور‌ها و قرابت دینی و مذهبی آن‌ها با کشورمان به مراتب بیشتر و چشمگیرتر بوده است. به صورتی که شکل گیری محور مقاومت، تاسیس حزب‌الله لبنان و متولد شدن گروه‌های مقاومت فلسطینی و مقابله و ایستادگی در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی را می‌توان ازجمله این دستاورد‌ها دانست.

از طرف دیگر با توجه به اینکه انقلاب اسلامی ایران دارای نظام ارزشی برگرفته از اعتقادات و مبانی اسلامی است برای خود رسالت، تعهد و نقش خاصی را نیز در سطح جهان قائل هست. از این پیروزی انقلاب اسلامی در کشورمان با عقاید و ایدئولوژی که از آن برخوردار است ساختار نظام بین الملل را به چالش کشیده و مناسبات منطقه‌ای و جهانی کشور‌ها با یکدیگر را تحت تاثیر خود قرار داده است. موضوعی که اصلا و ابدا برای کشور‌های غربی به خصوص آمریکا قابل قبول و قابل پذیرش نبوده و نخواهد هم بود.

بنابر این پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، جهان خود را با انقلابی مذهبی و مردمی روبرو دید که قواعد و ساختار‌های مرسوم در کشور‌ها را در خو شکست و موجی آزادی خواهی و استقلال طلبی را در میان کشور‌های اسلامی همسایه خود و حتی کشور‌های دور دستی که تحت ظلم و ستم حاکمان خود قرار داشتند به راه انداخت. موضوعی که به مثابه تهدیدی بسیار جدی و فوری برای کشور‌های استعماری خود را نشان داد. از این روی شاهد دشمنی و مقابله همه جانبه و سرسختانه دشمنان انقلاب اسلامی با آن بودیم.

انقلاب اسلامی در ایران با پیروزی خود آنچنان موج عظیمی از عدالت‌طلبی، آزادی‌خواهی و ظلم‌ستیزی در سرتاسر جهان به راه انداخت که دنیای غرب و استکبار جهانی را از آغاز این نظم نوین جهانی به هراس انداخت و موجب شد تا تمامی کشور‌های غربی و به خصوص آمریکا و رژیم اشغالگر و نامشروع صهیونیستی در یک جبهه واحد علیه جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرند تا بلکه با کمک یکدیگر بتوانند ضمن متوقف کردن امواج ظلم‌ستیزی و استقلال طلبی که از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به سرتاسر جهان انتقال پیدا می‌کرد این خیزش مردمی را با شکست روبرو کنند.

بر این اساس اینگونه شد که از فردای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایران با طراحی و اجرای انواع و اقسام توطئه‌ها ازجمله تحمیل جنگی ویرانگر و خانه‌مان‌سوز آن هم به مدت هشت سال جنگ خود را با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند. البته خدا را شکر دشمنان اسلام و انقلاب با هدایت خردمندانه امام خمینی (ره) در سال‌های جنگ و در ادامه با رهبری عالمانه و حکیمانه همراه با بصریت امام خامنه‌ای از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تا امروز نتوانستند قطار پرسرعت و پرشتاب انقلاب اسلامی را متوقف کنند.

در پایان باید گفت آخرین نمونه این دشمنی‌ها طراحی برنامه و اجرای نقشه‌های کور و بی‌سرانجام دشمنان انقلاب اسلامی ایران برای ایجاد اغتشاش و آشوب در سطح کشور بود که با توجه به طراحی کامل و جامع و صرف هزینه‌های بسیار فراوان بعد از چند ماه ناآرامی محدود و مختصر آن هم به پایان رسید تا شاهد ثبت شکستی بر ادامه شکست‌های گذشته دشمنان نظام مقدس جمهور اسالمی ایران باشیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها