۴۴ سال افتخار/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

برگزاری اختتامیه دوازدهمین جشنواره شعر «اشک انار» در مازندران

سردار «ملکی» از برگزاری آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت «اشک انار» در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۵۷۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸ - 06February 2023

برگزاری اختتامیه دوازدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت «اشک انار» در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در جمع خبرنگاران با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و گرامی‌داشت وفات حضرت زینب (س) از برگزاری آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت «اشک انار» در مازندران خبر داد.

سردار ملکی با بیان اینکه جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت «اشک انار» هر ساله به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران برگزار می‌شود، افزود: در دوازده دوره شاعران استان از گلوگاه تا رامسر با ارسال آثار در این جشنواره شرکت کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه چاپ کتاب جشنواره در تمام دوره‌ها صورت گرفت، اضافه کرد: امسال نیز کتاب جشنواره چاپ شد و در مراسم اختتامیه به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

این مسئول با اشاره به استقبال شاعران از این جشنواره گفت: در مجموع تعداد ۶۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد و در پالایش اولیه ۱۱۰ اثر خارج از استان از دور رقابت خارج شد و ۴۹۰ اثر از ۱۶۰ شاعر استان مازندران به مرحله داوری راه یافت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه آئین اختتامیه جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت «اشک انار» سه شنبه ۱۸ بهمن در سالن فتح المبین سپاه ناحیه ساری برگزار می‌شود، اذعان داشت: در این مراسم از ۲۲ برگزیده استانی تقدیر به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه شعر به انسان طراوت و شادابی می‌بخشد، آن را ابزار موثر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت به عنوان برنامه‌ای مهم در دستور کار ما قرار دارد و مدیریت ادبیات، انتشارات و تاریخ این اداره کل در این حوزه اقدامات مهم انجام داد و شاهد بروز و شکوفایی استعداد‌ها در این زمینه بودیم.

سردار ملکی با بیان اینکه شاعران در حوزه دفاع مقدس میدان‌دار هستند، بیان کرد: امسال در کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت که به میزبانی استان فارس و در شیراز برگزار شد، آثار سه تن از شاعران استان حائز عناوین برتر شد و تنها استانی بودیم که سه برگزیده ملی را به خود اختصاص داد.

این مسئول با بیان اینکه مازندران بعد از استان فارس در ارسال آثار، مقام دوم را کسب کرده است، گفت: در آئین اختتامیه کنگره ملی شعر دفاع مقدس و مقاومت از این سه برگزیده تقدیر به عمل آمد.

سردار ملکی با بیان اینکه مازندران در حوزه شعر از ظرفیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: امیدواریم سال آینده شاهد درخشش شاعران استان هم در مرحله استانی و هم در مرحله ملی از حیث کمیت و کیفیت باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار