در مازندران صورت گرفت؛

تقدیر از ۲۲ شاعر برگزیده جشنواره شعر «اشک انار»

«صادقی سنگدهی» اسامی برگزیدگان دوازدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت «اشک انار» را اعلام کرد.
کد خبر: ۵۷۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۹ - 07February 2023

تقدیر از ۲۲ شاعر برگزیده جشنواره شعر «اشک انار» / اسامی برگزیدگان اعلام شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «سید محمد صادقی سنگدهی» معاون ادبیات، انتشارات و تاریخ اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران استان مازندران امروز در حاشیه اختتامیه دوازدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت «اشک انار» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مجموع تعداد ۶۰۰ اثر از ۱۹۰ شاعر به دبیرخانه ارسال شد و در پالایش اولیه ۱۱۰ اثر خارج از استان از دور رقابت خارج شد و ۴۹۰ اثر از ۱۶۰ شاعر استان مازندران به مرحله داوری راه یافت، اظهار داشت: از ۲۲ شاعر برگزیده در این مراسم تقدیر به عمل آمد.

دبیر اجرایی دوازدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت «اشک انار» افزود: استان مازندران در این دوره از جشنواره، در دریافت آثار شعر دفاع مقدس و مقاومت به لحاظ کمیت آثار، رتبه دوم کشور را بعد از استان فارس کسب کرد و از نظر کیفیت آثار تنها استانی بود که سه برگزیده ملی داشت.

صادقی سنگدهی ادامه داد: در مراسم اختتامیه کنگره ملی که به میزبانی استان فارس در شهرستان شیراز برگزار شد، از سه تن از شاعران برگزیده استان که عنوان ملی را کسب کردند تقدیر به عمل آمد.

این مسئول در ادامه با اعلام اسامی برگزیدگان بخش‌های مختلف دوازدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت «اشک انار» گفت: در بخش دفاع مقدس «امیر رضا بهمنی» از بابل، «ماهرخ درستی» از شهرستان چالوس، «سیمین علیزاده» از ساری، «حسین اصغری اتویی» از سوادکوه و «علی نیتلی» از محمودآباد حائز عناوین برگزیده شدند.

صادقی سنگدهی همچنین با بیان اینکه در بخش شعر عاشورایی «محمدجواد مهدوی» از ساری و «مجتبی فلاح نیا» از بابل برگزیده شدند، اضافه کرد: در بخش شعر زنان در دفاع مقدس «یاسر ساجدی رئیسی» از سوادکوه و «فریده خسروی لرگانی» از تنکابن عناوین برتر جشنواره را به خود اختصاص دادند.

این مسئول با بیان اینکه در بخش شعر جنگ نرم «سکینه (نرگس) خندان» از چالوس و «سیده نرگس هاشم ورزی» از بابل صاحب عناوین برتر شدند، اذعان داشت:  در بخش شعر ایران «احمد ایرانی نسب» از ساری و در بخش شعر شهدای شاهچراغ «محسن رزوان» از آمل و «محمود احمدی کمرپشتی» از قائمشهر به عنوان برگزیدگان تقدیر شدند.

وی با اعلام اینکه در بخش شعر ملل «حسین خلیلی» از نکا و «رجب افشنگ» از تنکابن عناوین برتر را کسب کردند، افزود: در بخش شعر کودک و نوجوان «سید محمد پیشنمازی» از ساری، «صغری (نرگس) رنجبر» از محمودآباد، «معصومه بخشنده» از ساری و «علیرضا حکمتی» از نور عناوین برتر را کسب کردند.

صادقی سنگدهی ادامه داد: همچنین در بخش شعر بومی «فاطمه رنجبر» از بابل، «سمیرا رمضانی» از محمودآباد، «سمانه ناسوتی» از محمودآباد، «مبین اکبرنژاد» از سوادکوه و «مسعود بنی شیخ الاسلامی» از آمل حائز عناوین برگزیده جشنواره شدند.

این مسئول عنوان کرد: در بخش تقدیری از کودکان و نوجوانان شاعر استان «فاطمه ایرانمهر» و «زهرا ایرانمهر» ۹ ساله از بابل، «سیده مهتا یوسفی ریکنده» ۱۱ ساله از ساری و «آوا دلیلی» ۱۲ ساله از آمل تقدیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: در پایان این مراسم از «ذبیح الله ذبیحی سوادکوهی»، «علیرضا دهرویه» و «مریم رزاقی» به عنوان داوران جشنواره و «میثم رنجبر» دبیر عملی این دوره از جشنواره تقدیر به عمل آمد.

صادقی سنگدهی تصریح کرد: در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت «اشک انار» تعدادی از برگزیدگان به قرائت اشعار پرداختند.

دبیر اجرایی دوازدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت «اشک انار» در پایان از حضور دکتر «سید محمود حسینی پور» استاندار، «احمد ثلاثی» مشاور عالی استاندار، سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا، سرهنگ «سید ابراهیم شریفی» فرمانده سپاه ساری و سایر فرماندهان و کارکنان نیرو‌های مسلح، مدیران کل و مسئولین استانی و پیشکسوتان و اقشار مختلف مردم بویژه شاعران استان و همراهی و همدلی سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و کارکنان اداره کل تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار