دمشق ادعای رژیم صهیونیستی درباره درخواست کمک سوریه را رد کرد

یک منبع رسمی سوریه ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره درخواست کمک از این رژیم برای زلزله‌زدگان سوریه را تکذیب کرد.
کد خبر: ۵۷۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸ - 06February 2023

دمشق ادعای رژیم صهیونیستی درباره درخواست کمک سوریه را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یک منبع رسمی سوریه ادعای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مبنی بر اینکه از یک طرف سوری برای کمک به زلزله‌زدگان درخواست کمک دریافت کرده‌اند، قاطعانه رد کرد.

این منبع گفت: «چنانچه نتانیاهو چنین درخواستی دریافت کرده است قطعا از دوستانش در داعش و جبهة النصرة بوده است».

شبکه المیادین به نقل از این منبع افزود که رژیم اشغالگر اسرائیل عامل بلاها، جنگ‌ها و تنش‌ها در منطقه است و آخرین طرفی است که می‌تواند از ارائه کمک سخن بگوید.

این منبع همچنین گفت: «شرم‌آور است که نتانیاهو از فاجعه زلزله برای گمراه کردن افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر سیاست‌های توسعه‌طلبانه و تجاوزکارانه رژیم اشغالگر بهره می‌برد».

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ درجه در مقیاس ریشتر به مرکزیت ترکیه، سحرگاه امروز، بخش‌های زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد.

داده‌های مراکز زلزله‌نگاری نشان می‌دهد که این زمین‌لرزه در مرز ترکیه و سوریه و در ۲۶ کیلومتری شمال شرق غازی‌آنتپ ترکیه رخ داده است.

شبکه المیادین گزارش داد که شمار قربانیان زلزله در سوریه به ۷۸۳ کشته و تعداد مجروحان به هزار و ۸۰۰ نفر رسیده است.

سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) اعلام کرد که تعداد جان‌باختگان در زمین‌لرزه ۷.۸ ریشتری جنوب این کشور به ۱۰۱۴ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها