در همایش الگوی زن مسلمان مطرح شد؛

امام جمعه موقت تهران: نگاه اسلامی به جامعه زنان را باید به درستی معرفی کنیم

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: قرآن کریم نگاه ویژه و خاصی را به جامعه زنان دارد، لذا با توجه به این موضوع تاکید رهبر انقلاب اسلامی بر این است که نگاه اسلامی به جامعه زنان را به درستی معرفی کنیم و سپس در مسیر آن گام برداریم.
کد خبر: ۵۷۲۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴ - 08February 2023

امام جمعه موقت تهران: نگاه اسلامی به جامعه زنان را باید به درستی معرفی کنیمبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد» امام جمعه موقت تهران امروز در همایش الگوی سوم زن مسلمان در گام دوم انقلاب اسلامی که توسط سازمان بسیج اساتید کشور در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم درباره جایگاه انسان اشاره می‌کند که انسان‌ها بدون استثنا از پدر و مادر آفریده شدند لذا چگونگی آفرینش و تولد بین انسان‌ها تفاوتی نیست و فقط تفاوت در ایمان و تقواست بدون اینکه اسمی از مرد یا زن برده شود.

وی افزود: تمام افراد بشر در مقام انسانی و ظرفیت برای دستیابی به مقامات والای انسانی در سطحی واحد قرار دارند؛ جامعه زنان و مردان در پیشگاه خداوند یکسان هستند و در این میان برخی از زنان بواسطه ایمان و تقوایی که دارند برای انسان‌های آراسته به عمل صالح الگو می‌شوند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: نگاهی که قرآن‌ کریم به انسان‌ها دارد یکسان است البته با توجه به اختلاف جنسیت‌ها حقوق و تکالیف انسان‌ها تفاوت دارد به عبارت دیگر تکالیف اختصاصی و مشترک انسان‌ها ناظر به مقام انسانی و اختلاف جنسیت‌هاست؛ مدیریتی موفق است که از عقل جمعی به نیکویی استفاده کند لذا به شخصیتی همچون پیامبر اسلام خداوند می‌فرماید که عقل جمعی را مورد توجه قرار بده.

وی اضافه کرد: قرآن کریم نگاه ویژه و خاصی را به جامعه زنان دارد لذا با توجه به این موضوع تاکید رهبری بر این است که نگاه اسلامی به جامعه زنان را به درستی معرفی کنیم و سپس در مسیر آن گام برداریم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مردان مسئول نهاد خانواده و زنان مسئول نهاد خانه هستند حال مردان در راستای مسئولیت مورد اشاره باید در خدمت واقعی خانواده و زنان نیز در خدمت واقعی نهاد خانه باشند.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار