۴۴ سال افتخار/ همزمان با دهه مبارک فجر صورت گرفت؛

الحاق ۷۰ فروند شناور پیشرفته‌ی تندرو به ناوگان مرزبانی فراجا

همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، ۷۰ فروند شناور پیشرفته‌ی تندرو ساختِ متخصصان و دانشمندان صنایع دریایی وزارت دفاع به ناوگان مرزبانی فرماندهی انتظامی الحاق شد.
کد خبر: ۵۷۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸ - 08February 2023

الحاق ۷۰ فروند شناور پیشرفته‌ی تندرو به ناوگان مرزبانی فراجابه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، آیین الحاق ۷۰ فروند شناور تندروی پیشرفته به مرزبانی فرمانده انتظامی کل کشور با حضور امیر سرتیپ آشتیانی، سردار رادان و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.

در این مراسم ۶۰ فروند شناور ۲۳ فوتی «کلاس خلیج فارس»، شش فروند شناور «HSC اروند» و چهار فروند شناور ۶۰ فوتی «کلاس حیدر» ساختِ متخصصان و دانشمندان صنایع دریایی وزارت دفاع به ناوگان مرزبانی فرماندهی انتظامی الحاق شد.

ماموریت این شناورها، گشت زنی در آب‌های خلیج فارس و دریای خزر و حفظ حراست از مرز‌های آبی ایران اسلامی می‌باشد.

شناور حیدر قادر به دریامانی در دریای مواج با ارتفاع موج بیش از ۸ متر بوده و دارای قابلیت برگشت پذیری پس از واژگونی جهت حفظ تعادل و غرق نشدن شناور در زوایای رول بالا (۱۸۰درجه) می‌باشد.

این شناور با رویکرد دستیابی به سرعت بالا، برد دریانوردی مناسب، قابلیت حرکت در موج و نیز فضای زیست کافی جهت خدمه طراحی و ساخته شده است.

ماموریت اصلی شناور انجام عملیات جستجو و نجات، گشت و کنترل و بازرسی دریایی، تامین امنیت مرز‌های دریایی، مبارزه با فعالیت‌های تروریستی و قاچاق مواد مخدر می‌باشد.

سامانه محرکه این شناور شامل دو دستگاه موتور دیزل دریایی با توان حداکثر هر کدام ۱۲۰۰ اسب بخار تشکیل شده که با کوپل شدن به دو دستگاه سامانه واترجت بومی، نیروی رانش لازم را جهت حرکت شناور ایجاد می‌نماید.

شناور خلیج فارس نیز شناوری با جنس بدنه کامپوزیت می‌باشد. این شناور قادر به دریابانی دریای مواج تا ارتفاع موج ۱ متر می‌باشد.

سامانه محرکه شناور از دو دستگاه موتور بنزینی برون نصب با توان حداکثر هر کدام ۲۰۰ اسب بخار تشکیل شده که نیروی رانش لازم را جهت حرکت شناور ایجاد می‌نماید.

عملیات گشت زنی، کنترل و بازرسی دریایی، تامین امنیت مرز‌های دریایی، مبارزه با فعالیت‌های تروریستی و قاچاق مواد مخدر از ماموریت‌های اصلی این شناور می‌باشد.

شناور اروند نیز دارای حداکثر ۶۵ گره دریایی و برد دریانوردی ۳۰۰ مایل با مخزن سوخت بنزینی ضد انفجار یکپارچه از مانور پذیری و چابکی بالا برخوردار است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها