۴۴ سال افتخار/ یادداشت

«انقلاب اسلامی»؛ نه بزرگ به غرب

انقلاب اسلامی از بدو تولد بواسطه هدایت‌های داهیانه امام خمینی(ره) هژمونی نظام سلطه را زیر سوال برد و به تمدن غرب «نه» گفت چراکه قرار نبود ایران لجنزار فرهنگ منحط غرب باشد و لذا تولد انقلاب اسلامی نه بزرگ به استکبار و نفی تمدن غربی و آری بزرگ به اسلام، مبانی دینی، اخلاق اسلامی، ارزش‌ها و سنت الهی بود.
کد خبر: ۵۷۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷ - 09February 2023

گروه استان‌های دفاع‌پرس‌ ـ سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی؛ انقلاب اسلامی مفهوم بسیار عمیق و دقیقی بود که ملت ایران را از کج‌راه‌ای که طواغیت پیش روی آن‌ها گذاشته بودند به اسلام و مبانی عمیق دینی و فرهنگ ایرانی رهنمون ساخت؛ بر همین اساس انقلاب اسلامی یک رویداد بزرگ، یک حرکت عظیم و یک خیزش عمیق دینی، اجتماعی و حرکت معنادار امت و امام در بازگشت از بی‌دینی به سوی دین و تمدن عظیم اسلامی بود.

هر خیزش اجتماعی و حرکتی که مبتنی بر دین صورت می‌گیرد در ذات خود دشمن دارد. انقلاب اسلامی از بدو تولد بواسطه هدایت‌های داهیانه امام خمینی(ره) هژمونی نظام سلطه را زیر سوال برد و به تمدن غرب «نه» گفت چراکه قرار نبود ایران لجنزار فرهنگ منحط غرب باشد و لذا تولد انقلاب اسلامی نه بزرگ به استکبار و نفی تمدن غربی و آری بزرگ به اسلام، مبانی دینی، اخلاق اسلامی، ارزش‌ها و سنت الهی بود.

نظام سلطه در ۴۴ حیات انقلاب اسلامی ثانیه‌ای راضی نبود منطق انقلاب اسلامی که استکبارستیزی، آزادیخواهی، دفاع از مظلوم و استقلال جزو مبانی آن بود، فریاد زده شود چه برسد به آنکه رشد کند و در عرصه‌ بین‌المللی فراگیر شود؛ رفتارهای دیوانه‌وار نظام سلطه همچون قرآن‌سوزی، برداشتن چادر از سر زنان، تروریست خواندن جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران در راستای اقدامات خصمانه دشمن در جهت ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

آمریکا نماد تفکر طاغوت، نظام سلطه و جبهه باطل در برابر حق است. در این میان رفتارهای کینه‌توزانه این روزهای دشمن به این معناست که عملکرد مردم ایران اسلامی که برگرفته از آموزه‌های دینی است و اعتقادات آن‌ها، برای مستکبرین عالم قابل تحمل نیست.

انقلاب اسلامی به برکت ولایت فقیه هویت و قدرت پوشالی نظام سلطه را شکسته است و لذا برای تداوم این حرکت باید با تحلیل و تدبیر صحیح پشت سر امام جامعه حرکت کنیم.

حرکت عظیم مردم در طول ۴۴ سال حیات انقلاب اسلامی گواه آن است که ارزش‌ها پشتوانه جمهوری اسلامی هستند و انقلاب اسلامی، نظام مقدس اسلامی و دستاوردهای آن محصول جهاد مجاهدان، ایثار و ازخودگذشتگی شهدا و ایمان، ولایتمداری و تمسک به مبانی و ارزش‌های دینی مردم است چراکه جهاد در وجود حماسه‌سازان جاوید دفاع مقدس و مقاومت و همچنین مدافعان سرسخت جمهوری اسلامی متبلور شده وگرنه هر یک از توطئه‌های نظام سلطه می‌توانست به فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی بینجامد.

در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم باید قدردان نعمت انقلاب باشیم و به عنوان خدمتگزار، مومنانه تلاش کنیم. دو راهی سازش و تسلیم و همچنین جهاد، مقاومت و شهادت پیش روی ماست، باید در سایه زندگی انقلابی و ولایی اهل ایستادگی باشیم. باید استوار روی پای خود بایستیم و راه پر بهجت و نورانی که شهدا پیش روی ما قرار داده‌اند را با تلاش مخلصانه ادامه دهیم چراکه انقلاب اسلامی تا زمانی با قدرت پیش می‌رود که آرمان‌های شهدا، آرمان‌های جامعه باشد.

انقلاب اسلامی جغرافیای جهان را درنوردیده لذا باید گسترش اندیشه انقلاب را غنیمت شمرد و با نقش‌آفرینی در جهاد تبیین که بیان صادقانه، خالصانه و اثرگذار دستاوردهای انقلاب اسلامی است به فراگیر شدن گفتمان انقلاب اسلامی سرعت ببخشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار