مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

جنگ ترکیبی با اقدامات اثباتی قابل مقابله است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: دشمن جنگ‌های ترکیبی و شناختی را علیه ملت ما آغاز کرده که با نقش‌آفرینی در جهاد تبیین و انجام اقدامات اثباتی در حوزه‌های فرهنگی، تبلیغی و مذهبی می‌توان با آن‌ها مقابله کرد.
کد خبر: ۵۷۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷ - 09February 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سومین نشست محوری دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: از همه مسئولان، مدیران و فرماندهان نظامی و انتظامی این انتظار وجود دارد حالا که زمینه و فرصت خدمت بیشتر فراهم شده برخی از عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

وی با بیان اینکه باید بر اساس اولویت‌ها اقدامات لازم در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت بگیرد، افزود: در برخی یادمان‌های شهدای گمنام زائرین کراماتی را از شهدا مشاهده کرده‌اند که باید توسط محققین ثبت و در قالب کتاب چاپ و در دسترس نسل جوان قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: حتی دل‌نوشته‌هایی که دانشجویان دانشگاه تربت حیدریه در میزبانی از شهدای گمنام نوشته‌اند این قابلیت را دارد تا به یک اثر ماندگار تبدیل شود.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، به دنبال آن است تا با صد زبان ارزش‌های دفاع مقدس را به جامعه منتقل کند، تصریح کرد: برخی از آثار هنری همچون نمایشنامه، مستند، فیلم، کتاب و برخی نشریات ماندگار هستند و ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت را نشر می‌دهند و یا ثبت و ضبط خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا و همچنین جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس می‌تواند به نشر ارزش‌های این حماسه جاوید کمک کند.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آشوب‌ها و ناآرامی‌های سال‌جاری گفت: دشمن جنگ‌های ترکیبی و شناختی را علیه ملت ما آغاز کرده که با نقش‌آفرینی در جهاد تبیین و انجام اقدامات اثباتی در حوزه‌های فرهنگی، تبلیغی و مذهبی می‌توان با آن‌ها مقابله کرد.

وی یادآور شد: در شرایطی که کشور با آن مواجه بود تشییع شهدای گمنام در ایام شهادت حضرت زهرا(س) در جای‌جای ایران اسلامی همچون ابر رحمت، غبار و آلودگی را از ساحت جامعه زدود.

این مسئول در ادامه به تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: یکی از اقداماتی که باید ذیل کنگره ۱۸ هزار شهید استان و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام بگیرد؛ تبیین نقش شهرستان تربت حیدریه در دوران دفاع مقدس به صورت عالمانه و محققانه است که این مهم با ارائه آمار، اسناد و اطلاعات محقق می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: این دانشنامه به برکت برگزاری کنگره‌ ملی شهدای شهرستان تربت حیدریه که در حال پیگیری است بایستی تدوین و منتشر شود و به عنوان یک سند ماندگار در افتخارات شهرستان، ثبت شود.

وی تأکید کرد: انتظار می‌رود با محوریت امام جمعه، فرماندار و فرماندهان نظامی و انتظامی مستقر در شهرستان تربت حیدریه، تمامی دستگاه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس دست به دست هم داده و به صورت هم‌افزا وارد این میدان شوند چراکه هرکس بخواهد به صورت مستقل اقدامی را انجام دهد، ممکن است سعی و تلاش او ناکافی باشد.

در این نشست مسئولین دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار