معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس‌جمهور گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مردم با وقف و نذر به دانش‌بنیان‌ها کمک می‌کنند/ پروژه‌های سفرهای استانی به‌کمک دانش‌بنیان‌ها اجرایی می‌شود

قشقایی با بیان اینکه تبیین اهمیت دانش‌بنیان حتما موجب خواهد شد عموم مردم در این زمینه نذر دانش‌بنیان داشته باشند، گفت: پروژه‌های سفرهای استانی به‌کمک دانش‌بنیان‌ها اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۵۷۲۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵ - 09February 2023

مردم با وقف و نذر به دانش‌بنیان‌ها کمک می‌کنند/ پروژه‌های سفرهای استانی به‌کمک دانش‌بنیان‌ها اجرایی می‌شود«علی قشقایی» ‎معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنپ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب اسلامی از شرکت‌های دانش‌بنیان در پاسخ‌به اینکه آیا تاکیدات معظم‌له باعث جهش خاصی در توجه به این شرکت‌ها بوده است، اظهار داشت: ما در حوزه سفرهای رئیس‌جمهور نشست‌هایی را برای مجموعه معاونت علمی رئیس‌جمهور تعریف کرده‌ایم که در سفرهای استانی از ظرفیت این شرکت‌ها حتما بهره‌گیری شود.

قشقایی افزود: جدای از بحث بازیدی که رئیس‌جمهور از شرکت‌های دانش‌بنیان دارند، ما تلاش داریم پروژه‌هایی که در مصوبات سفرها وجود دارد به‌گونه قرار گیرد که اجرای آن‌ها بتواند با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گیرد.

معاون هماهنگی و پیگیری معاونت اجرایی رئیس‌جمهور با تاکید براینکه در سفر رئیس‌جمهور پروژه‌هایی اولویت دارد که پیوست دانش‌بنیان داشته باشد، افزود: لذا پروژه‌های فراوانی در سطح کشور وجود دارد و ما بودجه عمومی کشور را به کارهایی اختصاص می‌دهیم که دردی از مردم را برطرف کند و پیشران کشور و در فضای استانی، منطقه‌ای و بین‌المللی تاثیرگذار باشد.

این مقام مسئول رعایت پیوست دانش‌بنیان توسط دستگاه‌های اجرایی را اولویت مجموعه اجرایی رئیس‌جمهور دانست.

وی درباره سمت و سو دادن به نیت واقفان برای پرداختن به موضوعات دانش‌بنیان گفت: حتمأ وقتی خیرین می‌توانند بیمارستان و مدرسه بسازند و اربعین را می‌توانیم با نگاه مردمی اداره کنیم، باور داریم که بسیاری از پروژه‌‌ها کشور را نیز می‌توان با ظرفیت وقف و نذر اداره کرد.

قشقایی تصریح کرد: فرض کنید منافع احداث یک جاده که حتی به سمت یک مکان زیارتی می‌رود زیاد باشد، مردم می‌توانند با وقف و نذر وارد پروژه سرمایه‌گذاری برای این جاده شوند. در حوزه دانش‌بنیان‌ها هم همین‌طور است، مثلا یکی از بحث‌های دانش‌بنیان‌ها ورود به موضوع پسماند است؛ تجزیه کردن پسماندها که کار مهم یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان است می‌تواند با ظرفیت مردمی رقم بخورد.

وی عنوان کرد: تبیین موضوع اهمیت دانش‌بنیان حتما موجب خواهد شد عموم مردم در این زمینه نذر دانش‌بنیان داشته باشند.

قشقایی از ایجاد سامانه‌ای جهت تسهیل ارتباط مردم با مسؤلین خبر داد و گفت: در این سامانه امکان آنالیز پروژه‌ها، مسؤلین و مسائل هر استان با نگاه مردم وجود خواهد داشت. با این سامانه مردم امکان نظر دادن درخصوص پروژه‌ها و مصوبات و مدیران را خواهند داشت.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها