به گزارش دفاعپرس در زنجان، سرهنگ «حمیدرضا قدیمی» معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان امروز در خبرنگاران با اشاره به اهمیت عملکرد مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ در رسیدگی به امور انتظامی، اجتماعی و ترافیکی شهروندان، اظهار داشت: سامانه پلیسی ۱۱۰، به عنوان پل ارتباطی مردم با پلیس در هر لحظه از شبانهروز آماده ارائه خدمات پلیسی در ابعاد مختلف به شهروندان است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان افزود: از آنجا که در بروز حوادث یا جرایم در مواقع حساس و ضروری راحتترین راه دسترسی شهروندان به پلیس، شماره تلفن ۱۱۰ است، سامانه ۱۱۰ استان با ۹ خط فعال، به صورت شبانهروزی در اختیار شهروندان قرار گرفته و مردم استان زنجان میتوانند، در هر ساعت از شبانهروز با این سامانه ارتباط برقرار کنند.
وی با اشاره به این که فلسفه راهاندازی سامانه پلیسی ۱۱۰، تحقق شعار پلیس پاسخگو، است، عنوان کرد: از دستاوردهای مهم این سیستم میتوان به ترویج عدالت اجتماعی، تساوی حقوق شهروندان، خدماترسانی عمومی با تاکید بر سرعت و احترام به حقوق شهروندان و شفافیت امور با استفاده از عملکرد حرفهای و نظاممند است.
قدیمی با بیان اینکه سامانه ۱۱۰ پل ارتباطی شهروندان با پلیس است، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک و ضروری از جمله مزاحمتها، نزاع و درگیریهای دسته جمعی، شرارت، تصادفات، وقایع و اتفاقات مهم را به این مرکز اعلام کنند تا پلیس در کمترین زمان ممکن ضمن حضور به موقع در محل حادثه، بتواند اقدام قانونی متناسب با آن موضوع را انجام دهد.
وی در ادامه با اشاره به فراوانی تماس شهروندان با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰، گفت: در ۱۰ ماهه سالجاری بیش از ۷۵۰ هزار تماس با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ برقرار شده است که نشان اعتماد دوسویه مردم با پلیس است.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان، با تاکید بر افزایش توان عملیاتی پلیس در مقابله با جرایم، خاطرنشان کرد: از یک سو حضور به موقع پلیس موجب افزایش احساس امنیت در جامعه شده و از سوئی دیگر، مردم نیز پلیس را پناهگاه مطمئنی برای حل مشکلاتشان میدانند که آماده پاسخگویی به مطالبات و خواستههای به حق شهروندان را در حوزه مسائل انتظامی، ترافیکی و اجتماعی دارد.
انتهای پیام/